Hyundai и Amazon започват партньорство, позволявайки на собствениците да използват Alexa в движение и да купят нов Hyundai само с няколко клика. Южнокорейският автомобилен гигант и гигантът в онлайн търговията на дребно Amazon обявиха новото си стратегическо партньорство на автомобилното изложение в Лос Анджелис.
В допълнение към вградената Amazon Alexa и възможността да поръчате нов Hyundai чрез Amazon, партньорството ще накара Hyundai да използва AWS (Amazon Web Services) като предпочитан доставчик на облачни услуги за на компанията. Това ще позволи на корейския концерн да интегрира изследванията, производството, оптимизирането на веригата за доставки и свързаните операции за разработване на превозни средства в облака.
През 2024 г. дилърите на автомобили ще могат да продават превозни средства чрез онлайн магазина на Amazon, като Hyundai е първата марка, която предлага продажби през платформата. Услугата ще бъде достъпна само в САЩ - поне в началото. Все още е ясно дали Hyundai и Amazon планират да предоставят услугата на други пазари.
Опитът с продажбите ще съкрати целия път за закупуване на автомобил само до няколко кликвания. След това клиентите ще могат да изберат от кое представителство искат да вземат колата в удобно за тях време. Купувачите на автомобили ще могат да прецизират своите предпочитания, така че ще имат пълен избор от наличните характеристики, цветове, тапицерии и пакети с опции. След това платформата предоставя на клиента възможност да избере предпочитания от тях вид плащане, включително опции за финансиране.