fallback

Швейцария отменя данъчните облекчения за електромобили

Федералният съвет смята, че освобождаването от мита вече не е необходимо заради рязкото увеличаване на техния дял

Федералният съвет на Швейцария обяви, че ще прекрати данъчните облекчения за внос на електрически автомобили, позовавайки се на факта, че бързото им навлицане в страната намалява данъчните приходи. Това се казва в изявление на швейцарското правителство. Според изявлението, от 1 януари следващата година електрическите автомобили в Швейцария ще бъдат подложени на 4% вносно мито, същото като автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

"Федералният съвет смята, че освобождаването от мита като стимул вече не е необходимо, предвид рязкото увеличаване на дела на електрическите превозни средства в общия внос на автомобили и конвергенцията на цените", се казва в съобщението .

По официални данни от 2018 г. до 2022 г. вносът на електрически автомобили в Швейцария се е увеличил почти шест пъти - от около 8000 до над 45 000 коли. Само през първата половина на 2023 г. в страната са внесени 30 400 електрически автомобила, или почти една четвърт от общия брой на внесените коли. В резултат на това приходите от данъка върху вноса на автомобили във федералния бюджет на Швейцария започнаха да падат рязко: само през 2022 г. те възлизат на около 78 милиона швейцарски франка, а според прогнозите от 2024 до 2030 г. те могат да възлязат на три милиарда франка.

Федералният съвет на Швейцария също обяснява премахването на данъка с факта, че разходите за производство на електрически автомобили до 2025 г. трябва да бъдат равни на разходите за производство на автомобили с изкопаеми горива, така че данъкът няма да бъде отразен в себестойността на автомобилите.

Електрическите автомобили в Швейцария са освободени от данък върху вноса от въвеждането му през 1997 г. По това време правителството на страната искаше да създаде стимули за използването на екологично чист транспорт.

fallback
  • #76
    Myth tsla plaid ( преди 1 година )
    Не говори глупости, защото знаеш, че и тук имаше такава статия плюс клипа в ютуб. Точно как се палят спирачките на Тресла след третия старт. Само да те питам кола с 1000 коня дали не се очаква да бъде карана агресивно от време на време, дори не 1000, а всичко над 200 коня. Пак се опровергаваш сам, обяснявате колко спортна може да бъде Тесла въпреки, че е семейна кола, но пък няма свястни спирачки. Едно БМВ М5 също е семейно, какво ще кажеш за спирачките му. Смешен си разбери.
  • #75
    MythBuster ( преди 1 година )
    Нищо ново под слънцето. Измисли си нещо и ме пращаш да го търся в google и в YouTube Но като те питат за линк не съществува такъв. Линка е към 1 милиард клипа в YouTube ходи си търси. Всички ама абсолютно всички на 100% от тези които плюят по спирачките на Тесла твърдят че при ежедневна употреба спирачките си вършат идеално работата и Тесла има добри спирачки за теглото си. Проблемите се появяват само при агресивно каране газ спирачки, и то при високи скорости и рязко ускорение.
  • #74
    Myth tsla plaid ( преди 1 година )
    Ютуб нали го знаеш. Иначе не знам дали си готов да научиш нещо ново.
  • #73
    MythBuster ( преди 1 година )
    Знаеш че винаги съм готов да науча нещо ново, така че чакам клиповете.
  • #72
    Myth tsla plaid ( преди 1 година )
    Браво за 71. Относно спирачките има клипове как се палят скъпите с доплащане след третия старт, не ти говоря за писта. На писта дори и тези с доплащане издържат колкото на Астра. Виждал съм какво става със спирачки на Тесла Y с една идея по-агресивно каране от Боровец към Панчарево, абсолютна традегидия, говоря от личен опит. Няма кола с двг на която спирачките да са токова зле, поне аз не съм виждал, доближават се до тези на Ленд Круизър 200, но и те не прегряват толкова а просто са слаби.
  • #71
    MythBuster ( преди 1 година )
    'човекът споменава, за самостоятелно ускорение, за отлепящи се тапуцерии на таблото от слънцето и че няма една равна фуга по тоя чекрък. Четеш и млъкваш, като си съгласен му кажи, а не бягай както винаги" някога някъде и по някакъв повод да съм твърдял че Тесла произвежда качествени автомобили? Защото мога да ти цитирам 100 мои поста на които казвам че съм отвратен от качеството на Тесла. Относно "самоускорението", няма доказан случай. Обикновено са натискали газта вместо спирачката.
  • #70
    MythBuster ( преди 1 година )
    Извинявам се този коментар съм го пропуснал измежду заяжданията ти искрено и лично."Та myth, какви натоварвания да има с ниска максимална скорост и при положение, че има доста време между драг стартовете? Отново ръсиш глупости" даже не знам за какво говориш. Автомобилът си спира перфектно, ако спирачките му не са прегрели. А прегряват само при агресивно спиране на писта след бързи и ускорения. Ако автомобилът ще се кара на писта се оборудва с други спирачни апарати срещу заплащане.
  • #69
    Myth tsla plaid ( преди 1 година )
    Много ясен технически въпрос преди няколко коментара, няма да го повтарям сто пъти, защото се правиш на ударен. Спирачки, самостоятелно ускорение, качество на изработка което е под всякаква критика. Не преставаш да бягаш от въпроси на които знаеш, че отговора не ти изнася.
  • #68
    MythBuster ( преди 1 година )
    Кой беше въпросът по темата на който не съм ти отговорил? Технически въпрос, а не от личностен характер? Че тука станахме искрено и лично и се занимаваме с клюки като жените. Хайде да стане малко по мъжки, а? А не като онези дето нямат топки да отговорят те ли са писали тези неща и сгрешили ли са или не? Докато не отговорят това ще е доказателство, че са психопати , чиято единствена цел да са тук е да лъжат манипулират и да се заяждат.
  • #67
    Tsla plaid myth ( преди 1 година )
    Пак бягаш от моя въпрос и се занимаваш с глупости, опитваш се да избягаш и да смениш темата. Психи, гола вода си, тука не вървиш. Пий си биричката в Перник пред гаража, хапвай си зрънчо и си джиткай с голфа на преработено масло. Дизелджия ми се прави на електричар. Стига става за смях.
fallback
Последни