fallback

Lexus показа бъдещ конкурент на BMW i4

LF-ZC e спортно-елегантен модел с четири врати, електрическо задвижване и до 1000 км пробег

Новият модел е една от двете EV концепции, които премиум марката на Toyota представи на автомобилното изложение в Токио. Другият е LF-ZL, който визуализира бъдещ голяч SUV. И двата модела носят означението LF – Lexus Future, използвано от фирмата за концептуални автомобили, както и за серийния суперавтомобил от недалечното минало LFA.

Lexus казва, че двата модела демонстрират следващото поколение електромобили, добавяйки, че купето с четири врати LF-ZC „символизира прехода на производителя към електрификацията“ чрез своя елегантен дизайн и подчертан фокус върху предоставянето на „вълнуващо изживяване при шофиране“.

Марката потвърди, че върховата версия на серийния LF-ZC ще предлага пробег до 1000 км, както и че ще има различни варианти с по-къс пробег. Концепцията е дълга 4750 мм, широка 1880 мм и висока 1390 мм, с междуосие от 2890 мм. Това я прави с около 200 мм по-къса, но малко по-широка от Lexus ES. LF-ZC се отличава с ниска каросерия и аеродинамично оптимизиран дизайн, който, според Lexus, ще позволи коефициент на съпротивление по-малък от 0,20, което от своя страна трябва да помогне за максимизиране на ефективността и пробега.

Екстериорният дизайн демонстрира най-новата версия на дизайнерския език на Lexus, като голяма част от фокуса е върху аеродинамичната оптимизация. Предницата запазва стила на марката, докато разширените арки на задните калници са проектирани да подобрят стойката на машината.

Вътре има екстравагантен "щурвал", който отразява използването на системата за кормилно управление, появила се за първи път при Lexus RZ. Основните контроли са разпръснати в зоната на пилотската кабина върху редица цифрови подложки. Лявата подложка се използва за работни функции като системи за безопасност, функции за подпомагане на водача и избор на режим на шофиране. Аудио, климатроник и други функции са групирани вдясно.

Има и „измерител за далечна видимост“, който прожектира информация върху предното стъкло по начин, наподобяващ хед-ъп дисплей. Цифровите странични огледала също са налични и Lexus твърди, че използването им има за цел да минимизира промените във фокуса на водача.

LF-ZC се основава на нова архитектура, която ще бъде в основата на широка гама от бъдещи електрически модели на Lexus и Toyota. Автомобилът разполага с призматични батерии от следващо поколение, които, според фирмата, ще предложат подобрена енергийна ефективност.

Платформата, която се споделя с Lexus LF-ZL, Toyota FT-3e и Toyota FT-Se, също е проектирана да бъде модулна, така че да е подходяща за различни размери и типове превозни средства, както и за набор от различни варианти на силовото предаване.

Lexus също така твърди, че има редица дизайнерски елементи за намаляване на теглото.

Повече снимки на Lexus LF-ZC ще откриете в галерията:

fallback
  • #7
    ай чал ( преди 1 година )
    волана в една кола трябва да е кръгъл (мое мнение) изобщо човешкото око харесва заоблените форми като цяло.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Много зле.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз само не разбрах ,кога ще излезе този конКУРент на i4, което вече е на пазара!?!?
  • #4
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Отстрани малко са се престарали с тези чупки, но иначе дизайна ми харесва. Аз много не харесвам предниците на Лексус
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Ух, много грозен, бе! Същата форма като EQS/E, само ще с някакви напълно излишни и изкуствени ръбове, разхвърляни на случаен принцип по модела.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Воланпето е леко неудобно, за да тибпочиват ръцете на него ...
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    С тоя нов дизайн, не Лексус, ами шкода ще е конглокенция на БМВ - Чакам да видя, как ще я загрозят 4-ката
fallback
Последни