fallback

Швейцария отменя данъчните облекчения за електромобили

Федералният съвет смята, че освобождаването от мита вече не е необходимо заради рязкото увеличаване на техния дял

Федералният съвет на Швейцария обяви, че ще прекрати данъчните облекчения за внос на електрически автомобили, позовавайки се на факта, че бързото им навлицане в страната намалява данъчните приходи. Това се казва в изявление на швейцарското правителство. Според изявлението, от 1 януари следващата година електрическите автомобили в Швейцария ще бъдат подложени на 4% вносно мито, същото като автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

"Федералният съвет смята, че освобождаването от мита като стимул вече не е необходимо, предвид рязкото увеличаване на дела на електрическите превозни средства в общия внос на автомобили и конвергенцията на цените", се казва в съобщението .

По официални данни от 2018 г. до 2022 г. вносът на електрически автомобили в Швейцария се е увеличил почти шест пъти - от около 8000 до над 45 000 коли. Само през първата половина на 2023 г. в страната са внесени 30 400 електрически автомобила, или почти една четвърт от общия брой на внесените коли. В резултат на това приходите от данъка върху вноса на автомобили във федералния бюджет на Швейцария започнаха да падат рязко: само през 2022 г. те възлизат на около 78 милиона швейцарски франка, а според прогнозите от 2024 до 2030 г. те могат да възлязат на три милиарда франка.

Федералният съвет на Швейцария също обяснява премахването на данъка с факта, че разходите за производство на електрически автомобили до 2025 г. трябва да бъдат равни на разходите за производство на автомобили с изкопаеми горива, така че данъкът няма да бъде отразен в себестойността на автомобилите.

Електрическите автомобили в Швейцария са освободени от данък върху вноса от въвеждането му през 1997 г. По това време правителството на страната искаше да създаде стимули за използването на екологично чист транспорт.

fallback
  • #56
    Гост ( преди 11 месеца )
    До 52.Многобустерния.в този пост аз те цитирам.Задавам ти въпрос,за да си потвърдиш поста.Ти измисли нова металургия,бе гений.
  • #55
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Кой Сега се държи като психопат - патологичен лъжец? 1. Твърдели сте, че греша че стомана се произвежда от Желязна руда, като от нея не се получава директно стомана а сплав с по-високо съдържание на въглерод наречена чу *** н" . 2. Сега все още ли мислите, че греша след като продължавам да твърдя същото? Защо се покрихте? 3. Стомана може ли да се топи с електроенергия от перки и фотоволтаици? 4. може ли да се произвежда стомана (не чуг ун) по метод различен от използването на въглища?
  • #54
    Ав БГ-то ... ( преди 11 месеца )
    сме крачка напред - никога не сме въвеждали облекчения за електрокарите! )))
  • #53
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Аз още си стоя зад думите #22MythBuster ( преди 1 седмица )Произвежда се от Желязна руда и първичното желязо има високо съдържание на въглерод който трябва да се премахне за да се получи стомана. Ето ти кратката версия която се различава от твоята която казва че към желязото трябва да се добави въглерод. Дали вярно има нужда от дискусия? След десетки дискусии за перпето мобиле при които после казваш че някой друг е писал с твоя Ник или си се бъзикал.
  • #52
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    MythBuster ( преди 1 час )Няма как да не се съглася с тебе, архивите говорят:Гост Стомана се произвежда от желязна руда с високо съдържание на въглерод?Ти измисли нова металургия,бе гений."Турбо Стомана претопена с електроенергия от перки и фотоволтаици,смешници.Турбо Стоманата е желязо въглеродна сплав.Без въглища няма производство на стомана."Строите ли си зад думите? Това вие ли сте го казали и твърдите ли го още?
  • #51
    Турбо ( преди 11 месеца )
    В темата Порше преминава към екологично производство на стомана, на въпроса ми от какво се произвежда стоманата,четем.22.MythBuster.Произвежда се от Желязна руда и първичното желязо има високо съдържание на въглерод.31.Гост...Стоманата се получава от преработката на чу гун....42.Турбо.....При производството на стомана от чу гун....
  • #50
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това решение е поредното доказателство, че електромобилите са толерирани с цел печалба, в момента в който няма печалба то се таксуват а иначе уж беше за зелена планета, сделка или там както му беше името.
  • #49
    Tsla plaid myth ( преди 11 месеца )
    Предишния ми коментар беше до 46. Та myth, какви натоварвания да има с ниска максимална скорост и при положение, че има доста време между драг стартовете? Отново ръсиш глупости. Едно е да спира от 350 и на горе, друго от 200 и... Спирачките на тресла са поредното нещо, което не става, освен това човекът споменава, за самостоятелно ускорение, за отлепящи се тапуцерии на таблото от слънцето и че няма една равна фуга по тоя чекрък. Четеш и млъкваш, като си съгласен му кажи, а не бягай както винаги
  • #48
    Tsla plaid myth до 4 ( преди 11 месеца )
    Е аз като ви казвам, че е психопат. Това му е от болестта, извърта постоянно нещата, за да се опита да обърка другия и главата му ражда веднага всевъзможни глупости и лъжи. Почва да фрустира и да се закопава още по-яко, като види че губи почва да бълва лъжи и глупости и се омотава, като пиле в калчища. Пак обаче бастъре не признаваш, че са калпави спирачките на тресла. Какви пък толкова натоварвания да има с тази ниска максимална скорост.
  • #47
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Писал ли си онези неща или аз лъжа и си ги измислих?
fallback
Последни