fallback

Широки или тесни зимни гуми - кой е по-добрият вариант?

Независими тестове показват любопитни резултати (ВИДЕО)

Сред шофьорите е разпространена една стара теория, която казва, че трябва да се избират по-тесни гуми през зимата. А причината е, че оказват по-голям натиск върху по-малкото контактно петно, като по този начин осигуряват повече сцепление. Това твърдение си има и контрааргумент, според който трябва да се използват по-широки гума, защото по-голямата повърхност на пътя ще осигури повече сцепление.

Според Джонатан Бенсън от екипа на Tire Reviews Overseas, всъщност няма значение дали зимните гуми са по-широки или по-тесни. Той сам тества теорията за по-широки и по-тесни зимни гуми, така че купи четири комплекта гуми на известен производител и ги изпробва върху BMW 3-Series на заснежена затворена писта.

Широчините на профила на гумата варират от 205 до 275 мм, като тези с 205 са монтирани на 16-цолови джанти, 225 - на 18-цолови джанти, 255 и 275 на 19-цолови джанти. Въпреки че има субективни разлики в усещането и обратната връзка между размерите, резултатите от теста дават ясна представа.

Най-тясната гума (205) се представя най-добре при тестове за ускорение, но се справя най-лошо при спиране. По отношение на времената за обиколка най-добре се представи средно широката гума (225). Но всички резултати са толкова близки един до друг, че вероятно няма да забележите разликата.

Основният извод, според Tire Reviews, е, че когато използвате гуми с еднакъв размер, ще откриете голяма разлика в обективното представяне между добра и лоша зимна гума. Така че, ако пазарувате зимни гуми, най-добре е да се съсредоточите върху марки с добри отзиви, вместо да се притеснявате какъв размер да изберете.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "В дълбок сняг по-тесните и по-високи гуми са с предимство! " - глупости на търкалета!!! В Скандинавия та където съм от 10г. масово местните преправят и карат джипките си със 315/70R17 - 35 SUV гумии алуминиеви джанти 17х10 примерно...идеални са за дълбок сняг!!! А заради леда всички тук карат автомобилите си със зимни гуми с шипове.Тук всяка година зимата е истинска за разлика от в Бг. и местните знаят кое е подходящо за да не ги " изненадва " зимата както е традиция в Бг.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Всичко зависи от настилката, терена и автомобила. Примерно ако карате джип по неотъпкан дълбок сняг и непочистени пътища или горски пътища зимата най добре се представят офроуд гумите за кал (МТ) и тракторната шарка. Ако ще карате лека кола където пътищата са почистени тогава най добре е гумите да са тесни и високи с дълбок и гъсто нарязан грайфер. Металните шипове са бонус и много помагат на лед.
  • #16
    Бумеранг ( преди 1 година )
    Нова, зимна и качествена гума. Слагайте, за да сте сигурни! В дълбок сняг по-тесните и по-високи гуми са с предимство! По-лесно колата прегазва дълбокият сняг. Пробвано е лично!
  • #15
    Георги ( преди 1 година )
    Гумите се съобразяват с пътя по който ще шофирате и възможноста за цоловете на джантите ( пътищата в БГ са наситени с дупки и препоръчвам по малък цола джанти с по високи гуми разбира се грайфера да за зимна употреба ) ще си спестите много главоболия като изкривена джанта и гръмнала гума...Всичко друго зависи от : Колко ще се шофира, какъв е района и най вече Бюджета....Ако ще шофирате повече и в балкански регион то тогава изберете най добрите...Лично мое мнение : Зимни на Нокиан....
  • #14
    Синдикат на Ало Изма ( преди 1 година )
    Господин авторчето! На повечето автомобили има зададен конкретен размер гуми от производителя,сигурно въз основа на много и скъпи тестове .Второ ,обърнете внимание с какви гуми(и защо)карат пилотите на зимни ралита(изключая факта ,че са със шипове).Трето, ако бяхте учили елемнтарна физика ,нямаше да се осланяте на клипове,а щяхте да си направите изводите сами. По тая логика ,пийте антифриз безопасен е!
  • #13
    opit ( преди 1 година )
    Теорията за тесните зимни гуми я наложиха рали пилотите през 80-те. И това е вярно, ако обаче караш по утъпкания сняг във Финландия и Швеция. Спазвайте си размера зададен от производителя и не се занимавайте с глупости
  • #12
    До 11 ( преди 1 година )
    Колко си зле! Какво помага куатро при спиране?
  • #11
    Да беее ( преди 1 година )
    Хаха на БМВ .... Има естествено. Може да няма значение за куаттро ама за БМВ има.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Слаб тест. Най-доброто е тясна гума, но с голям диаметър. Така има достатъчно площ и в същото време в дълбок сняг има минимално съпротивление.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    това което се продава по нашите географски ширини като зимна гума всъщност е средноевропейска зимни гуми за нас не се внасят както и шипирани които по необясними причини за със забрана за движение видно на никой не му пука за живота и здравето на участниците в движението
fallback
Последни