fallback

Греши ли Nissan, като се готви да електрифицира Qashqai?

Японците обясняват решението си със затягащите се регулации за конвенционални модели

Nissan обеща да вложи още 2 млрд. лири в своята британска фабрика, като обяви, че ще произвежда изцяло електрически версии на своите популярни модели Juke и Qashqai. Въпреки че новината все още не предвещава нови работни места в завода в Съндърланд, тя подсигурява наличните през следващите години.         Но дали Nissan не действа на сляпо с плана да направи електрически едни от най-продаваните си модели? Нека си припомним, че през 2022 г. Qashqai оглави класацията за общите продажби във Великобритания, превръщайки се в първата местно сглобена кола, която постига това от десетилетия.

„Не можем да продължим да правим това, което правехме в миналото“, споделя президентът на Nissan Макото Учида, докато говори за плановете на японците в Съндърланд. 

Той подчерта, че компанията ще продължи с реализирането на своята мисия за 2030 г. „Трябва да сме конкурентоспособни по отношение на разходите и да направим правилното превозно средство, за да предостави добра стойност на клиента. Сега светът е фрагментиран с регулации, които се движат с различна скорост. Начинът, по който се трансформираме, за да се адаптираме към тези обстоятелства, е ключът към това да бъдем устойчиви“, добавя Учида.

Президентът на Nissan признава, че зората на по-достъпните електромобили, катализирана от растежа на китайските марки в Европа, вероятно е настъпила преди прогнозите.

„Има огромен спад на цените на електромобилите, който изпреварва очакванията. Да станем конкурентоспособни по отношение на разходите ще бъде ключово условие за успех за големите производители през следващите години“, допълва Учида.

От своя страна Дейвид Мос, вицепрезидент в Nissan за научноизследователска и развойна дейност, заяви, че моделът Leaf сега се сблъсква с много повече конкуренти, отколкото в годината, когато излиза на пазара. „Става въпрос в това да сме уверени в собствения ни продукт, да не сме самодоволни и да наблюдаваме конкуренцията“, изтъква Мос.

По отношение на електрификацията на Qashqai Мос посочва, че това „е бизнес решение“. „Уверени сме, тъй като разработваме електромобили през последните 12 години и имаме три поколения Qashqai, които са успешни. Обединяваме два успешни комплекта от технологии“, подчертава още той.

Платформите, стоящи в основата на следващите поколения на Juke и Qashqai, споделени с партньора Renault, ще се базират изцяло на електрическа енергия, без възможност да приемат двигатели с вътрешно горене. Но тъй като фабриката в Съндърланд изнася 80 процента от колите си, а глобалните пазари се стремят към забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови модели, запознати с темата източници предполагат, че съществуващите поколения кросоувъри могат да продължат да се произвеждат за купувачи извън Европа, за да се „използва пълноценно завода“.    

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато бях още студент много ми харесваха някои спортни модели на Нисан, от както започнаха да правят коли за фермери с които да си карат бурканите по селата (СУВ) и заразиха целия свят с тази глупост много ми паднаха в очите.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    митю ще почне да влиза в спор с различните си профили
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    До долния.МитЕ,що смени Ника?
  • #23
    SpaceX до 13 ( преди 1 година )
    "...Сравнявай цените на електричка и бензинов автомобил от една марка и модел." ------------ Такова сравнение не се прави, защото EV е софтуер и батерия на колела, а другото е класически автомобил. Първото се произвежда само от Тесла, а останалите правят нескопосани опити да заменят ДВГ с батерия. И разбира се, изобщо не им се получава, а крайния резултат е комичен. Именно поради тази причина са пътници и единствения изход за тях е банкрут. Просто е неизбежно
  • #22
    Нисан ( преди 1 година )
    До 20.Как ти звучи нов Нисан Кашкай от 2023 г.?
  • #21
    Нисан ( преди 1 година )
    Кашкай бензина тръгва от 55000 лева,електрифицираната ще някъде между 90 и 100000 лева."Има огромен спад в цената на електромобилите".Къде бе,не виждам спад.
  • #20
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тоест ако някой автомобилен производител чете коментарите и иска да има сигурно бъдеще, трябва да почне да произвежда 15-годишни автомобили по 5 000 лв бройката, по възможност без много електроника и до 100 коня и ще остане под пари! Познах ли? Да те питам, възможно ли е електрически автомобил за над 100 000 лв базова цена на който най-маломощния модел е около 300 коня, да стане най-продавания автомобил в света? Автомобил не електромобил? Няма начин, нали? Всички търсят 1 000 км пробег за 5 мин
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Мити4ен,на мен 100-150 к.с са ми достатъчни.Електромобила само едно ускорение и мощност си има,все с нещо се хвалят.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Мити4ен, да сравняваме електромобил и бензинов автомобил с еднакъв пробег.Никой не избира автомобил по мощност.
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Този е нагъл дразнител към останалите коментиращи.Ще ВИ боикотираме,аутомедия." Щом истината те дразни и искаш да четеш само лъжи и манипулации, както и да разпространяваш такива, ако вземеш да се разкараш, всички ще спечелят от това! Затова призовавам да те трият по редовно за всяко заяждане и обида. Включително и моите коментари на които ти отговарям. А дано, ама надали!
fallback
Последни