fallback

Honda показа горивни клетки от следващо поколение

Новата технологията ще се използва в предстоящия CR-V Fuel Cell

Японският автомобилен концерн Honda представи своята система с водородни горивни клетки от следващо поколение на изложението в Брюксел, като събитието е част от Европейската седмица на водорода.         Новата горивна клетка изглежда впечатляващо, но за съжаление Honda все още не е публикувала никакви подробности относно нейните характеристики. Остава неясно с какво новото решение ще е по-добро от горивната клетка Clarity, използвана в някои превозни средства.

Моделът, който е оборъдван с Clarity и който се появи през 2022 г., разполага със 103 kW електрически двигател, задвижващ предните колела. Със своите резервоари с компресиран водород, колата може да измине 580 км с едно зареждане.

Системата с горивни клетки от следващо поколение ще намери приложение в предстоящия CR-V Fuel Cell, който ще бъде пуснат в продажба в САЩ и Япония през 2024 г.

Продажбите на превозни средства с такива горивни клетки ще бъдат ограничени до региони, които разполагат с някаква зарядна инфраструктура, подходяща за водородни коли, най-вече в Калифорния.

Като част от партньорството на Honda с Isuzu, първият работи върху прототип на тежкотоварно превозно средство, задвижвано от новото поколение клетки. То ще бъде представено преди края на текущата финансова година в Япония (31 март 2024 г.), като серийната версия е планирана да бъде пусната в продажба до 2027 г.

Honda също се стреми да използва най-новия си комплект горивни клетки за резервни генератори на енергия, както и за строителни машини, като багери и булдозери.

Само три големи автомобилни групи в момента инвестират сериозно в технологията за водородни горивни клетки: Toyota/BMW, GM/Honda и Hyundai. През 2021 г. Honda се ангажира да продава само електрически автомобили и превозни средства с горивни клетки до 2040 г.      

   Доскоро Toyota беше най-ангажирания концерн с тази технология, определяйки я като важна част от своята стратегия за постигане на въглеродна неутралност. Това наскоро се промени, когато Коджи Сато пое поста главен изпълнителен директор и измести фокуса на водородните разработки към търговските превозни средства.

Други налични в търговската мрежа автомобили с водородни горивни клетки са BMW iX5 и Hyundai Nexo.

Тези клетки комбинират водород, съхраняван в специални резервоари под силно налягане, с атмосферен кислород, за да произвеждат електричество, което се използва за захранване на електрически мотор, който задвижва колелата.

Както при традиционната бензиново-електрическа хибридна система, излишното производство на енергия, както и всичко, уловено от регенеративното спиране, се съхранява в сравнително малка батерия.

Докато презареждането на изцяло електрическите превозни средства в момента отнема часове, автомобилите с горивни клетки се зареждат толкова бързо, колкото и конвенционалните бензинови и дизелови модели, тъй като методът е сходен.

Недостатъците включват липса на инфраструктура за зареждане с водород и широкомащабни съоръжения за производство на водород по екологичен и ефективен начин.

fallback
  • #16
    Еконт ( преди 11 месеца )
    До MythBuster.Разнасям пратки по селата.С електричка с 200 км пробег как да стане?
  • #15
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "ГостТойота Корола втора употреба за 10 к.лв срещу електрокар за 100 к.лв,пък ти си пести от ток." Да видя дали правилно съм разбрал? Предлагаш хората да не купуват електромобил за 100 000 лв, с който да дават три пъти по-малко пари при зареждане от контакта, а да си купуват водородни автомобили за 150 000 лв, с които всяка седмица вместо за 30 лв за бензин за изминаване на 150 км, да зареждат водород за 60лв. Да си купят по-скъп автомобил" който харчи 10 пъти повече, за който няма зарядни?
  • #14
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До гост рук и Еконт. Господине, нека уточним инженер ли си или кyриер в Еконт, във Варна ли живееш или в Германия? Електромобил ли караш или toyota corolla? Много станаха лъжите и манипулациите аз целта винаги е една и съща - забавление чрез лични заяждания без споделяне на никаква конкретна информация и без отговаряне на въпроси. Единствените аргументи винаги са обиди към събеседника и нищо друго. И разбира се признанието че си заядлив психопат, който се забавлява чрез психически тормоз.
  • #13
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До Еконт. Допускам че "електромобилът" ти има пробег с едно зареждане стотина максимум 200 километра. Но пък тогава би означавало, че минаваш по 200 до 400 км на ден? От 60 до 120 000 км/год? Ти Караш ли или доставяш? 200 км за 4 ч. до обяд са средна скорост 50 км/ч. ВЯРВАМЕ ти. Друга лъжа или манипулация имаш ли, че този мит вече е разбит? И пишеш в тема за водород. Изминаването на тези 200 км ще ти струват 15 лв за дизел, 5лв за ток или 100лв за водород. А най близката зарядна е на 1000км
  • #12
    Еконт ( преди 11 месеца )
    До 8.Заредената батерия през нощта,ми стига само до обяд.
  • #11
    РУК ( преди 11 месеца )
    "Да ти припомня ли, че е нормална водородна колонка може да достави само от 100 до 200 кг водород на 24 часа което означава между 20 и 40 автомобила на 24ч" - ахаха! Да ти напомня, че пак си много изостанал!Има технология за "зареждане" с водород която е напълно различна от "колонките" в главата ти!Разбира се пак ще те оставя да търсиш в гугъл!Жокер - планирано пускане на пазара на колите и зарядните станции Q4 на 2025г. Цена на колите - между 65-95к Евро!Вече са на преордър! Почвай да плюеш!
  • #10
    Гост ( преди 11 месеца )
    Тойота Корола втора употреба за 10 к.лв срещу електрокар за 100 к.лв,пък ти си пести от ток.
  • #9
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Поправи
  • #8
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Гост ( преди 55 минути )Мити4ен,колко часа е зареждането от контакта в гаража?" Продължаваш като развалена грамофонна плоча. Зареждането в контакта отнема 10 секунди на СОБСТВЕНИКА, като за една нощ се зарежда за двуседмичното ти пътуване до работа. Оправи ме ако греша но на тебе не ти ли отнемаше 10 минути и 70лв? Токът струва 9лв за същите 300км.
  • #7
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Да не твърдиш, че зареждането наистина отнема часовЕ? Множествено число. Повече от един? А ти ще кажеш ли за колко време ще заредят на една колонка 10 водородни автомобила? Да ти припомня ли, че е нормална водородна колонка може да достави само от 100 до 200 кг водород на 24 часа което означава между 20 и 40 автомобила на 24ч. Сметни по колко се падат средно на час? На Парадайс и по час да зареждат, ще могат да се заредят 144 автомобила за 24 часа и ще чакаш по-малко на опашката.
fallback
Последни