fallback

Rimac Nevera постави още един брутален рекорд

Електромобилът разви 275,74 км/ч при движение на заден ход (ВИДЕО)

Rimac Nevera официално е най-бързият електромобил в света, след като през ноември 2022 г. успя да развие максимална скорост от 412 км/ч. Хърватската хиперкола се задвижва от 4 електромотора със съвкупна мощност 1914 к.с. и 2360 Нм, благодарение на които записа общо 23 световни рекорда. А сега към тях беше добави още един, който е особено впечатляващ.

„По време на разработката ни хрумна, че Nevera вероятно ще бъде най-бързата кола в света на заден ход, но тогава това ни прозвуча като шега. Сега обаче решихме да проверим колко може да вдигне при движение назад", разказват инженери и дизайнери на Rimac.

По време на симулациите показаният резултат е 241 км/ч, но в реални условия постижението е още по-забележително. Зад волана на хиперколата е Горан Дрндак, тестови пилот на Rimac, който успява да развие 275,74 км/ч. За сравнение, BMW M3 с допълнителния пакет M Driver вдига 280 км/ч напред.

Този изключителен резултат е възможен благодарение на електрическото задвижване на Rimac Nevera. За разлика от автомобил с двигател с вътрешно горене или дори някои електрически автомобили, трансмисията на Nevera няма предавки - четирите мотора не правят разлика между движение напред и назад. В случая единствено аеродинамиката действа като „стена“ и пречи за постигането на още по-висока скорост.

fallback
  • #15
    Факт ( преди 1 година )
    Ти ли бе дето викаше че дизела бил супер заради по големият въртящ момент което е безсмислие само по себе си защото въртящият момент е просто компонента на мощността тоест мощността е въртящият момент по оборотите и на практика бензина има по голяма литрова мощност което изцяло обезсмисля въртящият момент на дизела.
  • #14
    до 11 ( преди 1 година )
    Ти пълен или полу-знаеш какв си? Тази горивна клетка с космическа енергия ли работи? Колко тежи резервоарът и горивото, които я захранват?
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    Хайде сега да те видим Ти дали ще си признаеш че toyota Мира и тежи 278 килограма повече от Тесла модел 3 с онази тежката батерия, дори когато в багажника нямаш четири туби с по 20 кг водород за резерва?
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Кога съм отричал очевидното? Водородът има най-голямата енергийна плътност и в 20-литрова туба можеш да си налееш 20 кг течен водород като отидеш да зареждаш до най-близката водородна зарядна станция която се намира във Виена, само на хиляда километра от София. С тези 20 килограма за 500 долара, ще можеш да минеш 2000 километра, които тъкмо ще ти покрият отиването и връщането до зарядната станция .
  • #11
    Факт ( преди 1 година )
    А ми смееш се защото си неграмотен не можеш да ме обориш 278-пъти повече ли е енергийният капацитет на единица тегло повече е.Можеш ли да ме обориш НЕ можеш.Я кажи я не кажи намираш се на приказки просто си лаладжия полуграмотен при това.
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    Фактически, след статията в която се казва че ако не си купиш допълнителен пакет на BMW, ще си по бавен от електромобилите дори да се движат на заден ход, се смях на твоя коментар за горивната клетка. Я дай някой практически пример за четвърт миля или ускорение до 100 на водороден автомобил да се посмеем? Постоянно говориш за компактни батерии, висока енергийна плътност на водорода и ниско тегло, а накрая като теглен чертата имаме 2 т. toyota mirai с размерите на Тесла модел 3 , която тежи 1,7т
  • #9
    Факт 2 ( преди 1 година )
    Защо батерията не е добра идея.Защото при батериен капацитет от 57 квтч какъвто е на модел 3 при тегло от 481кг се получава съотношение от 0.12квтч на кг при водорода при налягане от 700бара имаме 33+ квтч на кг или 278 пъти повече енергиен капацитет на кг.
  • #8
    Факт ( преди 1 година )
    Мдам ей тва са електричарите полуграмотни профани
  • #7
    PLAID ( преди 1 година )
    #4 Ще ми свърши батерията, ще ми окапе батерията.. алоу, батерията да не е жена да свърши и пaтка да окапе? Тва коли ли са или гинекология?
  • #6
    PLAID ( преди 1 година )
    Римац, Мате: "Пръскaм ги на задeн, батe!"
fallback
Последни