SEAT е една от малкото марки, които нямат обявени планове за пускане на бъдещи електрически продукти, тя може да се похвали с надеждна продуктова гама. Поне това става ясно от последното проучване на OCU - неправителствена организация за подпомагане на потребителите.
Начело в класирането, както обикновено, са японски производители. Лидер е Lexus (95 точки), следван от Subaru (93), Toyota (91) и Mitsubishi (89), но испанският производител, базиран в Марторел, е първата европейска компания в класирането, като заема десето със същия актив като Mazda (85 точки).
В момента гамата на SEAT се състои от три SUV - Arona, Ateca и Tarraco, плюс семейния León Sportstourer, а също така Ibiza и León с пет врати. Испанската компания предлага и няколко електрически скутера и мотоциклети, предназначени за градска мобилност.
Любопитното е, че на второ място сред европейските марки в същото проучване е Dacia, която също получава 85 точки. На трета позиция е Skoda (84), като чешката марка е технически свързана със SEAT. Следва DS Automobiles с 82, като французите са лидер в премиум-сегмента, изпреварвайки Mercedes-Benz, BMW и Audi. Същият резултат като DS получават още Volkswagen, smart и Peugeot.
Друг любопитен въпрос в проучването на OCU се отнасят за годишните разходи на моделите на автомобилните производители. Лидер е Hyundai със 116 евро, следван от Dacia със средно 120 евро. В топ 5 по този показател влизат още Renault - 150 евро, а също така Nissan и SEAT - по 180 евро.