fallback

Шефът на Citroen не смята Dacia за конкурент

Някои от моделите на двете марки ще си съперничат, но французите няма да се ограничат с бюджетни предложения

Представеният само преди дни Citroen e-C3 и неговият фокус върху достъпната цена накара мнозина да предположат, че френската марка на концерна Stellantis ще се превърне в еквивалента на Dacia в Renault Group. Главният изпълнителен директор на Citroen - Тиери Коскас, обаче е категоричен, че марката му ще се конкурира с Dacia само в определени сегменти, но като цяла нейното позициониране на пазара ще бъде различно.

„Citroen е масова марка на Stellantis, също като Fiat, докато Opel и Peugeot се намират малко по-наторе, но също са позиционирани под триото първокласни марки Stellantis - DS, Alfa Romeo и Lancia. Не бива обаче да ни сравнявате с марка, която уважаваме много. Разликата между Dacia и Citroën е, че ние сме марка със стогодишна история. Имаме и други основни ценности, а именно комфорт, простота, устойчивост и смелост, които ни отличават", соментира Коскас, цитиран от Autoweek.

Топ-мениджърът беше категоричен, че автомобилите трябва да бъдат достъпни за всички, но в същото време Citroen произвежда не само достъпни модели, но и по-големи автомобили като C5 Aircross и C5 X. Следователно позиционирането на Citroen като марка не е същото като това на Dacia. 

Когато говори за конкурентни на Dacia модели в гамата на Citroen, Коскас вероятно има предвид новото супермини C3/e-C3 и предстоящия наследник на C3 Aircross в сегмента B-SUV. Базираният на семействата C3 модел ще бъде със 7 места, коeто го позиционира като индиректен конкурент на комбито Dacia Jogger.

Коскас допълва, че Citroen e-C3 „със сигурност е отговор на китайската офанзива“. Такъв ще бъде и предстоящият Fiat Panda, който технически до голяма степен ще повтаря френски модел. Голямато предимство на e-C3 е, че се произвежда в Европа - в Словения, докато конкурентът Dacia Spring, който е малко по-евтин, се сглобява в Китай. И това го прави уязвим към потенциалните мита, които ЕС може да наложи за вноса на китайски автомобили.

В Renault Group също не смятат да оставят нещата така и вече работят върху по-директен конкурент на Citroen e-C3 в лицето на следващото поколение Sandero Stepway, което ще получи напълно електрическа версия. Очаква се румънското супермини с нулеви емисии да дебютира около 2027 г. като бюджетна версия на предстоящите Renault 5 и Nissan Micra.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Решението на предишната им шефка да направи Ситроен евтина марка беше очевидно грешно. Резултатът? Двоен спад в продажбите. Но трябва да и се признае, че все пак имаше някаква логика - Ситроен, преди да стане известен с DS, е популярен именно с евтините, прости и достъпни автомобили. Стратегията с разделянето на Citroen и DS можеше да проработи, но концернът не инвестира достатъчно, за да развие DS. Точно обратното.
  • #2
    Sas ( преди 1 година )
    Леле, до къде си го докараха сами тия. Ситроен, марка-еталон на лукс, иновативност и страст през 80те и 90те, сега се сравнява САМА с Дачия Току що в менннещо детско умря.
  • #1
    Лудория ( преди 1 година )
    Ситроен и простота? Не съм знаел, че като марка Ситроен е свързана с тази дума - с комфорт и смелост - безспорно! Но всичките им решение са били сложни на фона на останалите производители в Европа. Да не забравя, че Ролс Ройс и Мерцедес купуват технологии от Ситроен, а не обратното. Според мен Пежо трябва да е евтината марка, както и Фиат, защото в историята Ситроен винаги е бил по-класния прозиводител... но пък аз да не съм им шеф на тия. :)
fallback
Последни