fallback

Защо спирането с помощта на двигателя може да бъде опасно

Използването на тази техника на шофиране крие някои сериозни рискове

В интернет е разпространена една стара шега, според която, преди да спре с двигателя, автомобилът първа спира с бронята, после с радиатора и едва накрая със самия двигател. Това понякога се превръща в реалност, когато шофьорът иска да демонстрира уменията си за забавяне на скоростта с помощта на силовия агрегат.

Спирането на двигателя се изисква предимно при шофиране в режим, който изисква често и интензивно забавяне на автомобила. Например, по време на дълго спускане по планински път или когато някой шофира с чести и резки ускорения, редувани с интензивни спирания. Тоест, в случаите, когато спирачките са подложени на сериозно натоварване и има реална опасност от прегряването и отказа им. В такива ситуация забавянето на скоростта с помощта на мотора значително улеснява живота на спирачната система.

Тази техника се свежда до превключване на скоростната кутия на по-ниска предавка без натискане на педала на газта. В този случай не двигателят върти колелата, а напротив, трансмисията завърта коляновия вал на двигателя, борейки се с естествената компресия в цилиндрите на силовия агрегат. Този трик се изпълнява най-добре с ръчна скоростна кутия. При вариатор (CVT) двигателят също спира добре, докато при модели, оборудвани с класическа автоматична или роботизирана трансмисия това става само чрез принудително превключване на предавките „надолу“ в режим на управление на ръчнато скоростна кутия.

Трябва обаче да се знае, че използването на тази техника на шофиране може лесно да причини доста проблеми. Факт е, че когато спираме с двигателя, стоповете не светят. Поради тази причина водачът на колата отзад може да не реагира незабавно на забавянето и да се забие в задната част на превозното средство пред него.

Ако бъде избрана грешна предавка за спиране на двигателя, забавянето на въртенето на задвижващите колела ще бъде твърде рязко. На хлъзгава повърхност такава разлика в сцеплението може лесно да провокира загуба на сцепление на гумата с пътя, рязко поднасяне и инцидент.

Грубото спиране с двигателя може да бъде фатално за ангренажния механизъм на двигателя - както веригата, така и ремъкът. Докато устройството се счупи. Дроселната клапа на двигателя е затворена по време на спиране на двигател, което води до образуването на нещо като вакум във всмукателния му колектор. В случай на нов захранващ блок този вакум може в един момент да довърши износените уплътнения. Което ще направи сериозните ремонти на двигателя неизбежни.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    До 6.Гледай само да не ти свърши батерията още при изкачването на баира.
  • #6
    Вин ( преди 1 година )
    "Умните" автомати сами остават на ниска предавка, след като веднъж убиеш скоростта със спирачките, независимо, че се спускат по наклона!
  • #5
    PLAID ( преди 1 година )
    Да уточним: 1. ЗДвП забранява движението по инерция. 2. Под наклон само на скорост, защото гориво инжекциона не подава и няма разход; същевременно има налягане за хидравлика на волан и спирачки. При рязко спиране на празни обороти може да изгасне мотора, спирачката и волана става на кокал и влизаш в джаза. 3. При дълго спускане под наклон влиза неизгоряло масло в горивната камера и после почва да чади. Затова 3-фазна кола: не пуши, не мирише, не губи мощност и на всяко спиране пълни "резервоара"
  • #4
    Дедо ( преди 1 година )
    Спрете да коментирате! Колкото повече коментари, толкова повече глупости ще има!
  • #3
    Сменете дилъра ( преди 1 година )
    Петьо, на какви наркотици си, баце? Виж какво си писал преди две години:"За какво още помага спирането с помощта на двигателя?Този метод е полезен не само за намаляване на скоростта, но решава и други проблемиПетър Захариев 07.06.2021"Последно, да спираме ли с двигателя или да спрем да четем глупостите ти?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз *** спрях на теслата туй чи мноо *** дразни
  • #1
    NN ( преди 1 година )
    Един ми каза..... Извинете, ама това са глупости. Спирането с двигател е плавно и така няма опасност от загуба на сцепление, освен ако задните гуми не са ***. Смяната една предавка надолу става с леко форсиране на двигателя и толкоз. А ако спускате 10 км на спирачки да не е по-безопасно? А и че не светят стоповете - онзи отзад да му мисли за дистанцията, колко коли има без задни светлини.... А и с двигател не може да се спре рязко, освен ако не включиме задна - хахаха
fallback
Последни