fallback

Toyota готви водороден Land Cruiser с ДВГ

Японците вече тестват подобна технология в няколко свои модела

Още преди време от Toyota обявиха, че постигането на нулеви вредни емисии може да бъде постигнато без „убиване" на двигателя с вътрешно горене. И ако някои производители - като Porsche, например, инвестират в разработката и производството на ситентични горива, то японският автомобилен гигант има различен подход.

Toyota иска да адаптира стария ДВГ, като го накара да работи с водород. Всъщност 1,6-литровият двигател с турбокомпресор, поставян GR Yaris и GR Corolla вече е тестван дори моторни спортове. Не само хот-хечовете обаче са получи ДВГ, работещ на водород. Миниванът HiAce също е модифициран да работи с водород, а не с бензин или дизел, като вече се ползва в реални условия като част от пилотна програма в Австралия.

В автомобилът се задвижва от V6 двигател с турбокомпресор, заимстван от Land Cruiser (LC300). Мощността насочва към задната ос чрез десетстепенна автоматична скоростна кутия, като резултатите от изпитанията са повече от задоволителни. по тази причина вярват, че технологията може да се използва в Land Cruiser и в други големи модели на Toyota, предназначени да теглят и превозват тежки товари.

„Има възможности за адаптиране на двигатели с водородно гориво към тези големи превозни средства, включително Land Cruiser. Това предимство на технологията може да се използва за превоз и теглене на тежки товари", коментира президентът на Hydrogen Factory - Мицумаса Ямагата, цитиран от The Drive.

Toyota работи върху двигатели с вътрешно горене с водородно гориво от 2017 г. и представи технологията четири години по-късно, когато Corolla Sport се състезава в четири кръга от японските серии Super Taikyu. В HiAce ДВГ е драстично „спънат", тъй като развива само 161 к.с. и 354 Нм. В обикновения Land Cruiser LC300 този 3,4-литров туин-турбо V6 произвежда 409 к.с.

Прототипите на HiAce може да се похвалят с три резервоара за водород като тези, използвани от второто поколение Mirai. Интересното е, че Toyota не само се стремят да да увеличат съхранението на гориво, но също така променят процеса на изгаряне и дори проучват възможността за добавяне на хибридна технология.

В HiAce двигателят с вътрешно горене е отпред, докато резервоарите за водородно гориво са монтирани под пода. Те имат достатъчно мощност за пробег с едно зареждане от 200 км.

Още снимки на водородната Toyota HiAce - вижте в галерията:

fallback
  • #22
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    С това трябваше да започнеш. В такъв случай спокойно можеш да караш и на водород, голяма работа че за осем години шефа щеше да даде 800 000 лв повече за гориво. Ти поне щеше да зареждаш за 5 минути, за да се прибереш 10 минути по-рано при жената. Сигурен ли си обаче че шефа ще ти достави това удоволствие като плати 800 000 за него или няма да му пука, че ще висиш един час на зарядната станция, ако баничарка с бавно зареждане и малък пробег му излиза 20-30 000 лв по-евтино за закупуване?
  • #21
    Дизела ( преди 6 месеца )
    Дядовото,карам такава кола каквато ми купи шефа,аз съм само шофьор.Предпочитам да напълня бака до горе и да карам.Не да си правя тънки сметки колко да заредя,докъде ще стигнат,има ли заряда,има ли свободна колонка.
  • #20
    Гост ( преди 6 месеца )
    Мити4ен,къде я намери тази баничарка с 400 км пробег?
  • #19
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Дизел, бърза сметка показва че при 52 седмици годишно изминаваш по 1900 километра на седмица за да изминеш 100 000 км. Това са по-малко от 400 км на ден, които се изминават със зареждането от контакта. Дори да приемам че правиш само по два дълги глокса на седмица, а през останалите пет дни не караш и километър, първите ти 1000 километра ще са заредени от контакта за 30лв, а останалите 900 км са 180kWh се зареждат за 72 минути - на две почивки по 20 минути за хапване, тоалетна, кафе...
  • #18
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Гостенино, значи отговорът ти е че напълно безплатно си дошъл тука с единствената цел да се заяждаш, да лъжеш и манипулираш като се правиш на психопат и най-глупавия човек на света? Никой нормален човек не би направил това безплатно. Тогава изниква логичния въпрос дали се правиш или си си такъв. Заядлив психопат, който се гордее с това и го афишира дори без да го питат. Цитирам "Бустер4о,мразя такива неграмотни наглеци като тебе безплатно.Щом смяташ гаргарата с тъ па ци,за глу пост,ОК."
  • #17
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Защо мислиш така? Аргументирай се? Няма електрическа баничарка с която да ти дам конкретен пример, затова ще ползвам данните от 2,5 т автомобил с 1000 коня, което ще е близо до бъдещите електрически баничарки, които вероятно ще се зареждат и по-бързо. Но да речем, че имат само 500 км пробег зареден в контакта и зареждат със скорост 750км/ч на 150kW зарядни станции които са през 20-30, максимум 50 км накъдето и да тръгнеш из България.
  • #16
    Гост ( преди 6 месеца )
    Бустер4о,мразя такива неграмотни наглеци като тебе безплатно.Щом смяташ гаргарата с тъ па ци,за глу пост,ОК.
  • #15
    Дизела ( преди 6 месеца )
    До MythBuster.С електричка изобщо няма да мина 100 000 годишно.
  • #14
    анонимен ( преди 6 месеца )
    200км пробег ХАХАХАХАХ
  • #13
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Трагедия!!!! Ако се сравни КПД-то на ДВГ на това с горивни клетки е 40% срещу 95%, тоест двойно по-нефективно. От това следва ще резорвоара за ДВГ на водород трябва да е 2 пъти по-голям от този на колите с горивна клетка, а те вече са достатъчно големи.
fallback
Последни