Имало е време, когато британските автомобилни марки владеят света и компании като Austin, Hillman и Morris успяват да проникнат дори в най-отдалечените места. С наближаването на края на XX век тези империи се свиват и се появяват нови световни сили, които стават свидетели (или причина) смъртта на много малки и не толкова малки автомобилни марки.
Някои от по-достойните изгубени британски марки все още запазват достатъчно добър имидж, за да гарантират възраждане, подхранвано от романтиката и силата на традицията. Разглеждаме някои от по-интересните марки, които биха могли да се завърнат...
Британските легенди: къде са те сега (ГАЛЕРИЯ):
Hillman (1907-1976 г.)
Значимо име на масовия пазар през по-голямата част от XX век, Hillman е създателят на такива скъпи модели като Imp със задно разположен двигател (1963-1976 г.), семейния Avenger и класическия Minx. Chrysler фалшифицира значката Hillman, когато поема управлението през 1967 г., а след това продава компанията на Peugeot през 1979 г. Френската група остава собственик на марката до днес, като шансовете за нейното съживяване остават малки поради факта, че PSA Group, сега част от Stellantis, разполага с доста марки за масовия пазар.
Значимо име на масовия пазар през по-голямата част от XX век, Hillman е създателят на такива скъпи модели като Imp със задно разположен двигател (1963-1976 г.), семейния Avenger и класическия Minx. Chrysler фалшифицира значката Hillman, когато поема управлението през 1967 г., а след това продава компанията на Peugeot през 1979 г. Френската група остава собственик на марката до днес, като шансовете за нейното съживяване остават малки поради факта, че PSA Group, сега част от Stellantis, разполага с доста марки за масовия пазар.