fallback

5 проблема на популярен двигател на Opel

2,4-литровият мотор се поставя и на модели на Chevrolet

Допреди няколко години кросоувърите Opel Antara и Chevrolet Captiva се радваха на популярност на пазара както на нови, така и на употребявани автомобили. Много от екземплярите от двата модела са оборудвани с бензинови двигатели с обозначение A24XE или A24XF. Те имат работен обем 2,4 литра, като се поставят на двата кросоувър, произведени през периода 2010-2018 г., както и на други модели на германската и американска марки.

Двигателят е атмосферен, като степента на компресия не е много висока - 10,4. Производителите на автомобили обаче са го конфигурирали за бензин A-95 и не препоръчват използването на гориво с по-ниско октаново число. Самият мотор е базиран на алуминиев цилиндров блок. Главата с шестнадесет клапана също е излята от алуминиева сплав.

Оптималните топлинни хлабини в клапанния механизъм се поддържат от хидравлични компенсатори. Разпределителните валове са оборудвани с устройства за регулиране на фазите. Като цяло A24XE е типичен модерен „алуминиев" двигател с ангренажна верига и си има някои особености, които трябва да се вземат предвид.

5 проблема на популярен двигател на Opel (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #7
    Peta_St ( преди 1 година )
    Изключително "актуална" и полезна информация за технологии, които в OPEL се продаваха преди Христа! Удобно ли е автора да се информира, че живеем в 2023та и да бъде плезен на читателите?
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Имах ecotec 1.6 няколко години. По-голям маслояд не съм притежавал. Познати със същият мотор имаха същият проблем. Този мотор е сбъркан още на чертожната дъска, щото и след основен ремонт, продължава да харчи масло. Виждал съм и опели на по 2-3 години да изкарват син дим през ауспуха. Не е толкова лошо че Пежо купи Опел, щото моторите им са една идея по-добри.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Никога не съм бил фен на Опел , но след това което прочетох разбрах , че избора ми да карам Хонда е добър.
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    Два Опела съм имал с 1.8 екотек и дори между 300 и 400 к не пипат масло. Единствения им проблем по двигател е капака, на който се сменя гарнитура на две смени на масло. Това за издухали гарнитури са абсолютни измишльотини. Работя в сервиз и мога да ти кажа, че Екотек е изключително здрав двигател, главно 1.8 и 1.6. Виждал съм такива двигатели по над 500к километра, които работят все едно са нови. 1.8 ZXR има се обаждат вануси на над 250к. И трябва да се гледа мембраната на картерните газове.
  • #3
    21МФ ( преди 1 година )
    Opel така и не овладяха проблемите с течовете на масла, нито с яденето на маслото.Всичките им масларки са популярни и с духнали гарнитури на блока, и оттам повечето Опели са на поне един основен ремонт или направо на втори двигател. Като правило тия техни филми стават от раз особенно гарнитурата на главата.Зада бъдат и модерни в такт с останалите премиум марки коли, изведнъж и при тях беше добавен безумно скъпия проблем по веригите и пром.им фази. Made in "germany" - цаки прецаки
  • #2
    Лупи ( преди 1 година )
    Как 300 хиляди , колите в България ги вкарват на такива километри
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Екотеч
fallback
Последни