fallback

Новото Porsche Panamera получи „магическо“ шаси

Третото поколение на модела има подобрени двигатели и кокпит, както и много по-високи цени

Германският производител Porsche току-що представи новото, трето поколение на Panamera. На пръв поглед автомобилът изглежда като фейслифт, но създателите му са категорични, че това е един напълно нов модел, в който много неща са променени.

От Porsche не разкриват подробности за платформата, така че вероятно тя е същата. Досега Panamera се базираше на архитектурата Modular Standard Powertrain (MSB), който може да се намери и в Bentley Continental GT, наред с други модели на VW Group.

Визуално автомобилът не се отличава кой знае колко, но при внимателно вглеждане промените се виждат ясно. Предни и задни брони, капак, врата на багажника, калници и врати, линия на страничните прозорци - всичко това е малко изгладено и модернизирано. Матричните LED фарове са стандартни, HD матричната LED светлина с 32 000 пиксела на фар и 600 метра обхват на лъча се предлага срещу допълнително заплащане.

Новата Panamera е дълга 5,05 метра, широка 1,94 метра и висока 1,42 метра. Удължената версия добавя 15 сантиметра, като това съответства почти напълно на стойностите на предишния модел.

На първо време моделът ще се предлага с два варианта на задвижване. Това са базовият вариант и топ-версията. Panamera и Panamera 4 разполагат с освежена версия на 2,9-литровия V6 с двойно турбо. Подобренията в налягането на усилване, впръскването и момента на запалване увеличават мощността от 330 на 353 к.с. Въртящият момент се увеличава с 50 до 550 Нм. Базовият вариант със задвижване на задните колела ускорява от 0-100 км/ч за 5,2 секунди и достига максимална скорост от 272 км/ч. При задвижване на четирите колела това е 4,8 секунди и 270 км/ч.

Най-високо в портфолиото продължава да бъде версията plug-in хибрид. Въпреки това, Panamera Turbo E-Hybrid не се доближава до тези 739 к.с. на новия Cayenne Turbo E-Hybrid. Клиентите ще трябва да се задоволят с 680 к.с. и 930 Нм. При предишния Turbo S E-Hybrid мощността беше 680 к.с. и 850 Нм въртящ момент.

Новата система съчетава „сериозно преработен“ 4,0-литров V8 с двойно турбо с нов електрически мотор, който сега достига до 190 к.с. (преди бяха 136 к.с.). Електрическият мотор е интегриран в корпуса на 8-степенната скоростна кутия с двоен съединител, която също е силно модифицирана. Според производителя това спестява пет килограма в сравнение с решение с допълнителен корпус.

Turbo E-Hybrid ускорява от 0-100 км/ч за 3,2 секунди и има максимална скорост от 315 км/ч. Както при PHEV вариантите на Cayenne, капацитетът на батерията нараства до 25,9 кВт/ч. Електрическият пробег в цикъла WLTP се увеличава до 91 километра. Благодарение новите бордови зарядни устройства с мощност 11 кВт, батерията се зарежда за 2 часа и 39 минути.

Новото двукамерно въздушно окачване с два клапана е стандартно за модела. То дебютира при фейслифта на Cayenne, където прави нов огромен скок по отношение на комфорта, без да краде динамиката на шофиране от колата.

При третата Panamera има и ново супер активно еднокамерно окачване, наречено Porsche Active Ride. Неговите създателите са категорични, че то превъзхожда всички други концепции за шасита в основните си параметри и предлага „недостижим преди диапазон между комфорт на возене и динамика на шофиране".

Това се постига с изцяло нови активни амортисьори (също с двуклапанна технология), всеки от които е свързан към хидравлична помпа с електрическо управление. Помпата генерира базиран на потреблението обемен поток в амортисьора. Това означава, че се създават изключително бързи и изключително прецизни сили между каросерията и колелата, които трябва да противодействат на силите върху пътя (той никога не е напълно равен) и да ги компенсират доколкото е възможно.

Новото „магическо“ шаси е проектирано да поддържа каросерията на автомобила хоризонтално дори по време на остри маневри за спиране, управление и ускорение. Ако съответният режим е активиран, шасито може да компенсира свръхнакланяне, за да намали ускоренията, действащи върху пътниците.

Според инженерите на Porsche, превозното средство трябва да се „огъва по начин, подобен на мотоциклет“, след което да дърпа предната част надолу при ускоряване и задната част при забавяне. Освен това е по-лесно да се влизате и излиза от колата. За тази цел каросерията може да се повдигне, когато автомобилът е неподвижен.

Интериорът на новата Panamera до голяма степен се базира на това, което вече видяхме при Taycan и Cayenne. Лостът за избор на скорости е разположен отдясно на волана, има големи 12,6-инчови цифрови инструменти, 12,3-инчов централен екран и отскоро 10,9-инчов дисплей за пътника отпред. Екранът на информационно-развлекателната система може да се използва и за стрийминг, но само когато Panamera е неподвижна. Функции като климатик, масаж на седалката или околно осветление вече могат да се управляват директно чрез Apple CarPlay или Siri.

В оборудването на модела влизат и голям брой асистенти на водача. Стандартният Active Speed Assist вече взаимодейства с разпознаването на пътни знаци. Има активно насочване по лентата и помощ при пресичане. Асистентът за избягване вече също е част от набора от функции. Друга нова функция е, че водачът вече не трябва да е в автомобила по време на процес на автоматично паркиране, така че вече може да се направи и чрез мобилен телефон.

Третото поколение вече е достъпно за поръчка. Доставките ще започнат през март 2024 г. Цените започват от 107 800 евро за бензиновия двигател с мощност 353 к.с. Версията със задвижване на четирите колела се предлага от 111 900 евро. Производителят обяснява рязкото увеличение на цената от почти 10 000 евро с разширеното стандартно оборудване, като въздушно окачване или матрични LED фарове. Panamera Turbo E-Hybrid започва от 192 500 евро.

Още снимки на новото Porsche Panamera - вижте в галерията:

fallback
  • #7
    ТравесТити Папазов ( преди 11 месеца )
    Чак сега ли го откриха това шаси. Мерцедес, например, го имат отдавна, в SL го имаше преди поне 2 поколения. Предполагам и други марки го имат.
  • #6
    Ахахха ( преди 11 месеца )
    Поршето било смешно ти ли го казваш дето не може да произведеш и джапанка.
  • #5
    Хан Аспарух ( преди 11 месеца )
    Много ве...
  • #4
    До 2 ( преди 11 месеца )
    Карам доста по-добра кола, а Корсата е недостижим дизайнерски еталон за тоя свинемобил, който не е мръднал в това отношение и изглежда, като несъразмерно препомпено 911 с 4 врати, но щом си го харесваш, купи си!Много ще ти ходи!
  • #3
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 11 месеца )
    За неизтрезнелите Porш-фенове: ЦЕНИте започват от едни 108 хилки в ЕВР0, като за Turbo E-Hybrid требе да приготвите и снесете едни чисти 193 500 ЕВР0 като цела сума. Златни са тия поршета, колкото и здрави да са иначе като изработка и качество и дизайн
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До #1Твоята 20 годишна Корса за дизайнерски еталон ли я имаш?
  • #1
    Ехааа.... ( преди 11 месеца )
    Все същият сплескан хипопотам със смехотворни напъни за "спортен дизайн" на още по-висока цена!
fallback
Последни