Шест месеца след световната премиера на новата серия E-Class W214, Mercedes-Benz представи удължената й версия за Китай преди няколко дни. Този седан има фабричен индекс V214: буквата V традиционно обозначава модификации с удължено междуосие. Рецептата на предишния удължен модел е запазена и това отличава китайския E-Class от преките му конкуренти. Серийното му производство започна днес.
Дългата версия на Mercedes E-Class има преработена каросерия с допълнителни прозорци в задните колони на покрива и различна форма на задните врати - напомняйки повече или по-малко на Maybach. В сравнение с европейската версия на седана, междуосието на китайската E-класа е удължено със 133 мм и възлиза на 3094 мм - почти като това на "късата" S-класа от серията W223 (3106 мм).
Общата обща дължина се е увеличила със 143 мм (до 5092 мм), ширината не се е променила (1880 мм), а височината се е увеличила с 25 мм (1493 мм) - това е вид компенсация в името на поддържането на благоприятни пропорции.
Предната част на купето е унифицирана със стандартния седан, а на втория ред очаквано има почти царски простор. Има оригинална конзола с климатроник и отделение за дребни вещи.
Срещу допълнително заплащане може да се поръчат електрически регулируеми задни седалки с прибираща се опора за бедрата, както и допълнително вътрешно осветление. Централната седалка е запазена - масивният подлакътник може да се сваля.
Посочва се, че в Китай ще се предлагат само две версии на удължения седан, и двете с двулитров турбодвигател. Mercedes-Benz E 260 L е с мощност 204 к.с., а при модификацията E 300 L двигателят е форсиран до 258 к.с.
Съвместното предприятие Beijing-Benz (BAIC и Mercedes-Benz) вече започна да произвежда седана с дълга база. Продажбите на вътрешния пазар на Китай трябва да започнат преди края на тази година. Планиран е и износ - например през втората половина на 2024 г. моделът се очаква в Индия, а не е изключено след това да се появи и на други пазари.