fallback

Tesla се сгромоляса в Европа, пазарът има нов лидер

Спирането на субсидиите на някои пазари рязко свали интереса към електромобилите

Опасенията, че с края на щедрите държавни субсидии интересът към електромобилите в Европа ще намалее отчетливо, се потвърждават от данните за продажбите през октомври. Tesla Model Y, която убедително водеше като най-продаван автомобил на Стария континент от началото на годината, през десетия месец се срива и дори не попада в Топ 20 по продажби в класацията на DataForce. Американският електромобил губи и първото си място в класирането за годината, макар и с по-малко от 300 бройки разлика.        През октомври Tesla Model Y не попада дори сред 20-те най-популярни модела в Европа        В предишни години доставките на Tesla намаляваха в началото на всяко тримесечие и се засилваха в края му, но със старта на производството в германската фабрика на компанията това приключи. Спадът през октомври е по-скоро свързан с прекратяването или ограничаването на държавните субсидии за електромобили на няколко от основните пазари в ЕС, включително в Германия.

Все пак Model Y си остава в много добра пазарна позиция в сравнение с миналата година - продажбите сега са с 271% по-високи, отколкото през октомври 2022. Ако тенденцията се запази обаче, в края на годината ще имаме изцяло нов победител при най-популярните автомобили в Европа. През последните 40 години на тази позиция са били само Volkswagen Golf, Fiat Punto, Opel Astra, Peugeot 206 и, през миналата година, Peugeot 208.          30-те най-продавани коли в Европа, 2023 (ГАЛЕРИЯ):

     

 

 

fallback
  • #29
    анонимен ( преди 11 месеца )
    То целият пазар се свива, напълно в реда на нещата е хората да намалят и колите.
  • #28
    Yaris Cross ( преди 11 месеца )
    Да, много е неикономичен Ярис Кроса, вместо 3,5 ми гори 4,2 на 100. Реален разход! Няма други толкова икономични в класацията. Ама не пишат и че е доста по-голям от Яриса, особено багажника (по-голям е и от на CHR, въпреки че е по-къс)
  • #27
    анонимен ( преди 11 месеца )
    И ко стана накрая? На фенчето тесларчи му влезе на теслата дръжката. Ама цялата му влезе. хайде Тесларьо давай с писането! Ти си! Поне 100 коментара трябва да изтряскаш. Знам, че го можеш.
  • #26
    до#17 ( преди 11 месеца )
    Я кажи в кой точно Кауфланд продавачките взимат по 1800 лв? Много ще ми е интересно да разбера точно в кой филиал е, защото имам роднина, която не е продавачка, а е на по-вискока позиция и заплатата и не е толкова. И друго, това брутна или нетна заплата е?
  • #25
    Jay ( преди 11 месеца )
    Само пълен ****т може да твърди, че Дачията превъзхождала Теслата по всеки параграф(освен динамиката). Явно пушите много силни нарко*ици момчета!?
  • #24
    Гост ( преди 11 месеца )
    До Прованс.При минимална заплата 780 лева,те затова реват за работници.
  • #23
    РУК ( преди 11 месеца )
    "Нито един закон в страна от ЕС, който дава право на данъчни стимули при придобиване на EV не е променян наскоро, като това се отнася и за Германия" - и ти ли ще се закълнеш в децата си като оня промит мозъка бъстъра или ще провериш пак за всеки случай, особенно за Германия?!?!
  • #22
    До 19 ( преди 11 месеца )
    Пластмасовия джогър дето със 120 км/чтрябва да се надвикваме и е окомплектован с 3 цилиндъра 1000 кубика. Смешно нещо! В офиса имам три такива сервизни и освен че са евтини други плюсове нямат
  • #21
    На зле отива! ( преди 11 месеца )
    неуДачниците-либерасти все повече завладяват Гейропата!
  • #20
    Прованс ( преди 11 месеца )
    В провинцията приятелче, не 1000 а по 7-800 лв. са заплатите. Така че не сравнявайте Софето и другите 2-3 големи града със останалата страна. Мизерия голяма - ква ти Тесла...
fallback
Последни