fallback

Honda показа горивни клетки от следващо поколение

Новата технологията ще се използва в предстоящия CR-V Fuel Cell

Японският автомобилен концерн Honda представи своята система с водородни горивни клетки от следващо поколение на изложението в Брюксел, като събитието е част от Европейската седмица на водорода.         Новата горивна клетка изглежда впечатляващо, но за съжаление Honda все още не е публикувала никакви подробности относно нейните характеристики. Остава неясно с какво новото решение ще е по-добро от горивната клетка Clarity, използвана в някои превозни средства.

Моделът, който е оборъдван с Clarity и който се появи през 2022 г., разполага със 103 kW електрически двигател, задвижващ предните колела. Със своите резервоари с компресиран водород, колата може да измине 580 км с едно зареждане.

Системата с горивни клетки от следващо поколение ще намери приложение в предстоящия CR-V Fuel Cell, който ще бъде пуснат в продажба в САЩ и Япония през 2024 г.

Продажбите на превозни средства с такива горивни клетки ще бъдат ограничени до региони, които разполагат с някаква зарядна инфраструктура, подходяща за водородни коли, най-вече в Калифорния.

Като част от партньорството на Honda с Isuzu, първият работи върху прототип на тежкотоварно превозно средство, задвижвано от новото поколение клетки. То ще бъде представено преди края на текущата финансова година в Япония (31 март 2024 г.), като серийната версия е планирана да бъде пусната в продажба до 2027 г.

Honda също се стреми да използва най-новия си комплект горивни клетки за резервни генератори на енергия, както и за строителни машини, като багери и булдозери.

Само три големи автомобилни групи в момента инвестират сериозно в технологията за водородни горивни клетки: Toyota/BMW, GM/Honda и Hyundai. През 2021 г. Honda се ангажира да продава само електрически автомобили и превозни средства с горивни клетки до 2040 г.      

   Доскоро Toyota беше най-ангажирания концерн с тази технология, определяйки я като важна част от своята стратегия за постигане на въглеродна неутралност. Това наскоро се промени, когато Коджи Сато пое поста главен изпълнителен директор и измести фокуса на водородните разработки към търговските превозни средства.

Други налични в търговската мрежа автомобили с водородни горивни клетки са BMW iX5 и Hyundai Nexo.

Тези клетки комбинират водород, съхраняван в специални резервоари под силно налягане, с атмосферен кислород, за да произвеждат електричество, което се използва за захранване на електрически мотор, който задвижва колелата.

Както при традиционната бензиново-електрическа хибридна система, излишното производство на енергия, както и всичко, уловено от регенеративното спиране, се съхранява в сравнително малка батерия.

Докато презареждането на изцяло електрическите превозни средства в момента отнема часове, автомобилите с горивни клетки се зареждат толкова бързо, колкото и конвенционалните бензинови и дизелови модели, тъй като методът е сходен.

Недостатъците включват липса на инфраструктура за зареждане с водород и широкомащабни съоръжения за производство на водород по екологичен и ефективен начин.

fallback
  • #6
    До 4 ( преди 11 месеца )
    Колкото по-скоро спрат субсидии за електрички и зарядни, толкова по дълго време ще отнеме настъпването това светло бъдеще което прогнозираш. А за водородните клетки има технология на зареждане която е по-бърза даже от зареждането на бензин. Ама кой да знае? Трябва да се четат и други медии и други мнения освен на вечно дежурния коментатор
  • #5
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,колко часа е зареждането от контакта в гаража?
  • #4
    до 3 ( преди 11 месеца )
    Осъзнаваш ли, че времето за зареждане, както и гъстотата на зарядните станции приятно се увеличава? Колко време, според теб, ще отнеме на технологиите да напреднат дотолкова, че престоят на колоната да стане по-кратък от обикновена почивка за тоалетна и баничка на едно семейство? За 99% потребностите на 99% от хората вече сме там. А водородът си е куца крава и винаги ще си остане такъв.
  • #3
    анонимен ( преди 11 месеца )
    1, А колко отнема до 100%? До 80%, 3-40мин, ама после нещата са доста по бавни.
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    BMW iX5 на водород НЕ се провежда и продава, а е само прототип.
  • #1
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Докато презареждането на изцяло електрическите превозни средства в момента отнема ЧАСОВЕ, "Поредната изключително реалистична статия без никакви елементи на манипулации и изкривяване на истината.
fallback
Последни