Сред шофьорите е разпространена една стара теория, която казва, че трябва да се избират по-тесни гуми през зимата. А причината е, че оказват по-голям натиск върху по-малкото контактно петно, като по този начин осигуряват повече сцепление. Това твърдение си има и контрааргумент, според който трябва да се използват по-широки гума, защото по-голямата повърхност на пътя ще осигури повече сцепление.
Според Джонатан Бенсън от екипа на Tire Reviews Overseas, всъщност няма значение дали зимните гуми са по-широки или по-тесни. Той сам тества теорията за по-широки и по-тесни зимни гуми, така че купи четири комплекта гуми на известен производител и ги изпробва върху BMW 3-Series на заснежена затворена писта.
Широчините на профила на гумата варират от 205 до 275 мм, като тези с 205 са монтирани на 16-цолови джанти, 225 - на 18-цолови джанти, 255 и 275 на 19-цолови джанти. Въпреки че има субективни разлики в усещането и обратната връзка между размерите, резултатите от теста дават ясна представа.
Най-тясната гума (205) се представя най-добре при тестове за ускорение, но се справя най-лошо при спиране. По отношение на времената за обиколка най-добре се представи средно широката гума (225). Но всички резултати са толкова близки един до друг, че вероятно няма да забележите разликата.
Основният извод, според Tire Reviews, е, че когато използвате гуми с еднакъв размер, ще откриете голяма разлика в обективното представяне между добра и лоша зимна гума. Така че, ако пазарувате зимни гуми, най-добре е да се съсредоточите върху марки с добри отзиви, вместо да се притеснявате какъв размер да изберете.