fallback

Този малък турбомотор не се нужда от бензин или дизел, за да развие 410 к.с.

Новата разработка на компанията AVL използва водород и е предназначена за състезателни коли

Автомобилните производители инвестират милиарди долари в електрическата революция, а властите на много по света помагат на иновациите със субсидии, данъчни облекчения и забрани на двигатели с вътрешно горене. Въпреки всичко това, все още има силен интерес към водорода, като компанията AVL разкри нов прототип на водороден двигател с вътрешно горене, който произвежда 410 конски сили.

Създателите на агрегата твърдят, че новата им концепция за двигател идва от моторните спортове и отхвърля идеята, че изгарянето на водород предлага ниски показатели за производителност. Агрегатът с обем 2,0 литра има система за впръскване на гориво през порта, което впръсква вода във входящия въздух на двигателя. Така се елиминира нежеланото преждевременно запалване и се осигурява стехиометрично изгаряне, при което двигателят напълно изгаря горивото.

Още преди година AVL обяви, че разработва подобен двигател, като тогава целта беше той да генерира 402 к.с. и 500 Нм. Постигната мощност е малко по-голяма - 410 к.с., а въртящият момент си остава същият. Те са достъпни съответно при 6500 об/мин и 3000-4000 об/мин.

Това е първият двигател, собствена разработка на AVL, като той е направен в сътрудничество с HUMDA Lab - унгарска организация с нестопанска цел, специализирана в моторните спортове. Компанията е извършила подробни симулации, преди да постави двигател на тестов стенд. Следващата стъпка на AVL е да го постави в кола и да излезе на състезателната писта, за да тества допълнително технологията.

fallback
  • #2
    селтак с тумбак ( преди 1 година )
    Всъщност водорода е може би от най-удачните и възможни за момента начини за съхранение на енергията от ВЕИ-тата ...
  • #1
    MythBuster ( преди 1 година )
    За състезания всякакъв мотор и всякакви горива стават. Там целта на двигателя е да издържи за състезанието. Обаче за цивилни нужди, пръскането на вода в цилиндрите не е много добра идея за живота на двигателя. Използването на водород не е добре за джоба на собственика. Производството на водород не е добре за екологията и икономиката. Тоест това е много добър екзотичен двигател без практическо приложение в ежедневието.
fallback
Последни