fallback

Швейцария отменя данъчните облекчения за електромобили

Федералният съвет смята, че освобождаването от мита вече не е необходимо заради рязкото увеличаване на техния дял

Федералният съвет на Швейцария обяви, че ще прекрати данъчните облекчения за внос на електрически автомобили, позовавайки се на факта, че бързото им навлицане в страната намалява данъчните приходи. Това се казва в изявление на швейцарското правителство. Според изявлението, от 1 януари следващата година електрическите автомобили в Швейцария ще бъдат подложени на 4% вносно мито, същото като автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

"Федералният съвет смята, че освобождаването от мита като стимул вече не е необходимо, предвид рязкото увеличаване на дела на електрическите превозни средства в общия внос на автомобили и конвергенцията на цените", се казва в съобщението .

По официални данни от 2018 г. до 2022 г. вносът на електрически автомобили в Швейцария се е увеличил почти шест пъти - от около 8000 до над 45 000 коли. Само през първата половина на 2023 г. в страната са внесени 30 400 електрически автомобила, или почти една четвърт от общия брой на внесените коли. В резултат на това приходите от данъка върху вноса на автомобили във федералния бюджет на Швейцария започнаха да падат рязко: само през 2022 г. те възлизат на около 78 милиона швейцарски франка, а според прогнозите от 2024 до 2030 г. те могат да възлязат на три милиарда франка.

Федералният съвет на Швейцария също обяснява премахването на данъка с факта, че разходите за производство на електрически автомобили до 2025 г. трябва да бъдат равни на разходите за производство на автомобили с изкопаеми горива, така че данъкът няма да бъде отразен в себестойността на автомобилите.

Електрическите автомобили в Швейцария са освободени от данък върху вноса от въвеждането му през 1997 г. По това време правителството на страната искаше да създаде стимули за използването на екологично чист транспорт.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    От 1997 електическите автомобили са били освободени от това 4% мито. Това са общо 27 години! Не е малко!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    скоро без синя зона е безплатно зареждане в БГ :)
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    От кога споделянето на факти и полезна информация се нарича оакване? Да не би да ти харесва да четеш единствено лъжи, манипулации и заяждане на дребно в коментарите? Ето когато аз не съм съгласен с твоето мнение, веднага ще ти кажа факти и ще дам източник на информация, както би направил всеки нормален възпитан човек, без да те обиждам или класифицирам. А фактите са, че заради намалението на ръста на търсене на електромобили, цените на материалите за батерии се сринаха.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичен, отрано си оАКАл форума. Цените им няма да се изравнат, още по малко електоркарите ще станат по евтини от ДВГ. Единствения вариант е да вдигнат изкуствено цените на ДВГ (т.е ще има голям марж на печалбата) или да почнат да налагат административни мерки, което пак е един вид "помощ" за електриките.
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Точно както е ясно, че с изравняването на цените на електромобилите с автомобилите с ДВГ, всички стимули за електромобилите ще отпаднат, а ако станат по-евтини от ДВГ вероятно ще им измислят и някой нов данък. Въпреки това, посоката е към електрификация и това е необратим процес. С изграждането на зарядни станции на всеки ъгъл, отпадна и безпокойствието за пробега и покупната цена остана единствената пречка. Когато тя отпадне и дотациите ще отпаднат по естествен път.
  • #1
    Факт ( преди 1 година )
    Ясно на вдички е че продажбите на ел коли се крепят само на държавни дотации.
fallback
Последни