Новото поколение на Mercedes-Benz S-Class вече е оборудвано с 2,5-литров субкомпактен двигател. Германският производител добави опростената версия на флагмана си, която получава турбомотор с работен 2498 куб. см. Тя ще се предлага само в Китай в две форсирани модификации. Първата е S 400 L, която развива 313 к.с. и 450 Нм, а втората - S 450 L 4Matic, разполага с 367 к.с. и 500 Нм.
Същият този двигател дебютира още преди две години на китайската версия на кросоувъра GLE 450. Той всъщност представлява редови „шестак“ M256, като за да се спестят данъци при покупката му, обемът е намален до 2,5 литра. И тъй като 3,0-литровият S-Class струва около два милиона юана в Китай (257 000 евро), при новия вариант на мотора клиентът спестява 60 000 юана (7700 евро) само от акцизи.
Базовият Mercedes-Benz S 400 L с двигател 2.5 е със задно предаване, 313 к.с. и 450 Нм. Разходът на гориво е 7.7 л/100 км, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,9 секунди. Цена му на китайския пазар е 962 600 юана (123 500 евро).
Версията със задвижване на четирите колела - S 450 L 4Matic, със същия турбо двигател (367 к.с. и 500 Нм) харчи 8,3 л/100 км, а ускорението до 100 км/ч от място става за 5,6 секунди. Цените стартират от 1 343 200 юана (173 000 евро).
„Глобалният“ Mercedes-Benz S 500 L 4Matic с 3,0-литров двигател (435 к.с. и 520 Нм) консумира 8,5 л/100 км, ускорява от 0 до 100 за 5,5 секунди, но струва от 2 042 600 юана (263 000 евра). Китайската „еска" не се предлага с 8-цилиндров мотор, тъй като е прерогатив само за Mercedes-Maybach и Mercedes-AMG.