fallback

Катастрофа с 9 жертви може да промени автомобилната индустрия

Правителствена агенция настоява за въвеждане на функция, ограничаваща скоростта на всички нови коли (ВИДЕО)

На 29 януари 2022 г. шофьорът на Dodge Charger от 2018 г. преминава на червен светофар в Лас Вегас и се блъска в Toyota Sienna. При инцидента загиват общо 9 души - двама в спортната кола и седмина в минивана, а трагедията накара NSTB (правителствена организация за безопасност на движението) да поиска производителите да започнат да инсталират в новите си автомобили, технология, която да пречи на водача да ускорява при подобни обстоятелства.

Шофьорът на злощастния Charger е 59-годишният Гари Дийн Робинсън, който има голям брой глоби за превишена скорост. Освен това в кръвта му са открити кокаин и други наркотици, което също явно е сред причините за тежкия инцидент. От NSTB посочват, че има редица недостатъци и в системата за наказание на шофьорите, но като решението на проблема е другаде.

Експертите от организацията са категорични, че в новите автомобили трябва да бъдат въведени интелигенти системи за контрол върху скоростта (ISA). Наличието на такава функция ще може да ограничи скоростта на превозното средство в някои условия на пътя и ще смекчи на тежестта на катастрофи като тази в Лас Вегас

„Подобряването на общественото приемане на системите ISA и по-широкото доброволно внедряване от производителите на автомобили, ще улесни напредъка на новите стандарт за безопасност на моторните превозни средства", категорични са от NSTB.

Казано на по друг начин език, експертите се надява се хората да чуят колко сериозен е бил този инцидент и да си помислят нещо от рода на „да, трябва да направим невъзможно хората да карат с висока скорост“. Поставянето на устройства ISA с активиран GPS биха могли да свършат работа, тъй като те ще взимат мерки за спиране на каращите с висока скорост.

Като минимум NTSB иска тези устройства да предупреждават водача, че превозното средство се движи с превишена скорост. Подобни устройства вече се поставят в някои модели, но не са задължителни. Затова и експертите само предлагат тяхното въвеждане, без за могат да наложат искането си на автомобилните производители.

fallback
  • #10
    Опмрммв ( преди 11 месеца )
    Охо, отново намаляване на свободата с цел моята безопасност и сигурност. Конспирации, конспирации, но е трудно човек да им вярва на т.нар. експерти и упровляващи.
  • #9
    jemie До MythBuster ( преди 11 месеца )
    пък то щото като вземеш форд рент-а-кар не е ограничен....
  • #8
    Enzo ( преди 11 месеца )
    Когато общественото развитие не стимулира образованието и културата, когато трупането на пари и алчността се възприемат, като "двигател на икономиката" (както се забелязва от редица при това научни икономически публикации през последните 20 години), и когато това е съчетано с експоненциално нарастване на човешката популация, идва ред на утвърждаването на разбирането, че масата може да се контролира само силово. Т.е., да се утвърждават тоталитарни модели на управление. Да се ограничават правата.
  • #7
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Когато GPS ти е свързан с автомобила и праща информация директно в масивите на КАТ, ако щеш изхвърли и телефоните на жената и децата като се возите в колата. И в Европа имаше някакво малоумно предложение автомобила да бъде ограничаван да не може да превишава скоростта колкото и да натискаш газта. Това би било доста опасно, защото в някои случаи ускорението е най-доброто решение за избягване на опасна ситуация. По-добре глобен, но жив и здрав.
  • #6
    Владо ( преди 11 месеца )
    Принципно е възможно да се изчисли скоростта чрез GPS на телефона, но има хора като мен, които ползват тази функция само когато ми е нужна.Освен това Google не може да предоставя лични данни на трети страни - ще го осъдят скоростно.Не може и да дава данни само по подозрение - тогава всички радари и камери за скорост биха били излишни.Освен това, най-простото е да пътувам без телефон...
  • #5
    q ( преди 11 месеца )
    Го-шко като кара с 220 км Халудито, Мерца или Бавареца - дали GPS-a на телефона му знае, че въпросния ненормалник е в града и с колко точко кара - просто се изискат тези данни за период от 1 година назад от Google или Аппле и му връчват фишовете. Резко ще спихнат нещата.
  • #4
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Пак американски дивотии. там ограниченията са по ниски от Европа, знаците им са изписани, докато карат масово или държат телефон или се тъпчат с нещо или изобщо не гледат какво става на трасето...
  • #3
    Хахаха ( преди 11 месеца )
    Вярно е на друг език :"Казано на по друг начин език, експертите се надява се хората да чуят..."
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Могат просто да питат гугъл за данни от телефона кой редовно превишава ограниченията, те имат всичко за вас.
  • #1
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това, което трябва да се направи е, взимането на свидетелство за правоуправление да стане много по-трудно и изискващо умения и знания, а отнемането много по-строго и бързо. Поставянето на софтуер ограничаващ скоростта и то само в някой случаи ще влоши нещата.
fallback
Последни