fallback

Rеnault спира електрически седан, който се оказа ненужен

Моделът Mobilize Limo беше замислен като таксиметров автомобил, но никой не го иска

Renault спира производството на неуспешния Mobilize Limo. Под това име френският автомобилен производител произвежда електрически седан за таксита и отдаване под наем, разработен съвместно с китайската Jingliang Motors Corporation (JMC).

Mobilize Limo се различаваше от другите автомобили на Renault по своето лого и надписи -той имаше оригинална емблема вместо традиционния ромб. Седанът така и не успя да се наложи, след като през миналата година от него бяха продадени едва 67 бройки, а през 2023 г. още само седем.

Предимството на модела беше в просторния втори ред седалки, което го правеше подходящ за таксиметрови превозни. Mobilize Limo е оборудван с електромотор с мощност 150 к.с., монтиран на предната ос и батерия с капацитет 60 кВт/ч, като едно зареждане е достатъчно за 450 километра по цикъла WLTP. Максималната скорост на електрическата кола е ограничена до 140 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,6 секунди.

Според френското издание L'Argus Renault вече е спряло да приема поръчки за Mobilize Limo и дните на електрическия седан на поточната линия са преброени. Като причини за неуспеха на модела на пазара се посочват неблагоприятните условия за наем. Във Франция, например, електромобилът може да бъде наета за 1500 евро на месец за шест месеца и с ограничение на пробега до 150 000 километра. За да възстановят тази сума, таксиметровите шофьори трябваше да работят по 12 часа на ден и все пак да намерят време да заредят електрическа кола.

В същото време подразделението Mobilize, което отговаря за електрическите модели на Renault, ще продължи да съществува. Арсеналът на компанията включва градския автомобил Mobilize Duo, който е еволюция на миниатюрния Renault Twizy, представен през лятото на 2021 г. заедно с товарниje версии Bento и Hippo, които са на същата платформа. Duo е предназначен предимно за услуги за краткосрочно отдаване под наем, включително собственото споделяне на автомобили на Renault - Zity.

fallback
  • #9
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Да довършим аритметиката. Значи изборът на един бакшиш е дали да плаща 100 лв на ден наем за чужд китайски автомобил или 50 лв на ден за кредит на собствен автомобил от по-висок клас с по-голям пробег, по-бързо зареждане и по-висока цена. При едно зареждане на ден, безплатно или за 10лв докато спи, ще измине 400 км за деня за които иначе трябва да плати над 60-80лв за гориво. Вноската за банката се плаща само от разлика .
  • #8
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До шишо бакшишо. И ти си фалшив бакшиш като фалшивите инженери с фалшивите дипломи, като които се представяш. Бакшишите не можеш да ги минеш и си правят сметката. Този смешен бавен електромобил с малък пробег се дава под наем за 1500 евро на месец. Ако вземеш петгодишен кредит от банка, вноската пак ще е 1500 но не евро, а лева и след петте години автомобилът може да се продаде за няколко десетки хиляди евро. Да споменаваме ли безплатното зареждане в България?
  • #7
    Бе то ... ( преди 11 месеца )
    самото рено като фирма и марка е ненужно ама нейсе.
  • #6
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    До бакшиша.Може да си купиш електрокарно такси и тарифата ти ще скочи на 10 лева на километър.Няма да можеш да си плащаш лизинга при сегашните тарифи.
  • #5
    Бакшиша ( преди 11 месеца )
    Мити4ен бустер ме навиваше да си купя електричка за такси.
  • #4
    Гост ( преди 11 месеца )
    Още една опорка на теслю митичния се отече в канала.
  • #3
    анонимен ( преди 11 месеца )
    #2 Защо да не върши работа? - върши, но е скъпа :)
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Време е да се осъзнаят малко с цените, чакат ги тежки фалити и ако средната класа дори не може да си позволи автомобил всеки бизнес ще бъде прецакан защото е нарушена мобилността на хората и потреблението ще се свие още повече на всичко.
  • #1
    Бакшиша ( преди 1 година )
    Електричка не върши работа за такси.
fallback
Последни