fallback

Как да увеличите яркостта на фаровете, без да сменяте крушки

Поликарбонатната прозрачна част на светлините се нуждае от периодична поддръжка

Според анализатори на автомобилния пазар с наближаването на зимата търсенето на системи ца по-мощни фарове се увеличава значително. Тъй като през този период по-голямата част от деня е тъмна, те се купуват главно за подобряване на светлинните характеристики на стандартните фарове. Водачите обаче не винаги успяват да постигнат желаните резултати. Разказваме ви защо се случва това.

Днес на пазара има много крушки за автомобилни фарове, които се различават от своите „братя“ с повишения си интензитет на излъчване. Такива устройства отдавна са включени в списъка на обичайното електрическо оборудване, използвано от собствениците на автомобили за независима настройка на фаровете.

Всъщност такива продукти все още се продават доста добре, което се дължи преди всичко на сезонното намаляване на светлите часове, както и на есенното мъгливо време, което значително намалява видимостта на пътя. Следователно желанието на шофьорите да подобрят активната безопасност на своите автомобили, особено при шофиране в такива условия, може само да се приветства.

Както отбелязват експертите, за това могат да се използват различни модификации на източници на светлина и опции за тяхното инсталиране. Някои заменят стандартните халогенни крушки с по-ярки ксенонови комплекти, други интегрират по-модерни LED елементи в автомобила, докато трети се задоволяват с обикновени халогенни лампи, но с много по-висок интензитет на светлина. Всичко това, разбира се, е добро решение, но само когато реалният ефект от такава настройка е наистина значителен.

Но както показва практиката, не винаги е възможно да се увеличи нивото на осветеност на пътя през нощта с помощта на по-ярки „излъчватели“. И това се дължи преди всичко на дизайнерските характеристики на съвременните фарове. 

Напомняме, че при изработката им се използва специална пластмаса. Това е така нареченото поликарбонатно стъкло, което има редица предимства пред традиционното стъкло. Поликарбонатът е много по-лек и не отстъпва по механична якост. Освен това е устойчив на различни агресивни среди - солеви разтвори, масла, киселинни образувания и др.

Въпреки това, при определени условия (например комбинация от повишени температури и редовно излагане на редица органични разтворители, включително тези, използвани в устройствата за измиване на фаровете), на повърхността на поликарбоната могат да се появят „язви“, пукнатини и стърготини. Тези пластмасови дефекти, дори и най-малките, в най-добрия случай водят до забележимо помътняване на фара. 

Съвсем очевидно е, че помътняването на фаровете, което между другото често може да се види на много употребявани автомобили, значително намалява техните стандартни светлинни характеристики. Следователно всякакви опити за подобряването им с помощта на ярки крушки, но без възстановяване на оригиналната прозрачност на поликарбонатното стъкло, в повечето случаи се провалят. А за да се постигне някакъв значителен ефект, твърдят специалистите, повърхността на фара трябва да е добре полирана. Ако обаче направите това в сервизен център, ще трябва да отделите немалко пари.

Можете сами да коригирате ситуацията с мътните фарове. Да речем, с помощта на автомобилна козметика. Основното в този въпрос е изборът на правилното "лекарство" и правилното му използване. Всички народни средства или трикове при ремонт на пластмасата на фаровете са изключително нежелателни. Що се отнася до продуктите за грижа за автомобила, по-добре е да вземете продукти от надеждни производители. 

Опитът с използването на различни пасти показва, че те бързо премахват малки пукнатини и драскотини от поликарбонатно стъкло. По пътя съставът елиминира характерната жълтеникавост на фаровете, помътняването и избледнелите петна от ерозия, които се появяват върху тях по време на работа. Самият продукт е лесен за използване - нанася се лесно, съхне бързо и се полира добре.

След тази обработка "стъклата" на фаровете придобиват оригиналната си прозрачност, което значително увеличава яркостта на тяхното сияние, без да се изисква смяна на лампи. След това обаче е задължително тази обработка да бъде запечатана. Това става посредсвом нанасяне на лак или в най-добрия случай - с прозрачно фолио.

fallback
  • #13
    Бумеранг ( преди 1 година )
    Щем не щем....така ги продават, но! Шглокка 2000-водна, търкане, полиране с абразивна паста и накрая безцветен лак! Фолио за фар.... Ами то плоски фарове или фарове без разни ръбчета и тема подобни няма!!! Така, че фолиото не работи!!!
  • #12
    Ждочко ( преди 1 година )
    Всички коли с пластмасови фарове Са *** светят таблата им като коледни Елхи .
  • #11
    Кралич ( преди 1 година )
    Има хубави стъкла за фарове. Стъклото не е само един вид. Пластмасови те са по-технологични и лесни за производство.
  • #10
    Гошо ( преди 1 година )
    Всеки трети автомобил в България заслепява останалите участници в движението. Причината са не регулирани фарове и монтиран ксенон на обикновен фар за халогенна крушка. Крайно време е на годишен технически преглед да не преминават такива коли.
  • #9
    Мемфис ( преди 1 година )
    Стъклените фарове също имат проблем: камъчетата, които ги удрят правят малки кратерчета, които разсейват също светлината. Така, че и те не са перфектни.
  • #8
    РП ( преди 1 година )
    В Западна Европа е забранено самостоятелното полиране на фаровете, защото се нарушават параметрите по сертификат на производителя, освен ако не се извършат от авторизиран сервиз, който носи отговорност. В страната на неограничената безотговорност това изглежда смешно - "ша си прая кот' си искам" ...
  • #7
    Gogo до 5 ( преди 1 година )
    https://***.dnes.bg/stranata/2020/03/13/akciia-na-kat-v-sliven-vseki-vtori-e-narushitel-na-zakona.441947 предпоследния абзац
  • #6
    Опит ( преди 1 година )
    #4 имам американка с малки квадратни фарове. След монтажа на ксенона сложих: 1. крушки с щит против заслепяване и отделно четох че заслепяването става от долната част на фара, която излъчва в посока нагоре и бие в очите. Затова залепих 2. ленти метално фолио в долната част на стъклата - сега има ясна разделителна линия на лъча и не заслепява, въпреки че е ксенон в халогенен рефлектор. Тоест има начин в 2 стъпки. Или вземаш афтрмаркет фарове за твоя модел кола, които имат лупи за ксенон.
  • #5
    До Gogo ( преди 1 година )
    Къде е забранено? И кой го е забранил?
  • #4
    Gogo ( преди 1 година )
    По принцип е забранено в рефлекторен фар да се слага ксенон. Не знам дали кат глобяват, но трябва. Аз със сигурност минавам на дълги в такива случаи. Причината е че няма рязка граница между осветена и неосветена зона
fallback
Последни