fallback

Новата „най-аеродинамична кола на света“ се оказа... измама

Творението на китайците от Chery отстъпва на няколко модела от миналото

Най-новата електрическа концепция на Chery има коефициент на съпротивление от 0,168. Прототипът Aero е разработен с помощта на AI симулации и Chery твърди, че това е най-аеродинамично оптимизираният автомобил в света. Но това е меко казано напълно неточно и невярно.

Наличните подробности за концепцията не са толкова много. Автомобилният производител от Китай обяснява, че се е вдъхновил от рибата тон за цялостния език на дизайна и е извършил повече от 2000 различни симулации на оптимизация, преследвайки перфектните аеродинамични линии. По време на тестове в аеродинамичен тунел през август тази година Chery регистрира коефициент на обтекаемост от 0,168, което според фирмата е най-доброто постижение в автомобилната индустрия. Резултатът обаче дори не е потвърден.

Това обаче далеч не е най-ниският коефициент на съпротивление, който автомобилната индустрия е виждала. Сравнявайки го с други забележителни постижения в аеродинамичния отдел, концепцията на Volkswagen ARVW постигна коефициент от 0,15 още през 70-те години. Междувременно концептуалният Ford Probe V от 1985 г. имаше съпротивление на вятър от 0,137, а Fiat Turbina от 1954 г. имаше 0,14. Това са все числа, които лесно надминават новата концепция на Chery.

Lightyear 0, много по-модерна кола, имаше коефициент на съпротивление от 0,175. Това стартиране не продължи дълго и бяха сглобени само две бройки. Както припомня Electrek, Aptera Motors нанася финалните щрихи върху соларно електрическо триколесно превозно средство, за което се твърди, че има коефициент на съпротивление между 0,13 и 0,15. Тези числа обаче все още не са официални и публични.

fallback
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 2. Не случайно шефовете на старите автомобилни компании се страхуват от китайците и призовават политиците да ги защитят, защото прогнозират какво ще се случи в най-скоро време. Виждат Колко са технологично изостанали и се страхуват че и клиентите ще го видят и с тях е свършено. Клиентите ще предпочетат да си купят оригинала от оригиналния производител на по-ниска цена, отколкото немско копие на китайците с китайски части, по китайски проект с немска емблема и немска цена.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Цитираните модели от миналото са концепции на светлинни години от реалното производство. Достатъчно е да видиш Volkswagen ARVW на какво прилича. Китайското постижение е космос.
  • #1
    MythBuster ( преди 1 година )
    Това няма чак толкова голямо значение. Погледнато в исторически план статията може и да е фактологично обоснована, но не е редно да омаловажаваме постиженията на китайците, след като водещи автомобилни компании не могат да постигнат такива резултати в настоящата си производствена гама.
fallback
Последни