fallback

Rimac Nevera постави още един брутален рекорд

Електромобилът разви 275,74 км/ч при движение на заден ход (ВИДЕО)

Rimac Nevera официално е най-бързият електромобил в света, след като през ноември 2022 г. успя да развие максимална скорост от 412 км/ч. Хърватската хиперкола се задвижва от 4 електромотора със съвкупна мощност 1914 к.с. и 2360 Нм, благодарение на които записа общо 23 световни рекорда. А сега към тях беше добави още един, който е особено впечатляващ.

„По време на разработката ни хрумна, че Nevera вероятно ще бъде най-бързата кола в света на заден ход, но тогава това ни прозвуча като шега. Сега обаче решихме да проверим колко може да вдигне при движение назад", разказват инженери и дизайнери на Rimac.

По време на симулациите показаният резултат е 241 км/ч, но в реални условия постижението е още по-забележително. Зад волана на хиперколата е Горан Дрндак, тестови пилот на Rimac, който успява да развие 275,74 км/ч. За сравнение, BMW M3 с допълнителния пакет M Driver вдига 280 км/ч напред.

Този изключителен резултат е възможен благодарение на електрическото задвижване на Rimac Nevera. За разлика от автомобил с двигател с вътрешно горене или дори някои електрически автомобили, трансмисията на Nevera няма предавки - четирите мотора не правят разлика между движение напред и назад. В случая единствено аеродинамиката действа като „стена“ и пречи за постигането на още по-висока скорост.

fallback
  • #25
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Update От София до Бургас 17 бързи зарядни с 69 колонки. Църна маца 4 колонки по 200kW. Ихтиман 4х150kW Долно вършило 100kW Церово 2х150kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х225kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 8х150kW 2х300kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 5х150 и още 9х225kW Дражево 2х180kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo преди Бургас 2х150kW hyundai 2x240kW Ford 2x240
  • #24
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    От София до Бургас 17 бързи зарядни с 46 колонки. Църна маца 2 колонки по 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 100kW Церово 2х150kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х225kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 2х150kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 2х150 и още 5х225kW Полско пъдарево 180kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo преди Бургас 2х150kW
  • #23
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Не знам колко метан станции имате в София, защото не съм спирал на всички бензиностанции, но като тръгна от София до Бургас по магистралата или по подбалканския път, не се сещам някъде да съм виждал метан станция, пък не е като да не съм спирал на почти всички бензиностанции. Има голяма вероятност да не съм обърнал внимание но бърз преглед в google ми показва, че наистина няма. Също така бързият преглед в google показва че в София има поне 5 пъти повече зарядни станции за електромобили! Навсякъд
  • #22
    Факт до 21 ( преди 6 месеца )
    Само в София има поне 23 метанстанции явно толкова са пръстите на ръцете ясен си ми аз го казах лаладжия мудератор бегай от други да си събираш коментарите.
  • #21
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Нищо не бъркам. Говореше за ВСЯКА бензиностанция, а на всяка бензиностанция няма дори пропан бутан, да не говорим за метан. Зарядните станции за метан в България се броят на пръстите на ръцете и не струват по-евтино от водородни станции, но поне метанът е по-евтин от водорода и има смисъл. Защо биха го сменили с водород? Особено пък когато водородът се произвежда от метан и въглеродният отпечатък при производството на водород е по-голям отколкото да изгориш метана?
  • #20
    До 17 ( преди 6 месеца )
    Казвал съм метан ама нещо не си разбрал явбо си бил пиян или викаш метан не се продава.Как е модераторе трупаш ли коментари за да събираш гледаемост и помощ от спонсорите за умрелия сайт.Бъекаш метан с дизел в автомобилен сайт срам
  • #19
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    До 16. Прав си посипвам си главата с пепел и се поправям че с една-два туба пълна с 20 кг течен водород могат да се минат 3 000 км. Всеки умен човек ще отскочи на 1 000 км до Виена където е най-близката водородна станция за да зареди за 5 минути по 24 евро за килограм, вместо да ходи от Драгалевци до военна рампа да чакаш цели 15 минути да зарежда евтин ток по 45 ст.
  • #18
    До 17 ( преди 6 месеца )
    Казвал съм метан ама нещо не си разбрал явбо си бил пиян или викаш метан не се продава.Как е *** трупаш ли коментари за да събираш гледаемост и помощ от спонсорите за умрелия сайт.Бъекаш метан с дизел в автомобилен сайт срам
  • #17
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    До 14. Не му се връзвай на този, снощи обясняваше как всяка обикновена бензиностанция може да започне да продава водород като *** е напълни дизеловата цистерна с водород и смени надписа от дизел на водород. И даже се чудих защо водородните камиони и автобуси не минат още днес на водород, като основният проблем бил че Илон Мъск плащал на правителствата да се откажат от водорода, за да си продава батериите. Просто го бъзикай и му задавай технически въпроси да се смеем на отговорите.
  • #16
    д 12 ( преди 6 месеца )
    Защо даваш на мравките трохи? Японското Бъдеще може да измине 1000 км с 60 км/ч. На магистрала 350-400 с един резервоар. Сега ще те държат отговорен за тия 2000 км до второ пришествие.
fallback
Последни