Още преди време от Toyota обявиха, че постигането на нулеви вредни емисии може да бъде постигнато без „убиване" на двигателя с вътрешно горене. И ако някои производители - като Porsche, например, инвестират в разработката и производството на ситентични горива, то японският автомобилен гигант има различен подход.
Toyota иска да адаптира стария ДВГ, като го накара да работи с водород. Всъщност 1,6-литровият двигател с турбокомпресор, поставян GR Yaris и GR Corolla вече е тестван дори моторни спортове. Не само хот-хечовете обаче са получи ДВГ, работещ на водород. Миниванът HiAce също е модифициран да работи с водород, а не с бензин или дизел, като вече се ползва в реални условия като част от пилотна програма в Австралия.
В автомобилът се задвижва от V6 двигател с турбокомпресор, заимстван от Land Cruiser (LC300). Мощността насочва към задната ос чрез десетстепенна автоматична скоростна кутия, като резултатите от изпитанията са повече от задоволителни. по тази причина вярват, че технологията може да се използва в Land Cruiser и в други големи модели на Toyota, предназначени да теглят и превозват тежки товари.
„Има възможности за адаптиране на двигатели с водородно гориво към тези големи превозни средства, включително Land Cruiser. Това предимство на технологията може да се използва за превоз и теглене на тежки товари", коментира президентът на Hydrogen Factory - Мицумаса Ямагата, цитиран от The Drive.
Toyota работи върху двигатели с вътрешно горене с водородно гориво от 2017 г. и представи технологията четири години по-късно, когато Corolla Sport се състезава в четири кръга от японските серии Super Taikyu. В HiAce ДВГ е драстично „спънат", тъй като развива само 161 к.с. и 354 Нм. В обикновения Land Cruiser LC300 този 3,4-литров туин-турбо V6 произвежда 409 к.с.
Прототипите на HiAce може да се похвалят с три резервоара за водород като тези, използвани от второто поколение Mirai. Интересното е, че Toyota не само се стремят да да увеличат съхранението на гориво, но също така променят процеса на изгаряне и дори проучват възможността за добавяне на хибридна технология.
В HiAce двигателят с вътрешно горене е отпред, докато резервоарите за водородно гориво са монтирани под пода. Те имат достатъчно мощност за пробег с едно зареждане от 200 км.
Още снимки на водородната Toyota HiAce - вижте в галерията: