Екипът на I Do Cars публикува в канала си в YouTube любопитно видео, в което разглобява голям двигател, за да открие причините за повредата му. Това е 3,0-литров редови турбодизел Duramax на General Motors, а щетите по него са определени като „катастрофални“.
Моторът е използван от Chevrolet Silverado 1500 от 2000 г., като пробегът му е около 230 000 км. В началото нещата с него изглеждат добре - нищо не стърчи отстрани на блока, няма и експлодирал капак на клапаните. Главният герой във видеото постепенно започва да премахва някои части, като например горивната система. Първата следа, че нещо не е наред, идва, когато той сваля горния капак на синхронизацията, защото изглежда, че няма достатъчно натиск върху веригата.
Премахването на долния капак разкрива други проблеми. Има големи парчета метал върху сензора за положение на разпределителния вал. Освен това на дъното има масло с метални люспи и вече става ясно, че нещо не е наред. И оттам нататък положението само се влошава..
Разглобяването на капака на клапана разкрива замърсено с метал масло върху разпределителните валове и прекомерно износване от вътрешната страна на тези части. Ерик сваля главата на цилиндъра и в този момент се разкрива истинският размер на щетите - всяко бутало на този шестцилиндров редови дизел има дълбоки вдлъбнатини поради сблъсъка с клапаните. Това наистина е „катастрофа“.
Премахването на дъното на съда за масло разкрива слуз от метални люспи. В канала за събиране на масло няма нищо, като това навежда към мисълта, че превозното средство може да е останало без смазка, когато е настъпила повредата.
В края на видеото извършилият разглобяването механик предлага своята теория за причината за тази повреда - двигателят използва обтегач на ангренажната верига, задвижван от налягането на маслото и ако смазването е лошо, натискът върху тази част може да е недостатъчен. В двигател като 3.0 Duramax това означава, че буталата и клапаните се сблъскват едно с друго. Това обаче е само предположение, което обаче е добро обосновано.