Ако по-случайност видите някъде Volkswagen Golf от първо поколение, който изглежда доста по-внушително от стандартния си събрат, не бързайте да търкате очи. Този Golf, подобно на много други наистина интересни проекти на Artz Design, не е просто колаж във Photoshop, а истинска кола, създадена преди няколко десетилетия от истински ентусиаст. И така, днес ще си припомним кой е Гюнтер Арц и защо превърна Porsche в комби.
„Golf на стероиди“ наистина съществува и голямото тяло далеч не е единственият необичаен детайл. В края на краищата той всъщност е преустроен около такъв пикантен шедьовър на техническото изкуство като 4,5-литровия V8 двигател на Porsche 928.
Да, Гюнтер Арц, който в по-далечното минало работи като управляващ директор на автокъщата на Volkswagen в Хановер, определено разбира много от автомобилните отклонения, превръщайки фантазията си в реалност. Да, той прави това в същата тази Германия, където дори не можете да промените размера на колелата или височината на окачването на кола просто ей така.
Пилотният проект на Арц е инсталация на шестцилиндров боксерен двигател от Chevrolet Corvair под капака на VW Karmann-Ghia Typ 34. Американската кола по това време си печели лоша слава като превозно средство, опасно за живота на собственика, но ние говорим все пак за двигателя. Така Арц използва задвижване на Chevy и го имплантира във Volkswagen.
Увеличението на мощността в цифри звучи скромно - от 65 на 95 конски сили, но това е 146% повече от първоначалната мощност и има точно един път и половина повече цилиндъра - 6 вместо 4. С една дума, Гюнтер започва кариерата си много енергично и нетривиално.
Пилотният проект на Арц - VW Karmann-Ghia Typ 34 оборудван с двигател на Chevrolet Corvair.
След основаването на своята компания, Artz Design, Арц превръща такива напълно неутилитарни автомобили като първото поколение Volkswagen Scirocco, Audi Quattro и Audi 200 в комбита, като в крайна сметка стига до Porsche 928 Kombi.
Междувременно той се забавлява с такива „малки” проекти като „смяна” на обикновен двигател на Volkswagen Beetle с... Porsche 911 2.7 RS, 210 „коня” от които осигуряват на стария Beetle ускорение от 0 до 100 км/ч за 7 секунди. За сравнение: първите Golf-ове с гръмката добавка GTI са с цели две секунди по-бавни...
И тогава Арц решава да поеме по още по-необичаен път, превръщайки първото поколение Golf в „почти Porsche“, което определено си заслужава индекса 928.
Звучи парадоксално, но той наистина не променя нищо в компактния емблематичен хечбек освен пропорциите и размерите, превръщайки го в своеобразен алфа мъжкар. Или по-точно в мъжко Porsche със собствено тегло от 1600 кг.
В края на краищата, дори след „обезвреждането“ на почти две и половина стотин „коня“ разработката на Арц е много по-мощен аргумент от дори 110-те „коня“ на Golf в „горещата“ GTI версия.
Artz не се ограничава до Volkswagen, впоследствие и до Mercedes, както и до размяната на агрегати от Porsche: през 90-те години германецът участва активно в продажбата и модификацията на автомобили Opel като част от дейността на предприятие, наречено Blitz-Automobile GmbH & Co.
Една от най-известните модификации на Арц - Porsche 928 Kombi.
Впоследствие Арц взима баналния Opel Kadett E и му поставя двигател на Chevrolet Corvette. Той нарича тази кола Cordette. Хибридът, получен през 1989 г., може лесно да се различи от външния вид на Chevrolet Corvette. Двигателят предлага 300 конски сили и ускорение до 100 км/ч за 6,5 секунди при максимална скорост от 250 км/ч. Това означава, че на аутобана Cordette може да остане в лявата лента и да се съревновава с яки машини като BMW M5 E34 и Mercedes E500.
Самият Гюнтер Арц е в добро здраве, поне така се вижда от снимки в социалните платформи, на които е седнал зад волана на едно 928, само че Golf, негово собствено производство.