fallback

Заместникът на Passat: тестваме новия Volkswagen ID.7

Eлектрическият седан е вече доста по-голям - и със задно предаване (ВИДЕО)

Спомням си колко се вълнувахме всички при появата на първия ID - електрическото бъдеще на Volkswagen. Но това тук е вече шестият модел от гамата, и бихме очаквали ентусиазмът отдавна да е поотшумял.                  Само че с тази кола - новия ID.7 - има два фактора, които променят нещата.

Първият е, че това е фактическият наследник на Volkswagen Passat. А Volkswagen Passat е вторият най-популярен автомобил в България изобщо, след Golf. Втората причина е, че това тук е първият ID модел, създаден не според модата и актуалните вкусове на публиката, а според онова, което ни казва науката.                  Passat вече приключи живота си като седан - новото поколение ще се предлага само в комби вариант. Аrteon е в последната година на производството си.

ID.7 обаче не е просто електрическият наследник на тези два модела - той е и на едно стъпало над тях. Ако го сравним с досегашния Passat, е с почти 20 сантиметра по-дълъг, и със също толкова по-голямо междуосие. Но най-голямата промяна в сравнение с осем поколения Passat и с Arteon е, че тази кола е със задно задвижване.              Накратно, Volkswagen тук окончателно се отказва от ролята си на "народна кола", и директно навлиза в категорията на модели като BMW i5 и Mercedes EQE. От пръв поглед сте забелязали, че дизайнът му е доста по-семпъл от тези на премиум конкурентите. Но за това си има уважителна причина.               Повече от една трета от енергията на един електромобил отива единствено за преодоляване на въздушното съпротивление. Ако карате по магистрала, този процент може да стигне до 60 и даже до 70.     

Volkswagen ID.7 Pro

286 к.с. максимална мощност

545 Нм макс. въртящ момент

6.5 секунди 0-100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

Затова не е чудно, че коефициентът на въздушно съпротивление се превръща във все по-важно число за конструкторите. Една или две стотни по-малко могат да значат десетки километри повече пробег с едно зареждане. Изчистените форми на ID.7 може и да не го карат да изпъква на паркингите, но те осигуряват коефициент на съпротивление от едва 0.23. С пет стотни по-малко, отколкото при кросоувъра ID.4.

Това може и да не ви звучи много убедително, но нека да ви напомня, че идолът от нашето детство Lamborghini Countach имаше коефициент 0.42, McLaren F1 имаше коефициент 0.32, и даже Tesla Model S в оригиналния си вариант, който дълги години беше еталон за аеродинамика, едва стигаше до 0.24.                ID.7 е ново доказателство за лицемерната тайна на автомобилната индустрия напоследък: че екологията, в името на която се отказваме от двигателя с вътрешно горене, никак не е съвместима с SUV формите. Класическите очертания, ниският профил и по-добрата аеродинамика позволяват на ID.7 да постига завиден пробег с относително компактна батерия. Което се отразява и на цената, макар и не чак толкова впечатляващо, колкото бихме искали.                Версията Pro, която тестваме, струва 114 560 лева в България в момента - с малко над хилядарка повече от сравнимия Hyundai Ioniq 6, но с 25 хилядарки по-малко от BMW i5. Тesla Model S, която е почти идентична по размери с този Volkswagen, е близо два пъти по-скъпа от него.

Като начало ID.7 дебютира на пазара с един-единствен вариант на задвижване, който се състои от батерия с използваем капацитет 77 кВтч, и изцяло нов електромотор, доста по-мощен от тези в ID.4 и ID.5.               Този електромотор е с постоянен магнит и развива 286 конски сили, и 545 нютонметра въртящ момент. Ускорението от място до 100 километра в час отнема 6.5 секунди, максималната скорост е ограничена на 180 километра в час. По-нататък ще има и версия с малко по-голяма батерия, и със задвижване на четирите колела, но от Volkswagen упорито отказват да говорят за нея.                Обхватът с едно зареждане според VW е 621 км, но това е по-скоро оптимистичната горна граница. Взехме автомобила с три четвърти заряд на батерията и не успяхме да тестваме максималния пробег. Но но база моментния разход смятаме, че тази кола може спокойно да стигне до 500 километра в смесен цикъл, който включва и магистрала. А при движение само в града батерията може да е достатъчна и за 700 километра. Скоростта на зареждане е увеличена до 170 киловата, което дава над 200 км пробег за десет минути на станцията.              Ако трябва да опишем пътното поведение с една дума, тя ще е "компетентно". ID.7 не е най-директният и спортен седан, но се справя съвсем прилично във всякакви ситуации. За това отново помага относително компактната батерия - първо, тя е монтирана в пода и понижава осеаемо центъра на тежестта. И второ, общото тегло е само около 2.1 тона. На фона на първите Passat-и отпреди десетилетия това е чудовищно много. Но в електрическата ера тази кола изглежда стройна като Клаудия Шифер. Макар и малко по-оскъдно тапицирана.              Интериорът е просторен и с по-качествени материали, отколкото в останалите ID модели. Порасналото междуосие означава много добър комфорт и на втория ред. Шумоизолацията е отлична. Багажникът побира 532 литра, измерено до нивото на стъклата, и може да вмести погълне близо 2000 литра, ако сгънете задните облегалки.             Тук имаме и новото поколение мултимедия на VW, която, твърдят германците, решава всички проблеми от предишното. Това, което не решава, е упоритата липса на физически бутони. Всъщност единственият бутон, който имате, е този за аварийните светлини. За всичко останало имате сензорни плъзгачи и големия дисплей.         На международното представяне във Франция ни показаха и бъдещата комби версия на ID.7. Почти сигурно тя ще има версия с по-голяма батерия и задвижване на четирите колела, но детайлите все още са оскъдни        Поне плъзгачите за климатика и звука най-после са осветени, така че да ги виждате и нощем. Гласовият асистент също е станал доста по-адекватен, дори когато му говорите на английски с шопски акцент. Пакетът от системи за подпомагане на шофьора също е обновен и допълнен. Сега вече колата може не само да поддържа скорост, да намалява и ускорява, но дори е в състояние сама да ви подскаже кога е удобен момент за изпреварване.

Това, с което трябва да свикнете, е, че е много важно да използвате навигацията даже в случаите, когато знаете къде отивате. Защото тогава и компютърът знае, и може да оптимизира максимално движението, и съответно да увеличи пробега.               Огромният 15-инчов екран на мултимедията е с отлична резолюция и с доста по-логично управление на функциите в сравнение с другите ID модели.

Head-Up дисплеят пред шофьора вече е цветен, триизмерен и с добавена реалност - доста впечатляваща комбинация, макар че в отделни моменти ни се стори малко претрупан.

Седалките, с гръмкото име ErgoActiv, са всъщност много удобни и предлагат както отопление, така и охлаждане за през лятото.              Ако трябва да обобщим впечатленията, новият ID.7 не е рекордьор по нито един показател. Нито е първият, нито е най-бързият, нито е най-луксозният,  нито е най-икономичният автомобил в своя сегмент. Но за сметка на това е точно каквото бяхме свикнали да очакваме от един Volkswagen в миналото: компетентен във всичко.      Още снимки от теста на ID.7 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

      

 

 

fallback
  • #39
    VAYK ( преди 1 година )
    Ахахаахахахахаха два пъти по евтин от модел С, е да сигурно щото и ускорението е два пъти по слабо )))))) Някво дърво на ФВ като всички други айде модели:))))
  • #38
    Пасата - Компетентен ( преди 1 година )
    или Безличен във всичко ;-)
  • #37
    Докторът ( преди 1 година )
    До 36По лъжливи от тесларите няма. ))При нормално каране по магистралата с 140км ги сложи 30кв за по-лесно смятане.
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    "За съжаление като клиент казвам : никой не може да изкара кола която да има 500 кс и да дава разхода на Тесла от 16 кВч смесено." - За 7 годни в Скандинавия, не видях една Тесла с разохд 16 "смесено". 16, само на 68 км в час, на хубаво, сънчево ... Кчи я със 120-130 по магисралите - 23-24...28-30, ако тежи крачето повече.
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    И кво му имаше на пасатеца. Хората си ги караха по 20 години и знам таиква, дето нвъртяха по 450 000 км... И горяха колкото някой 500 кубика мотори.
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Този Фолксваген не е седан,а лифтбек. И това му е хубавото за разлика от Пасат скучния седан.
  • #33
    Факт ( преди 1 година )
    Градска кола ако не е керса и рециркулирането на енергията по задръстванията със 77квтч нищо няма да направи.
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    за какво са ти 500 кс като не можеш да ги ползваш караш със 130 в *** нишка с разни барутници и дишаш сажди
  • #31
    Сдф ( преди 1 година )
    Номер 26Убивате с тези коментари:За съжаление като клиент казвам : никой не може да изкара кола която да има 500 кс и да дава разхода на Тесла от 16 кВч смесено.Системата синхронен и асинхронен двигател с управление на софтуера , който имат различно КПД в различна ОБЛАСТ.Много искам като клиент да имат конглокенция Тесла - ама просто нямат!
  • #30
    Сдф ( преди 1 година )
    Тесла модел S е с два двигателя, няколко стотин конски сили повече и с ПО-МАЛЪК разход.Модел 3 има КВС 0,21 . И също два двигателя и също няколко СТОТИН К.С. повече мощност ..
fallback
Последни