fallback

Ето как Tesla определя прогнозите за пробега на моделите си

Компания посочи кои фактори оказват влияние върху обхвата на електромобила

Никак не е лесно да се получи много точно прогнозно отчитане на пробега във всяко електрическо превозно средство на пазара днес, тъй като трябва да се вземат под внимание толкова много фактори, някои от които могат да бъдат малко по-трудни за прогнозиране.

Независимо от това, за производителите на автомобили е важно да предложат точно прогнозиране на пробега в своите електромобили, ако искат хората да се доверят на технологията и да не бъдат притеснени от пробега, когато разберат, че оценката за него се различава от постигнатото в реални условия.

Лидерът при електромобилите Tesla работи върху усъвършенстването на своите методи за прогнозиране на обхвата, като посочва всички фактори, които навигационната й система взема предвид при изчисляване на маршрут и процента на батерията при пристигане. Списъкът беше публикуван на страницата на Tesla North America в X (бивш Twitter), като той включва включва както очевидни фактори, така и такива, които малцина взимат под внимание, за да може да се определи приблизителния пробег на електромобила.

В графата „очевидни“ има неща, които трябва да се вземат предвид още преди потегляне. Те включват първоначалното състояние на зареждане на батерията, първоначалната температура на батерията, предварителната подготовка на батерията, брутното комбинирано тегло на превозното средство, аеродинамичния коефициент на съпротивление и специфичната за превозното средство консумация на енергия – ако колата има монтиран багажник за велосипеди, например, това ще се отрази на обхвата.

След това има други очевидни фактори, които трябва да се вземат предвид за цялата продължителност на пътуването. Сред тях са скорост и посока на вятъра, околна температура, надморска височина, скорост на трафика, средно ускорение/забавяне (това вероятно може да се преведе като „стил на шофиране“), съпротивление при търкаляне и консумация на HVAC.

Интересното е, че Tesla изброява и по-малко очевидни фактори, включително влажност и налягане, както и слънчево натоварване и облачно покритие. В същото време неща като налягането в гумите или състоянието на гумите, както и на пътната настилка не са включени в списъка, въпреки че могат да се разглеждат като част от по-голямата глава „съпротивление при движение“.

Както е известно, наскоро Министерството на правосъдието на САЩ започна разследване срещу Tesla именно заради обявения от марката пробег на нейните електромобили. Твърди се, че американският производител предлага нереалистични оценки на пробега на своите превозни средства. Според информация на Reuters още през лятото на 2022 г. компанията е създала специален екип, който трябва да обезвреди оплакванията на хиляди клиенти именно относно пробега.

Твърди се още, че преди десет години Tesla е монтирала своя софтуер за оценка на пробега, като е написала алгоритми за измервателя на обхвата и благодарение на тях система показва оптимистични прогнози за разстоянието, което превозното средство може да измине с едно зареждане. Неназован източник каза на информационната агенция, че директивата да се дават на клиентите оптимистични оценки за пробег идва от главния изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, който „е искал да покаже добри числа за пробег при заредена батерия".

Трима собственици на Tesla в Калифорния дори съдиха автомобилния производител в групов иск за фалшиво рекламиране на прогнозния пробег на неговите електромобили.

fallback
  • #27
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Като собственик на Тесла който вероятно обикаля из страната, вярно ли е че напоследък няма никакви драми с намиране на бързи зарядна станция в каквато и посока да тръгнеш? Ако си срещал проблеми по какъв маршрут бяха? Благодаря предварително
  • #26
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Любопитно коя е тази Тесла, в която зарежда 150 км пробег за 30 минути? Вероятно не си обърнал внимание на условията на задачата да се запазят навиците на най-върлия антиелектрик тук наречен гост, който зарежда за пет минути всяка седмица по 30 лв за пробег 150 км. Иначе си прав, че заради " безплатното" голяма част зареждат "до горе" което не биха направили, ако си плащат. За да не постигаш по-голяма скорост от 1000 км в час, допускам че имаш ограничение на скоростта под 250 kW. Познах ли?
  • #25
    До Митбъстъра ( преди 11 месеца )
    За доста от нещата си прав, но точно за зареждането в Парадайс разсъжденията ти са доста наивни. Теорията е едно, а практиката друго нещо. Пиша ти като собственик на Тесла. Никой не зарежда по 10 минути. Средно е около 30 минути. Което прави 12 коли за час. С 1500 км/ч не съм зареждал. Почвам от 1000 и след това скоростта пада.
  • #24
    Дизела ( преди 11 месеца )
    Зарядни станции няма по селата.
  • #23
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Тоест около 5 пъти по 20 минути зареждания като например два пъти на ден по 10 минути през почивките за хапване, кафе цигара тоалетна и каквото там се сетиш. Упс извинявам се, ти не правиш такива неща. Не исках да те обидя нарочно!
  • #22
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Напълно съм съгласен. Не че не става с електричка, а просто няма електрически баничарки с приличен пробег и бързо зареждане. Иначе из селата и пробега ще ти е голям защото ще караш бавно. Така или иначе 1 900 км на седмица са ти средно по 380 км които спокойно можеш да минеш и със зареденото през нощта от контакта. Дори на наличните бързи станции по 150kW които са през 30 и 40 км и с голяма вероятност минаваш покрай 5-6 от тях всеки ден, се зареждат по 1 000 км на час.
  • #21
    Дизела ( преди 11 месеца )
    До MythBuster.Разносна търговия из селата с електричка не става,дедовото.
  • #20
    Бакшиша ( преди 11 месеца )
    Досега електрическо такси не съм виждал в София.Много пари струват,няма избиване тези електрички.
  • #19
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Я да попитам нещо, че не разбрах - как така е безплатно зареждането за всички в този мол? Има безброй таксита Тесла из София или е нещо друго? Наистина не знам, не живея там и питам.
  • #18
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Но да не кажеш, че съм се измъкнал без да отговоря конкретно, 100 хиляди километра са по 1900км на седмица, следователно ще трябва да прекарат на зарядната 77 минути на седмица което очевидно не може да стане наведнъж. Примерно 8 посещения на тоалетната в Мола по 10 минути. Знам знам, за седмицата вие ходите по малко от 8 пъти до тоалетна и това ще е пълна загуба на време за вас!
fallback
Последни