fallback

Комбито „Москвич-Алеко“, което така и не видя бял свят

Нестандартният автомобил е разработка на компания от бивша Югославия

АЗЛК 2141, далеч по-известен у нас като „Москвич-Алеко“, надали се нуждае от особено представяне - моделът е прекрасно познат по родните ширини и дори е произвеждан известно време в завод Балкан в Ловеч. Автомобилът се подвизаваше на пазара дълги години като хечбек и като пикап.

Малко известен факт обаче е един прототип, който превръща „Москвич.Алеко“ в комби. Още по-интересното е, че прототипът не е дело на руското предприятие АЗЛК, а на югославския вносител на „Москвич“ - фирмата „Прогрес“.

Прототипът е представен през 1990 година в Белград и носи името Алеко 141 Универсал - припомняме, че "универсал" е често използвана от руснаците дума за автомобил с каросерия комби. Люкът на покрива е заимстван от лимузината на ЗИЛ, а задницата от една страна предлага огромно товарно отделение, но от друга изглежда доста... ръбесто. Лаковото покритие е с бежов цвят.

По-късно автомобилът е предаден за проучвания и изследвания в централата на Москвич в руската столица, но така и не се стига до серийно производство.

На малко по-късен етап обаче в Русия се прави друг прототип на АЗЛК 2141 комби - този с тъмнозелен цвят. Той има по-различни задни светлини и 1,7-литров двигател, но дизайнът на задницата си остава все така сделан с помощта на нечий въображаем банциг. В крайно сметка идеята за „Алеко“ комби остава без шансове за серийно производство.

fallback
  • #10
    Ха ха ха ( преди 1 година )
    А който си е купил Москвич също не видя бял ден!
  • #9
    21М ( преди 1 година )
    Напълно в крак с времето за 70те.Така са стоели нещата. Спартанско отвътре с твърди пластмаси, без мн шумоизолация, скромна мощност и недодялан (за днес) дизайн. Това е.Колите на запад в това време са 6м дълги катафалки широки по 4м, 6.0 V8 мотори горящи 35-40л/100, с нещо като климатик.. Ако някой си прави илюзии че запада е имал страхотни коли тогава - сам се лъже. И си вярва.Донякъде само германците и италианците са развивали нещата реално откъм дизайн и техника в онези години.
  • #8
    ZIG ( преди 1 година )
    Ужас и безумие...."сделано" и"подобрено".
  • #7
    Гатю ( преди 1 година )
    Мъка...мъка...
  • #6
    Алекс ( преди 1 година )
    АЛЕКО-бездарно съветско копие на СИМКА 1307.Правят нов модел ,но му монтират стария двигател от 2140.Съответно автомобилът е крайно схванат.Сглобката и антикорозионната обработка са крайно некачествени.Започва да гние още преди да излезе от магазина.Неслучайно това е последния модел на "Москвич".Изключвам китайските JAC с емблема "Москвич".
  • #5
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 1 година )
    След проведен конглокс между работниците в АЗЛК за име на модела - 2141, било избрано името АЛЕКО.(АвтомобильЛЕнинскогоКОюсомола)... Ох Божеееее...
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    В защита на модела, той е проектиран още в края на 1970-те, като за тогава дизайнът и материалите (разбирай брони и интериор от пластмаса) са напълно в крак със западните образци, от които щедро е черпен опит (разбирай крадено). Само ще заради уникалната и просперираща комунистическа система, производството му закъснява с много, а в БГ се появи чак 1989 - около 12 г. след създаването му.
  • #3
    Брежнев ( преди 1 година )
    1990г-красота в матюшка рУс , а какви *** правят тази 1990 година отиващия си капитализъм !!
  • #2
    АЗЛК ( преди 1 година )
    "АЗЛК" - Ах Защо Ли Купих :)
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Eдно недоразумение по-малко!
fallback
Последни