fallback

Греши ли Nissan, като се готви да електрифицира Qashqai?

Японците обясняват решението си със затягащите се регулации за конвенционални модели

Nissan обеща да вложи още 2 млрд. лири в своята британска фабрика, като обяви, че ще произвежда изцяло електрически версии на своите популярни модели Juke и Qashqai. Въпреки че новината все още не предвещава нови работни места в завода в Съндърланд, тя подсигурява наличните през следващите години.         Но дали Nissan не действа на сляпо с плана да направи електрически едни от най-продаваните си модели? Нека си припомним, че през 2022 г. Qashqai оглави класацията за общите продажби във Великобритания, превръщайки се в първата местно сглобена кола, която постига това от десетилетия.

„Не можем да продължим да правим това, което правехме в миналото“, споделя президентът на Nissan Макото Учида, докато говори за плановете на японците в Съндърланд. 

Той подчерта, че компанията ще продължи с реализирането на своята мисия за 2030 г. „Трябва да сме конкурентоспособни по отношение на разходите и да направим правилното превозно средство, за да предостави добра стойност на клиента. Сега светът е фрагментиран с регулации, които се движат с различна скорост. Начинът, по който се трансформираме, за да се адаптираме към тези обстоятелства, е ключът към това да бъдем устойчиви“, добавя Учида.

Президентът на Nissan признава, че зората на по-достъпните електромобили, катализирана от растежа на китайските марки в Европа, вероятно е настъпила преди прогнозите.

„Има огромен спад на цените на електромобилите, който изпреварва очакванията. Да станем конкурентоспособни по отношение на разходите ще бъде ключово условие за успех за големите производители през следващите години“, допълва Учида.

От своя страна Дейвид Мос, вицепрезидент в Nissan за научноизследователска и развойна дейност, заяви, че моделът Leaf сега се сблъсква с много повече конкуренти, отколкото в годината, когато излиза на пазара. „Става въпрос в това да сме уверени в собствения ни продукт, да не сме самодоволни и да наблюдаваме конкуренцията“, изтъква Мос.

По отношение на електрификацията на Qashqai Мос посочва, че това „е бизнес решение“. „Уверени сме, тъй като разработваме електромобили през последните 12 години и имаме три поколения Qashqai, които са успешни. Обединяваме два успешни комплекта от технологии“, подчертава още той.

Платформите, стоящи в основата на следващите поколения на Juke и Qashqai, споделени с партньора Renault, ще се базират изцяло на електрическа енергия, без възможност да приемат двигатели с вътрешно горене. Но тъй като фабриката в Съндърланд изнася 80 процента от колите си, а глобалните пазари се стремят към забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови модели, запознати с темата източници предполагат, че съществуващите поколения кросоувъри могат да продължат да се произвеждат за купувачи извън Европа, за да се „използва пълноценно завода“.    

fallback
  • #6
    до 6 ( преди 1 година )
    Да, бе, добре, то и полети от София до Виена има за 20 евро, ама не точно. Айде поръчай си тогава една такава Тесла с "хиляда коня" за 90 хил. долара, пък ако ще и с доставка EXWORKS фабриката във Фриймонт.
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    Преди Нова година най-скъпия модел на Тесла с хиляда коня струваше над 140 000 долара А в момента е около 90 000, ама щом казваш че няма сватна цените ще го пишем отрицателно увеличение за да ти се връзват опорните точки. То пък и едно намаление само 50 000 долара. Поне за едно си прав. Цените на аналогичните автомобили с ДВГ растат с положително увеличение.
  • #4
    Аз ( преди 1 година )
    Има огромен спад на цените на електромобилите, който изпреварва очакванията"Къде го този огромен спад, аз не виждам подобно нещо... цените на всички автомобили, и на електромобилите в частност, само растат!
  • #3
    PLAID ( преди 1 година )
    Сгреши че остави CHAdeMO-то на LEAF 2 и го остави с въздушната терморегулация на клетките: Тоест на път трудно ще намериш тоя куплунг. Ако загрее, не ще да пълни бързо. Без подгрев на батерията, не ще да минава много километри. Бил Гейтс сгреши като заложи "на късо" срещу тези коли и 2022 загуби 1.5 милиарда долара. Model Y е най-продаваният модел в света към момента. Изводите са за Нисан
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 2. Разбира се че греши. 10 поредни години nissan пеше фирмата която произвежда най-много електромобили в света. А къде са сега?
  • #1
    Анонимен ( преди 1 година )
    Греши много Нисан.
fallback
Последни