fallback

Европейският парламент гласува отлагане на Евро 7 с две години

Производителите на автомобили продължават да бъдат скептично настроени към промяната

След много спорове и дискусии влизането в сила на новия екологичен стандарт Евро 7 наистина може да бъде отложено за 2027 г. или дори по-късно. Това предложи Европейският парламент, който одобри регламента за затягане на автомобилните емисии с 329 гласа „за“, 230 „против“ и 41 „въздържал се“. Това е текстът, представен през ноември 2022 г. от Европейската комисия и който, според плановете на Брюксел, трябва да влезе в сила от 1 юли 2025 г.

Новото законодателството обаче не се приема от автомобилните производители на Стария континент. Те се оплакват от огромните разходи за създаване на по-малко замърсяващи превозни средства с ДВГ, чиито продажби ще бъдат забранени през 2035 г. Както е известно, тогава се спира продажбата на нови автомобили на бензин и дизел.

Решението на пленарното заседание в Страсбург всъщност приема позицията на комисията по околна среда, която поиска точно това – да се отложи влизането в сила на новите ограничения за вредни емисии, за да може да се отговори на нуждите на автомобилните производители. Новият документ, приет от европарламентът, ще представлява неговата позиция по време на предстоящата тристранна среща, тоест преговорите с Европейската комисия и държавите членки. На този етап почти сигурно сегашното положение ще се запази до 2027 г., когато трябва да влезе в сила новия екологичен стандарт.

„Успешно постигнахме баланс между екологичните цели и интересите на производителите - заяви евродепутатът Александър Вондра, който внесе предложенията за промени в екостандартите. - Би било непродуктивно да се прилагат екологични политики, които вредят както на европейската индустрия, така и на нейните граждани. Чрез нашия компромис ние служим на интересите на всички участващи страни и избягваме крайни позиции."

Какво точно включва Евро 7? Новият регламент ще актуализира текущите ограничения за емисиите на отработени газове (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) и ще въведе нови мерки за намаляване на емисиите от гуми и спирачки и за увеличаване на живота на батерията.

Автомобилните компании обаче продължават да бъдат скептично настроени. Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) чрез своя генерален директор Сигрид де Врис все пак призна, че Европейският парламент е гласувал в полза на по-реалистичен подход към Евро 7 от това, което беше предложено от Европейската комисия миналата година.

„Евро 7 обаче все още има висока цена и се намира в много критичен момент от трансформацията на индустрията. Той представлява огромна инвестиция за производителите на превозни средства, в допълнение към огромните им усилия за декарбонизация. Промяната също така идва в изключително предизвикателна геополитическа и икономическа среда, характеризираща се с нарастващи цени на енергията, недостиг на веригата за доставки, инфлационен натиск и забавяне на потребителите. Европа се нуждае от пропорционално Евро 7, което балансира опасенията за околната среда и промишлената конкурентоспособност“, коментира Де Врис.

fallback
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Така хем няма да задушават пазара преди да има достатъчно добър и изгоден избор на ток хем някои производители които залагат повече на ток ще дръпнат датата на отказ до 2027г вместо 2030г. Евро 8 предполагам в такъв случай изобщо няма да има защото няма смисъл когато и без това масовия ДВГ ще е забранен през 2035г ако и това не отложат някоя година де
  • #34
    MythBuster ( преди 1 година )
    Вярно няма да ги бъде акциите на Тесла ето какво казва статистиката от началото на годината досега 210,50 USD +102,40 (94,73%). Как ги не е срам да се вдигнат само 94%. Тези които са заложили по 1 милион в акции в началото на годината досега имат само 940 000 печалба и акциите им не струват дори 2 милиона, а само 1,94 милиона. Срам и резил трябваше да ги вложат във volkswagen 103,36 -13,90%-16,68 От началото на годината до днешна дата. При влагане на 1 милион сега щяха да имат 861 000
  • #33
    Турбо ( преди 1 година )
    За мен отлагането на евро 7 е облекчение.До 2027 имам достатъчно време да си сменя баничарката.За времето след 2035 или евентуалното отлагане на забраната да му мислят младите,аз ще съм над 70 години.
  • #32
    Мхм ( преди 1 година )
    Бе не знам акциите на теслЪ май нема да ги бъде
  • #31
    MythBuster ( преди 1 година )
    До фактически 27 и 29. Чакаме фактите за зарядните станции за метан от София до Бургас. Ако една зарядна станция за метан струва само 200 000 евро с капацитет 500 кг на час при което продаваш метана от 1 на 2 лв за килограм със 100% печалба, А няма желаещи нито да си купят метан нито да изграждат зарядни станции за тях, защо смяташ че някой ще тръгне да изгражда водородни зарядни станции които струват 2 милиона и могат да продават само по 200 кг на денонощие? Кой ще купува на 50 лв за килограм?
  • #30
    MythBuster ( преди 1 година )
    Турбо, въобще не става въпрос за баничарка на toyota, А за технологията на батериите, които ще могат да се вграждат не само в баничарки, а и в всякакви превозни средства, включително микробуси камиони и дори самолети. Разбира се toyota лъже много нагло, че ще успее до 2027 година и всички го знаем. Не е като да не познаваме лъжите на Tesla и toyota. Въпросът обаче вече не е дали А кога тези батерии все пак ще излязат на пазара, това ще е края на ДВГ. Допускам, че до 2035 ще стане.
  • #29
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 24.Митич4ен с Ник PLAID,забраната ще бъде отложена.
  • #28
    MythBuster ( преди 1 година )
    До Плайд. Да вярваш в светлото бъдеще на тока с щракване на пръсти от днес за утре не е много по-добро от вярата във водорода или метана. Всеки разумен човек знае че това е процес, а не е действие което да направиш еднократно и света да се промени. Ще минат десетилетия дори след забраната за производството на гърнетата, а те още ще се движат. Ще трябват десетилетия и за изграждане на производствен капацитет за батерии, както и достатъчно възобновяеми източници, така че свали розовите очила.
  • #27
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мити4ен,откога Дани стана критерий за нещо?
  • #26
    Турбо ( преди 1 година )
    Тойота не произвежда баничарки.Тойота Проаз се произвежда в Пежо.Баничарките на Пежо, Ситроен,Опел,Фиат и Тойота са еднакви,различават се само по емблемите.
fallback
Последни