fallback

Tesla се сгромоляса в Европа, пазарът има нов лидер

Спирането на субсидиите на някои пазари рязко свали интереса към електромобилите

Опасенията, че с края на щедрите държавни субсидии интересът към електромобилите в Европа ще намалее отчетливо, се потвърждават от данните за продажбите през октомври. Tesla Model Y, която убедително водеше като най-продаван автомобил на Стария континент от началото на годината, през десетия месец се срива и дори не попада в Топ 20 по продажби в класацията на DataForce. Американският електромобил губи и първото си място в класирането за годината, макар и с по-малко от 300 бройки разлика.        През октомври Tesla Model Y не попада дори сред 20-те най-популярни модела в Европа        В предишни години доставките на Tesla намаляваха в началото на всяко тримесечие и се засилваха в края му, но със старта на производството в германската фабрика на компанията това приключи. Спадът през октомври е по-скоро свързан с прекратяването или ограничаването на държавните субсидии за електромобили на няколко от основните пазари в ЕС, включително в Германия.

Все пак Model Y си остава в много добра пазарна позиция в сравнение с миналата година - продажбите сега са с 271% по-високи, отколкото през октомври 2022. Ако тенденцията се запази обаче, в края на годината ще имаме изцяло нов победител при най-популярните автомобили в Европа. През последните 40 години на тази позиция са били само Volkswagen Golf, Fiat Punto, Opel Astra, Peugeot 206 и, през миналата година, Peugeot 208.          30-те най-продавани коли в Европа, 2023 (ГАЛЕРИЯ):

     

 

 

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    Сандеро ще бъде най-продавано и догодина.За тези пари получаваш най-много кола . Затова и аз си взех Стъпка , модерен дизайн , нисък разход /газ-бензин/ ,пъргав и най-важно евтин.
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    До 26 - Не го чети тоя. Има един друг, дето в другия сайт ръси, че склададжиите, и то го има предвид, като обида, взимали по "4к".
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    Но ... но нали бяха ... най-най и вече само те яха... олеле ... акциийките миииии!
  • #36
    ДВГ ще си ги загине ( преди 1 година )
    ДВГ ще си ги загине, с поколението дето е на 50+ сега. Заедно с европейската авто промишленост ако не променят нещо. вече не само Тесла ами и китайците да по напред технологично в ел. автомобилите.
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбира се че ще паднат бонусите и хората няма да купуват електрички заради това , това ще ги откаже тези които обичат да ги карат няма до спре но терора над двг не спира.
  • #34
    Михал ( преди 1 година )
    Тесла не е просто кола-лидер, това е технология-лидер. Колко години и все още другите догонват. Не колата, а технологията Тесла.
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Бестселърите - дачия и тесла.. толкова различни по цена , толкова еднакви по камество на изработка
  • #32
    Факт ( преди 1 година )
    А ми нормално хората чакат водорода много по добрата технология.
  • #31
    до 26 ( преди 1 година )
    на колко по-висока - главен меринджей хигиена?
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Колега, забравил си да кажеш, че започват с 1800 стартово плюс ваучери и +100 всеки месец през първата година.... Така за втората си докарват 3000 чисти....
fallback
Последни