fallback

Този малък турбомотор не се нужда от бензин или дизел, за да развие 410 к.с.

Новата разработка на компанията AVL използва водород и е предназначена за състезателни коли

Автомобилните производители инвестират милиарди долари в електрическата революция, а властите на много по света помагат на иновациите със субсидии, данъчни облекчения и забрани на двигатели с вътрешно горене. Въпреки всичко това, все още има силен интерес към водорода, като компанията AVL разкри нов прототип на водороден двигател с вътрешно горене, който произвежда 410 конски сили.

Създателите на агрегата твърдят, че новата им концепция за двигател идва от моторните спортове и отхвърля идеята, че изгарянето на водород предлага ниски показатели за производителност. Агрегатът с обем 2,0 литра има система за впръскване на гориво през порта, което впръсква вода във входящия въздух на двигателя. Така се елиминира нежеланото преждевременно запалване и се осигурява стехиометрично изгаряне, при което двигателят напълно изгаря горивото.

Още преди година AVL обяви, че разработва подобен двигател, като тогава целта беше той да генерира 402 к.с. и 500 Нм. Постигната мощност е малко по-голяма - 410 к.с., а въртящият момент си остава същият. Те са достъпни съответно при 6500 об/мин и 3000-4000 об/мин.

Това е първият двигател, собствена разработка на AVL, като той е направен в сътрудничество с HUMDA Lab - унгарска организация с нестопанска цел, специализирана в моторните спортове. Компанията е извършила подробни симулации, преди да постави двигател на тестов стенд. Следващата стъпка на AVL е да го постави в кола и да излезе на състезателната писта, за да тества допълнително технологията.

fallback
  • #12
    и не само ( преди 1 година )
    Чувал съм за мъж от Плевенско, който също е бил готов да патентова ДВГ, но задвижван с вода, който е изчезнал мистериозно, знае се и за Стефан Маринов с неговите велики идеи, който бива хвърлен от 7мия етаж точно преди да патентова вечен двигател..
  • #11
    Стар техник ( преди 1 година )
    Дано се опазят живи до момента, където патента се превръща в готов продукт. Някога хората с тези идеи просто изчезваха и никога повече никой не ги откри. В България имаше учен, който беше готов да разкрие ДВГ, пригоден за работа с вода! Изчезна!
  • #10
    Бонев ( преди 1 година )
    Какво значи "не се нужда"?
  • #9
    РУК ( преди 1 година )
    Хехехе,хайде бъстърчо,като цитираш данни за Германия да кажеш какъв е ефекта върху потреблението на ток в Германия от тия 5 гигаватчаса батерии по домовете,субсидирани ли са от държавата и освободени ли са от ДДС като част от така наречените "балконски соларни станции" и дали не се използват основно в каравани, кемпери и кампингуване!И дали ефекта им не е точно като "домашно съхранение на енергия във вид на водород" демек - ниККъв, ама изхарчение една камара пари на данъкоплатците на вятъра!!!
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    Възможно е да греша и съм готов да си призная грешката. Аргументирай се с цифри ако можеш? Вяра и мантри не ми вършат работа за доказателство. Дай един единствен елементарен пример? Аз ще ти дам пример с "глупавите" германци, които са натрупали само в домовете си са натрупали 5 гигаватчаса батерии, но не съм чул да имат дори прототип за домашно съхранение на енергия във вид на водород. Вие чули ли сте? Да науча и аз нещо от вас? А дано ама надали.
  • #7
    Анонимен ( преди 1 година )
    До бустера.Само така си мислиш.Поне сам си вярваш.
  • #6
    Холмс ( преди 1 година )
    боя се, че изобретателите може да изчезнат преди да успеят
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    забрави да кажеш каква е цената на електродвигателя "DARK MATTER" на Koenigsegg Gemera може и като завършен продукт
  • #4
    PLAID ( преди 1 година )
    Quark ел. мотора на Koenigsegg тежи 30 кг и генерира 335 к.с. и 600 Нм. Всичко това с диаметър 30 см. Стандартен YASA аксиален електродвигател тежи 24 кг и развива 480 коня и 800 нютона. Аксиален електродвигател "DARK MATTER" в Koenigsegg Gemera: корпус от кован въглерод, 38 сантиметра, 39 кг, шест фази, 800 коня, 1250 нютона. Пиковата мощност на всеки от 3-те IPM-SynRM мотора в Plaid е 420 коня (обща системна мощност в книжката на колата: 932 kW) и при 320 км/ч се въртят с 23308 оборота
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тази мантра мит и легенда съм ги разбивал вече хиляди пъти, но все пак ще кажеш ли нещо конкретно или ще си пееш мантрата точно както се пее Господи който си на небето....? Хайде да спрем с ритуалите и да поговорим с малко цифри. Имаме едни излишни 1000 киловатчаса електрическа енергия и искаме да я съхраним от обяд за вечерта. При съхранение в батерия, вечерта ще са налични над 900 kWh. Колко ще са налични ако ги съхраним във водород? Знам че няма да ми отговориш затова ще ти кажа -под 300
fallback
Последни