fallback

Toyota: Новият ни автоматик предвижда действията на шофьора

8-степенната трансмисия DAT ще дебютира серийно на GR Yaris през 2024

По-рано този месец Toyota обяви, че е създала автоматична скоростна кутия от ново поколения, като тя „ще промени правилата на играта“. Тогава вече бившият президент на японския производител Акио Тойода засипа с комплименти новата трансмисия, а сета тя беше тествана от японския пилот Хироаки Ишиура, който имаше възможност за я изпробва в Toyota GR Yaris.

Ишиура беше категоричен, че DAT (Директна автоматична трансмисия), като е името на новата скоростна кутия, е по-бърза от ръчна, при това с толкова много, че шофьорът не губи никакво време, докато сменя предавките на състезателна писта.

„В момента, в който потеглите, тя реагира линейно на натискането на педала на газта и ви позволява са намалите времето си за обиколка без никакви загуби. DAT усеща, когато спиране и превключва на по-ниска предавка, за де се подготвите за следващото ускорение. Тази кутия предвижда предстоящите действия, които изпълнява човекът зад волана", коментира пилотът.

Toyota вече съобщи, че работи върху тази нова 8-степенна автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент от втората половина на 2020 г. Въпреки че досега тя е тествана само в моторните спортове, се очаква GR Yaris, моделна година 2024, ще бъде оборудвана с такава трансмисия.

„Конвенционалната автоматична скоростна кутия е хлъзгава и осигурява слаба директна връзка, докато DAT имитира поведението на шофьора, който редува собствените си скорости", допълва Ишиура.

Идеята за създаване на тази скоростна кутия се роди, след като Акио Тойота обяви, че иска „да разпространи радостта от шофирането“, тъй като не много хора не знаят как да карат с ръчни скорости“.

fallback
  • #7
    Намерихме го! ( преди 1 година )
    Ето го, ето го човекът, който се радва и вълнува от телевизорите и светлинките по таблото! Не е приказен герой, а истински човек. От друга страна, щом е важно за него да има "дигитални" прибори по таблото, що не си стои вкъщи да цъка на Плейстейшън? Там всичко е дигитално... и електрическо, че дори и електронно!
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти си някакъв ретро маниак. Аналоговите прибори са морално остарели! Изключително старомодни. Дори Lexus LFA е с дигитални прибори, кола за 400 000$ не защото са по-евтини!!!! глупости, а защото са по-ефективни и отразяват оборотите по-бързо. Какви са иначе тия стралки като часовник от 19 век в спортна кола от 21 век???? Каква е разликата от Опел Корса от 90-те години. Що за подигравка и старомоден дизайн. Този GR е изключително грозен автомобил по мое мнение, за разлика от всички предишни яри
  • #5
    Sameman ( преди 1 година )
    Oт кога драги ми смехурковци табло с номални аналогови прибори е нещо лошо. Слагат ви диспей, само защото е ПО-ЕВТИНО! След 4-5 години тези дисплей ще са изключително морално остарели, както са телефоните след след такъв период. Лyд на шаренко се радва. Нищо по-хубаво няма от класически прибори. Колкото до този GR Yaris - той е просто уникален автомобил, маса журналисти въздишат по него.
  • #4
    Секвенция ( преди 1 година )
    До ден днешен не мога да разбера защо в спортните коли просто не слагат секвенциални скоростни кутии като при моторите (дори може и с "куикшифт") и не се приключи цялата тази драма с разните роботизирани автоматични СВТ-тата и какви ли не други измишльотини? В крайна сметка в рали и Ф1 колите ги имат от десетилетия.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълни глупости... дъвка за наивници. Прсото явно сега от Тойота откриват топлата вода. Отдавна БМВ (а и други) в наточните им версии слагат кутии с време за реакция в милисекунди, за болидите от Ф1 да не говорим. Предвид че човешката реакция е над 1с..
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    И не съм виждал много други коли 2023г.модел с табло с обикновени механични стрелки като модел от 1998-*** година и подобно табло каквото има този Ярис ГР. Пародия! Предишния Ярис беше симпатичен,красив, с красиво табло, някак си се чувстваше модерен, този изглежда като Опел Корса от 90-те години
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Този Акио Тойода такава радост от шофирането донесе на цялата компания,че акционерите още им пари като се сетят за него с колко обиколки остави Тойота зад останалите в ел.надпреварата. Акио Тойода се оказа напълно неподготвен за новите автомобилни технологии, той си живее в миналото с разни бегачки с ръчни скорости и подобни отживелици,които не носят пари на компанията. Така може да си управляваш бакалията,а не най-големия авто-производител в света.
fallback
Последни