fallback

Как се отрази революцията в дизайна на BMW на продажбите

Промените бяха приети критично от публиката, но резултатите сочат друго

Изминаха повече от три години, откакто BMW започна своята дизайнерска революция, която предизвика дълги дискусии и спорове сред фенове и клиенти по целия свят. Всичко започна през юни 2020 г., когато производителят представи второто поколение на 4-Series с нова, по-голяма бъбрековидна решетка, която първоначално получи повече негативни, отколкото положителни коментари.

Дискусиите в интернет подсказваха, че най-новото BMW ще бъде провал. Оказа се обаче, че това не е така, като доказателство са резултатите на модела. През 2022 г. баварците продадоха 146 200 бройки от 4-Series на всички пазари. В тях влизат купето, кабриолета, Gran Coupe с 4 врати и електрическото i4. Общият ръст спрямо 2021 г. е 87%, като така 4-Series става шестият на продаван продукт на компанията.

Критиките не попречиха на BMW да продължи с представянето на модели с още по-спорен дизайн. През 2020 г. излезе още по-странно изглеждащият iX. И ако голямата решетка на радиатора на 4-Series разбуни онлайн-форумите, то електрическият SUV направо разцепи на две феновете на марката.

Този модел беше нещо, което никога до този момент баварците не бяха представяли. И тук не ставаше дума само за размерите на решетката, но за цялостния външен вид на превозното средство, което е пълна противоположност на консервативните форми на своите конкуренти Audi e-tron и Mercedes-Benz EQC. Резултатът обаче беше повече от впечатляващ - iX стана най-продаваният голям електрически SUV в света миналата година. Той победи e-tron (който сега се нарича Q8 e-tron), за да влезе в топ 10 на най-продаваните класически големи SUV автомобили в света.

Дебатът за уникалните форми на най-новите BMW продължи, след като дизайнерите на производителя се осмелиха да променят статуквото на марката. Дотогава революцията всъщност засягаше само нови или малко продавани модели. Това обаче се промени радикално, когато през 2022 г. беше представено седмото поколение на 7-Series.

Досега флагманът на марката беше считан за „недосегаем продукт" заради консервативния стил на клиентите в сегмента. BMW обаче заложи на напълно различен дизайн и позициониране, за да може 7-Series да се открои от тълпата и да си върне пазарния дял спрямо големия конкурент Mercedes-Benz S-Class.

Година след премиерата резултатът все още не е толкова добър, колкото в BMW се надяваха. Новата 7-Series продължава да изостава от S-Class по отношение на продажбите в Европа, САЩ и Китай. До септември марката е продала 3700 броя от луксозния седан в Европа – в сравнение с почти 10 300 броя от S-Class.

Друг модел на BMW, който разбуни сериозно духовете, беше представеният през септември 2022 г. XM. Той получи получи много критики поради необичайния си дизайн и огромните си размери. Големият SUV е на пазара от 7 месеца, като за този период от него са продадени 4800 бройки по цял свят. И това го прави петият най-продаван продукт на BMW M.

На някои пазари - като този в САЩ, например, XM е далеч по-успешен от Lamborghini Urus. До края на септември баварският SUV записва 2237 продажби срещу 1481 на италианския му конкурент.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Ама много грозни коли, наистина... така събрани в една статия е опасно за очите :0
  • #4
    Sameman ( преди 1 година )
    Много ви моля, тези грозотии да не ги качвате, че цял ден ще ми се гади! Според мен BMW правят някъкъв вид психологически тест, колко могат да издържат феновете им на гaврa. ПС М3 не е толкова чак толкова лошо на живо, за разлика от снимките, но не е и красиво... Другото е леш.
  • #3
    a ( преди 1 година )
    щом сравнявате продажбите на Urus с тези на XM..... има една минимална разлика, че едното е с 40-50% по-скъпо и трябва да чакаш доста време за доставка спрямо другото. Логично и продажбите му да са по-ниски.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Освен това ХМ и iX са изцяло нови модели и успехът им няма как да се измери спрямо съществуващи продажби. 4-ката също може да се каже, че си смени леко концепцията. Да не говорим, че само тя се предлага като електрическа, за разлика от тройката, което автоматично и вдига продажбите с 25-50%.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Успехът на един модел се гледа в дългосрочен план. В първата година от продажбите влияят някои фактори, като например че моделът е нов - дори неуспешни модели са показвали много по-високи продажби от предшествениците си първата година, защото старото поколение се продава много по-слабо в края на жизнения си цикъл. Друг фактор са твърдите фенове, които биха купили всичко на марката, но техният ефект се изчерпва бързо. Тук има и трети - пандемията. Сравненията на числата е нерелевантно.
fallback
Последни