fallback

Европейският парламент гласува отлагане на Евро 7 с две години

Производителите на автомобили продължават да бъдат скептично настроени към промяната

След много спорове и дискусии влизането в сила на новия екологичен стандарт Евро 7 наистина може да бъде отложено за 2027 г. или дори по-късно. Това предложи Европейският парламент, който одобри регламента за затягане на автомобилните емисии с 329 гласа „за“, 230 „против“ и 41 „въздържал се“. Това е текстът, представен през ноември 2022 г. от Европейската комисия и който, според плановете на Брюксел, трябва да влезе в сила от 1 юли 2025 г.

Новото законодателството обаче не се приема от автомобилните производители на Стария континент. Те се оплакват от огромните разходи за създаване на по-малко замърсяващи превозни средства с ДВГ, чиито продажби ще бъдат забранени през 2035 г. Както е известно, тогава се спира продажбата на нови автомобили на бензин и дизел.

Решението на пленарното заседание в Страсбург всъщност приема позицията на комисията по околна среда, която поиска точно това – да се отложи влизането в сила на новите ограничения за вредни емисии, за да може да се отговори на нуждите на автомобилните производители. Новият документ, приет от европарламентът, ще представлява неговата позиция по време на предстоящата тристранна среща, тоест преговорите с Европейската комисия и държавите членки. На този етап почти сигурно сегашното положение ще се запази до 2027 г., когато трябва да влезе в сила новия екологичен стандарт.

„Успешно постигнахме баланс между екологичните цели и интересите на производителите - заяви евродепутатът Александър Вондра, който внесе предложенията за промени в екостандартите. - Би било непродуктивно да се прилагат екологични политики, които вредят както на европейската индустрия, така и на нейните граждани. Чрез нашия компромис ние служим на интересите на всички участващи страни и избягваме крайни позиции."

Какво точно включва Евро 7? Новият регламент ще актуализира текущите ограничения за емисиите на отработени газове (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) и ще въведе нови мерки за намаляване на емисиите от гуми и спирачки и за увеличаване на живота на батерията.

Автомобилните компании обаче продължават да бъдат скептично настроени. Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) чрез своя генерален директор Сигрид де Врис все пак призна, че Европейският парламент е гласувал в полза на по-реалистичен подход към Евро 7 от това, което беше предложено от Европейската комисия миналата година.

„Евро 7 обаче все още има висока цена и се намира в много критичен момент от трансформацията на индустрията. Той представлява огромна инвестиция за производителите на превозни средства, в допълнение към огромните им усилия за декарбонизация. Промяната също така идва в изключително предизвикателна геополитическа и икономическа среда, характеризираща се с нарастващи цени на енергията, недостиг на веригата за доставки, инфлационен натиск и забавяне на потребителите. Европа се нуждае от пропорционално Евро 7, което балансира опасенията за околната среда и промишлената конкурентоспособност“, коментира Де Врис.

fallback
  • #25
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не знам по под балкана къде в Карлово са успели да заредят онзи ден стотина автомобила, които са се движили заедно в колона на организирания от Дани EV фест. Още не са споделили информацията но очевидно е напълно възможно. Доколкото разбрах там им е била спирката. Какво ли е да тръгнат едновременно 100 автомобила на метан към морето?
  • #24
    PLAID ( преди 1 година )
    #22 Преди 20 години трябваше да влезе в сила забраната за коли с гърне. Когато излезе първата литиева кола: Nissan Prairie Joy EV. "Колкото и да не ви харесва, скоро всички тия други kypници - бензинови, дизелови, хибриди - всичко ще изчезне и всичко ще бъде само на зарядното на телефона" - Филип Bri4ka
  • #23
    MythBuster ( преди 1 година )
    Само по магистралатаОт София до Бургас 17 бързи зарядни с 69 колонки. Църна маца 4 колонки по 200kW. Ихтиман 4х150kW Долно вършило 100kW Церово 2х150kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х225kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 8х150kW 2х300kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 5х150 и още 9х225kW Полско пъдарево2х180kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo преди Бургас 2х150kW hyundai 2x240kW Ford 2x240
  • #22
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Не с 2, а с 20 години трябва да отложат Евро7...
  • #21
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 19. А ти откъде мислиш че видях че по маршрута София Бургас няма метанстанции по пътя, а трябва да се отбиваш от пътя за да влизаш в населени места и да караш с километри за да стигнеш до метан станция? Аз съм ти изброил само най-бързите зарядни станции по пътя като умишлено съм пропуснал дори повечето с 50 киловата мощност защото 500 знака не стигат. Я кажи поне пет зарядни станции за метан по двата маршрута които се намират на пътя? Във вашия квартал колко зарядни за метан и ток има?
  • #20
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дали обаче липсата електрически баничарки ще намали увеличаването на продажбите на електромобили? Както ти казах дори след 2035 година ще останат поне 10% които ще си купуват автомобили с ДВГ дори и да има забрани. Но както виждаш каквото съм казал вече става. Производственият капацитет за материали и батерии постоянно се увеличава и при излишък цените падат и даден сегмент става по-евтин от ДВГ. На няколко такива тласъка, цените ще паднат още. Сега са спекулативно високи.
  • #19
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мити4ен,има карта на станциите на метан в България.Разгледай я преди да плещиш простотии.
  • #18
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,то и ти дрънкаш едно и също,но на мен не ми пречи.Такава баничарка засега няма и е излишно да си чешем езиците в празни приказки.
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не случайно по пътя от София до Бургас независимо дали ще минеш по подбалканския или по магистралата няма нито една станция за метан, въпреки че технологията съществува от десетилетия, а има стотици зарядни колонки за електромобили, въпреки че само преди пет години нямаше нито една зарядна станция по пътя. Най-близката водородна станция е във Виена. Още доказателства за бъдещето на метана и водорода трябват ли ти?
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    Аз вече съм ти отговорил 10 пъти но трябва да си функционално грамотен за да разбереш написаното. Когато ти повтарят отговорът по 10 различни начина А ти нямаш капацитета да го разбереш, ползата е никаква. Обясних ти че метановите станции работят само на 200 бара, метанът струва само 2 лв за килограм, метановата станция струва 200 000, а печалбата от продажба на метан е 100% за разлика от водородът който на 25 евро за килограм се продава на загуба и въпреки това хората не карат на метан.
fallback
Последни