fallback

Honda показа горивни клетки от следващо поколение

Новата технологията ще се използва в предстоящия CR-V Fuel Cell

Японският автомобилен концерн Honda представи своята система с водородни горивни клетки от следващо поколение на изложението в Брюксел, като събитието е част от Европейската седмица на водорода.         Новата горивна клетка изглежда впечатляващо, но за съжаление Honda все още не е публикувала никакви подробности относно нейните характеристики. Остава неясно с какво новото решение ще е по-добро от горивната клетка Clarity, използвана в някои превозни средства.

Моделът, който е оборъдван с Clarity и който се появи през 2022 г., разполага със 103 kW електрически двигател, задвижващ предните колела. Със своите резервоари с компресиран водород, колата може да измине 580 км с едно зареждане.

Системата с горивни клетки от следващо поколение ще намери приложение в предстоящия CR-V Fuel Cell, който ще бъде пуснат в продажба в САЩ и Япония през 2024 г.

Продажбите на превозни средства с такива горивни клетки ще бъдат ограничени до региони, които разполагат с някаква зарядна инфраструктура, подходяща за водородни коли, най-вече в Калифорния.

Като част от партньорството на Honda с Isuzu, първият работи върху прототип на тежкотоварно превозно средство, задвижвано от новото поколение клетки. То ще бъде представено преди края на текущата финансова година в Япония (31 март 2024 г.), като серийната версия е планирана да бъде пусната в продажба до 2027 г.

Honda също се стреми да използва най-новия си комплект горивни клетки за резервни генератори на енергия, както и за строителни машини, като багери и булдозери.

Само три големи автомобилни групи в момента инвестират сериозно в технологията за водородни горивни клетки: Toyota/BMW, GM/Honda и Hyundai. През 2021 г. Honda се ангажира да продава само електрически автомобили и превозни средства с горивни клетки до 2040 г.      

   Доскоро Toyota беше най-ангажирания концерн с тази технология, определяйки я като важна част от своята стратегия за постигане на въглеродна неутралност. Това наскоро се промени, когато Коджи Сато пое поста главен изпълнителен директор и измести фокуса на водородните разработки към търговските превозни средства.

Други налични в търговската мрежа автомобили с водородни горивни клетки са BMW iX5 и Hyundai Nexo.

Тези клетки комбинират водород, съхраняван в специални резервоари под силно налягане, с атмосферен кислород, за да произвеждат електричество, което се използва за захранване на електрически мотор, който задвижва колелата.

Както при традиционната бензиново-електрическа хибридна система, излишното производство на енергия, както и всичко, уловено от регенеративното спиране, се съхранява в сравнително малка батерия.

Докато презареждането на изцяло електрическите превозни средства в момента отнема часове, автомобилите с горивни клетки се зареждат толкова бързо, колкото и конвенционалните бензинови и дизелови модели, тъй като методът е сходен.

Недостатъците включват липса на инфраструктура за зареждане с водород и широкомащабни съоръжения за производство на водород по екологичен и ефективен начин.

fallback
  • #36
    Еджбж ( преди 1 година )
    Звънни на Еконт и им представи бизнес плана си и ги удари в земята. Или направо направи една глокиерска фирма там при вас у пловдивско и отвей всички други глокиери. После може да повториш по щатско с разните аматьори като ДХЛ, ЮПС, ФЕДЕКС и Амазон. Нали преди няколко години се пеняви колко хиляди електрокара били поръчали, купили и разработили? За десерт, чуй се и с шефчето на Херц. Той също има да разказва за живота с автопарк от електрички. А не е като да не разбира от поддържка на автопарк!
  • #35
    MythBuster ( преди 1 година )
    Заслужавате да ви покажа един среден но няма да ви направя този кеф. Попитах по Колко най-много минава на ден Колко километра минава на година и колко му е най-дългият маршрут? Сещате ли се само в града без селата по колко служители на Еконт въртят за да обслужват адресите? Ако фирмата има една единствена електричка защо ще я праща по селата а не на най-кратките маршрути, ?
  • #34
    До 35 ( преди 1 година )
    Абе, средниска му работа. По неговата логика, след като средногодишната температура в България е 12-13 градуса, да се чуди човек що се пънкяме с разни климатици и парнота. Това, че на 23.08.2023г в 15:00 в София беше 35 градуса, не знам как ми помага да се стопля днес, 23.11.2023, когато температурата е 10 градуса. От години споря с радиоточката, че системи и съоражения се изчисляват и проектират за върхово натоварване, а не за "обичайно" такова.
  • #33
    Гост ( преди 1 година )
    До 33.Защо само средни стойности?Той цитира според случая, когато както му е угодно на опорките.Бустера много обича да цитира ЕСО колко % от тока се произвеждат от фотоволтаици юли и август в 12 часа на обяд, 30% съобщава с гордост.А нощес е 0%.Даже в момента е само 5,57%.Изчислено средно е под 3% за годината,но той това няма да ти го каже.
  • #32
    Гост ( преди 1 година )
    Митичен прочети в факти за стачката на куРиерите в Великобритания,които минават стотици километри на ден за жълти стотинки.
  • #31
    Един среден ( преди 1 година )
    Той митичният от време оно все покрай средни работи се върти. Среден пробег, среден разход, средно слънцестоене, среден... инструмент. И обикновено на година! Човек като го чете ще реши, че да пътуваш и работиш на 5ти юни по обяд е същото като да пътуваш и работиш на 5ти февруари през нощта. Средно погледнато в тези два дни температурата е около 15 градуса и Слънцето грее около 14 часа. На практика на 5.2 през нощта нито е топло, нито е светло.
  • #30
    Гост ( преди 1 година )
    Митичен,не успя да продадеш електрокар на Турбо,сега подкара бакшишите и глокиерите.Не се ли усещаш колко си зле?
  • #29
    Бакшиша ( преди 1 година )
    Мити4ен,от Еконт добре са си направили сметката.С електричка с малък пробег няма да обиколят целия маршрут.Не става дума изобщо за пари.
  • #28
    Бакшиша ( преди 1 година )
    Мити4ен,ти кога взе да разбираш и от транспорт.Вземи си избери един град и провери колко офиса има Еконт по селата.Където има се кара до офиса,където няма се кара до врата,като се обикаля по селата като гламав.
  • #27
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но да не бягаме от темата, най-важният отговор е на въпроса, какво ще спечели Еконт ако си купи два пъти по-скъпи, на които зареждането им излиза четири пъти по-скъпо от дизеловите и се зареждат за същото време, но бензиностанциите са през 10-20 км максимум? Най-близката зарядна станция за водород се намира във Виена и цената е 24 евро за килограм с които се изминават приблизително 100 км. Ако с електромобилите потенциално могат да пестят от гориво, дайте разумна причина за преминаване на водоро
fallback
Последни