fallback

Електромобилите все още се карат по-малко от колите с ДВГ

Изследване в САЩ показа разликите в годишния пробег на двата вида задвижване

Изследователи от университета „Джордж Вашингтон" анализираха обяви за продажба на употребявани автомобили от 2016 до 2022 г., сравнявайки показанията на километража на 12,5 милиона леки коли и 11,4 милиона SUV. Оказва се, че средно автомобил с двигател с вътрешно горене изминава 18 700 км годишно, докато за електрически автомобил този показател е 11 500 км.

Учените обясняват колосалната разлика с това, че собствениците на електрически превозни средства все още се притесняват за техния пробег, а инфраструктурата на зарядните станции в САЩ не е толкова развита, колкото мрежата от конвенционални бензиностанции. В същото време една Tesla се използва много по-активно от електрическите автомобили на други марки. При колите от тази марка средният пробег на година е 14 000 км, докато при моделите на останалите производители той е 10 000 км.

Разликата е по-малка и в SUV сегмента - средният годишен пробег за моделите с двигатели с вътрешно горене е 20 800 км, а за електрическите превозни средства - 17 000 км. Авторите на изследването смятат, че проучването трябва да представлява интерес за политиците и регулаторите, които определят стандартите за емисии.

В момента Федералната агенция за опазване на околната среда (EPA) приема, че електрическите превозни средства и превозните средства с ДВГ се управляват по един и същи начин, но реалността е различна. Учените смятат, че властите надценяват пробега на електрическите превозни средства, което води до неправилни заключения по въпросите на подобряването на околната среда. Авторите на изследването са на мнение, че методологията на EPA трябва да бъде преразгледана, за да бъде по-реалистична.

fallback
  • #21
    Гост ( преди 1 година )
    Как да се карат повече електрокарите,като батерията даяни до 200 км с едно зареждане?
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Може би защото ги ползват повече за градско, а обикновено хората които карат главно градско минават средногодишно по-малко километри от тези които карат основно извън града
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    в съвременното общество е в рамките на нормалното едно домакинство да притежава повече от две мпс изключая кемпер атв утв мотоциклет велосипеди все пак не всички домякинства живеят в етажна собственост
  • #18
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, пак според същото проучване, 99,5% от опитите за зареждане на Тесла са успешни но за сметка на това зареждат с два пъти по-голяма скорост. А аповете не ти вършат работа, защото не са Ванга при тръгване да знаят след няколко часа като стигнеш до колонката дали ще е свободна. При средно десетина колонки и десетина минути време за зареждане Колко пък електромобили да са се събрали на опашка? Някой път не си ли бил втора кола на колонка на бензиностанция?
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Заключението цепи мрака с безсмислие. Електромобилите още са скъпи и не са налични във всички сегменти. Явно засега заменят колите на собственици, които средно изминават под средното за пазара, и е доста илюзорно да се заключва, че хората за започнали да карат по-малко, само защото са преминали на ток. Да не говорим, че има собственици, които преминават на ток, именно защото карат много километри и им излиза по-евтино. В Америка специално, Волт дърпа статистиката много надолу.
  • #16
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ, у британията 30% от посещенията на зарядна са неуспешни - било щото не бачка, било щото е заета. И тръгването ти на път минава през апп-а да видиш къде има зарядни и къде ще спреш първо и къде ще са ти резервните планове. Благодарско ама неам нужда от тая тръпка и да смятам и пресмятам всеки км. Ти купувай смело!
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но пък като се има предвид че с максималната позволена скорост по магистралата дори не се нуждаеш от спиране за зареждане между София и Бургас и минаваш 400 км, а в града повече, за 13 000 км ще трябва да заредиш 32 пъти в годината, тоест на теория веднъж на 11 дни. На практика веднъж на две седмици. Дали пък за две седмици няма случайно да спреш до някоя зарядна станция, докато си пазаруваш нещо да заредиш? Гост така или иначе зарежда всяка седмица, а кара бензинов автомобил.
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, това с планирането и нощувките до морето не си ли спомняш че свърши преди години но ти още май си живееш в онези времена? Зарядните станции до морето съм и на копи пейст искаш ли да ти ги припомня и да ми кажеш ако караш с 300 км в час при минус 50 градуса целзий в кой участък ще се замислиш на коя зарядна станция да спреш да заредиш? Дори с тази скорост и при тази температура ако подминеш някоя, след десетина минути ще минеш през следващата.
  • #13
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До#10 Средният пробег за Америка е 17-18000 км, за Европа е доста по-малко между 12 и 13 000. Ако е по-далечна дестинацията Американците ползват самолет европейците и влак. Доколкото помня до 600 км беше границата за САЩ. Слиза от фърчилото наема си кола, и си върши работа, после пак на самолета... И при нас, градските автомобилчета обикновено са с пробег около 7000 годишно. Иначе съм като теб - в града пеша освен ако не вали, 1.5 км ми е до баш центъра, с колата губя същото време за паркиране.
  • #12
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ми как иначе, или си вързан на зарядната и чакаш с часове, или планираш къде има зарядни или просто знаеш, че няма да стигнеш до някои дестинации без да си създадеш проблеми.
fallback
Последни