Руският производител на тежкотоварни и специализирани превозни средства КАМАЗ представи автономен самосвал RoboCop, предназначен за работа във въглищни мини.
Превозното средство е изградено на базата на серийния четириосен минен самосвал КАМАЗ-4554 Атлант 49, като при него липсва класическата кабина. На нейно място е поставен футуристичен дизайнерски модул с електроника за безпилотна система за шофиране.
Камионът със собствено тегло от 23 тона е оборудван с двигател КАМАЗ-910.11-500 с мощност от 500 конски сили и 7-степенна автоматична скоростна кутия. Самосвалът е с каросерия с обем 35 кубически метра, предназначена за превоз на 49 тона товар.
Новият безпилотен самосвал ще бъде тестван в реални експлоатационни условия в района на Кемерово, в една от местните въглищни мини. Засега няма информация за перспективите за производство на RoboCop.
„КАМАЗ работи по редица проекти за безпилотни превозни средства. В близко бъдеще компанията ще може да разшири своята клиентска база, като включи в семейството високо автоматизирани превозни средства както познати цивилни области - превоз на пътници и товари, така и високоспециализирани технически решения", заяви заместник генералният директор на КАМАЗ Ирек Гумеров.
Компанията планира да включи трактори с изцяло електрически и водородни двигатели в обещаващата гама K6. Появата на експериментален водороден автомобил е планирана за 2025 г. Също така стана известно, че основният влекач КАМАЗ-54907 е проектиран в дизелови, електрически и водородни версии, докато моделът „Чистогор“ ще се предлага както с електричество, така и с водород. Електрическа версия ще има и семейството камиони „Компсас“.