fallback

Toyota готви водороден Land Cruiser с ДВГ

Японците вече тестват подобна технология в няколко свои модела

Още преди време от Toyota обявиха, че постигането на нулеви вредни емисии може да бъде постигнато без „убиване" на двигателя с вътрешно горене. И ако някои производители - като Porsche, например, инвестират в разработката и производството на ситентични горива, то японският автомобилен гигант има различен подход.

Toyota иска да адаптира стария ДВГ, като го накара да работи с водород. Всъщност 1,6-литровият двигател с турбокомпресор, поставян GR Yaris и GR Corolla вече е тестван дори моторни спортове. Не само хот-хечовете обаче са получи ДВГ, работещ на водород. Миниванът HiAce също е модифициран да работи с водород, а не с бензин или дизел, като вече се ползва в реални условия като част от пилотна програма в Австралия.

В автомобилът се задвижва от V6 двигател с турбокомпресор, заимстван от Land Cruiser (LC300). Мощността насочва към задната ос чрез десетстепенна автоматична скоростна кутия, като резултатите от изпитанията са повече от задоволителни. по тази причина вярват, че технологията може да се използва в Land Cruiser и в други големи модели на Toyota, предназначени да теглят и превозват тежки товари.

„Има възможности за адаптиране на двигатели с водородно гориво към тези големи превозни средства, включително Land Cruiser. Това предимство на технологията може да се използва за превоз и теглене на тежки товари", коментира президентът на Hydrogen Factory - Мицумаса Ямагата, цитиран от The Drive.

Toyota работи върху двигатели с вътрешно горене с водородно гориво от 2017 г. и представи технологията четири години по-късно, когато Corolla Sport се състезава в четири кръга от японските серии Super Taikyu. В HiAce ДВГ е драстично „спънат", тъй като развива само 161 к.с. и 354 Нм. В обикновения Land Cruiser LC300 този 3,4-литров туин-турбо V6 произвежда 409 к.с.

Прототипите на HiAce може да се похвалят с три резервоара за водород като тези, използвани от второто поколение Mirai. Интересното е, че Toyota не само се стремят да да увеличат съхранението на гориво, но също така променят процеса на изгаряне и дори проучват възможността за добавяне на хибридна технология.

В HiAce двигателят с вътрешно горене е отпред, докато резервоарите за водородно гориво са монтирани под пода. Те имат достатъчно мощност за пробег с едно зареждане от 200 км.

Още снимки на водородната Toyota HiAce - вижте в галерията:

fallback
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Например Дизела, който изминава по 100 хиляди километра годишно и при разход 6 на 100 харчи 6 000 литра дизел със 8 годишната си баничарка на 800 000 км, дали ако има избор между електрическа водородна и дизелова баничарка, въобще ще погледне към водородната? Дали ще предпочете да плати 48 000л дизел, 200MWh електричество или 20 000 килограма водород? По днешни цени 140 000 лв за дизел, 30 000 за ток от контакта и 150 000 бързи зарядни или 440 до 960 хиляди лева за водород?
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Сега като се замислих си задал въпрос, на който не искаш да чуеш отговора, защото не можеш да го понесеш. Усещаш ли се че пишеш в статия за водородни автомобили? Колко пъти да ти се обяснява че няма идеален автомобил и в моя случай при 10 000 км годишно не може и дума да става за спестявания, затова ми е по-изгодно да карам по-евтин дизелов автомобил, въпреки че километъра ми излиза по-скъпо? Хайде сега да ми дадеш една смислена причина някой да слезе от дизела и да се качи на водороден автомоби
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гост. Все още не си ми отговорил дали ти плащат за да обиждаш и да се правиш на най-глупавия човек на света?
  • #9
    Мръсният въпрос ( преди 1 година )
    Имах предвид производството и "рециклирането" на батериите. Освен това голяма част от електроенергията идва от въглищни централи.
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    По същата причина по която ти не караш чисто нов land cruiser
  • #7
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен,а ти защо още караш на нафта?Имаш фотоволтаици на покрива,защо не караш на 66 стинки на 100 км?
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Кой въпрос? За ток от фотоволтаици с себестойност 3,3 стотинки, което означава 66 стотинки за 100 километра сравнено с най-евтиния водород, който струва минимум 10 лв като себестойност за производство преди нагнетяване, съхранение, транспорт и продажба? Кое според тебе биха избрали клиентите
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    По добро от дизела няма! Особено за джип е задължително да е дизел. За малък джип 2.5-3.0 литра, за голям джип 3.5-4.5 литра. Това е истината. Рано или късно всички ще стигнат до този извод. Няма хибриди, няма бензини да се занимаваш газови уредби и др глупости.
  • #4
    до 4 ( преди 1 година )
    Същият въпрос може да се постави и за мръсното производство на батериите за EV, както и за добиването на материалите, от които са направени. Вместо това може да се използват ДВГ - било с досегашните горива, било хибриди или с алтернативни горива, включително метан.
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    А защо мислиш че досега никой не е опитвал? Все безуспешно. И Какъв е смисъла да произведеш скъп водород от евтин метан, след като при производството и съхранението на водород се отделя повече въглероден диоксид отколкото, ако директно изгориш метана в ДВГ? Отделно че ще се изгори по-малко метан на по-ниска цена и двигателя ще има по-голяма мощност и въртящ момент на по-ниска цена, но за сметка на това с два три пъти по-голям пробег с едно зареждане в по-евтини бутилки?
fallback
Последни