fallback

Какво може да се повреди в колата, ако не я карате през зимата

Три компонента на автомобила са изложени на най-голяма опасност в студа

Не са малко шофьорите, които не си карат автомобилите през зимата. Но кола, паркирана на открит паркинг през зимата, може да получи повреди, свързани с климатик, акумулатор, както и да има проблеми със спирачната система. Това казва експертът и вицепрезидентът на Националния автомобилен съюз на Русия (NAU) Ян Хайцер.

„Ако просто паркирате колата си през зимата и не я карате до пролетта, може да възникнат проблеми. Например тръбите на климатика и компресора се смазват с масло. При продължително стоене на едно място ттези течности се стичат надолу, тръбите могат да изсъхнат, което ще доведе до намаляване на налягането на фреон в системата. Липсата на смазване води и до повреда на компресора.

Освен това, поради силното разреждане на якумулатора, плочите в него могат да се раздробят и той окончателно да излезе от строя“, каза експертът. Когато колата е паркирана за дълго време през зимата, спирачните дискове и барабани се покриват с ръжда, а спирачните апарати могат да загубят подвижност. Тръбите, уплътненията и безшумните блокове от гума и пластмаса започват да стареят по-бързо поради бездействие, губят свойствата си и се напукват.

Ако колата не е нова, страда не само боята. Кондензът, който прониква във вътрешността, се натрупва в кухини и разрушава тялото отвътре. Често се появява миризма на влага. И можете да „изгоните“ влагата от колата само чрез системно затопляне. Маслата, наливани в силовия агрегат или скоростната кутия, също стареят, а добавките спират да действат, независимо дали колата е в движение или стои на място, обяснява още експертът.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Не разбирам, на климатика компресорът е в най-долната точка на системата. Ако се стича маслото, то там ще е най-много. А ако фреонът изфиряса, компресорът изобщо не се включва, ако няма налягане. Колкото до стопанисването на колата, карането всеки ден и нощуване в гараж са най-доброто, което може да се направи, все пак колата е да се кара :)
  • #6
    анонимен ( преди 11 месеца )
    За енвето не важи, то е зазимен
  • #5
    анонимен ( преди 11 месеца )
    4, Припалването помага единствено (и то евнтуално) на акумулатора да не умре. За да завърти климатика, трябва за затвори малкия кръг, което значи поне 15-20мин да работи на място. За дизел забрави. Затова "припалиш" ли, завърти едни15-20км. Всияко осанатло е не по-малко вредно
  • #4
    Алекс ( преди 11 месеца )
    Достатъчно е на 2 седмици колата да се припалва и да се включва климатика.Нито дисковете и накладките ще ръждясат,нито гумените уплътнения ще се напукат.Няколко спирания и леката ръжда по дисковете и накладките пада.
  • #3
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До 1 Това са известните от други статии "сайлент блокове". А това какво е, не е ясно
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Gоляма част от нещата са валидни и ако не се кара и през лятото. Излоvена на слънце, стареене на материяли (особенно гумени). Дисковете се покриват с ръжда и след дъжд..
  • #1
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Г-н Славов, бихте ли бил така добър, моля, да публикувате и чертеж на частта, наречена "безшумен блок от гума", че нещо не се сещам коя е и къде се вгражда? ...пък искам да предпазя автомобила си през зимата... :-) :-) :-) Благодаря Ви предварително за любезното съдействие.
fallback
Последни