Автомобилните производители инвестират милиарди долари в електрическата революция, а властите на много по света помагат на иновациите със субсидии, данъчни облекчения и забрани на двигатели с вътрешно горене. Въпреки всичко това, все още има силен интерес към водорода, като компанията AVL разкри нов прототип на водороден двигател с вътрешно горене, който произвежда 410 конски сили.
Създателите на агрегата твърдят, че новата им концепция за двигател идва от моторните спортове и отхвърля идеята, че изгарянето на водород предлага ниски показатели за производителност. Агрегатът с обем 2,0 литра има система за впръскване на гориво през порта, което впръсква вода във входящия въздух на двигателя. Така се елиминира нежеланото преждевременно запалване и се осигурява стехиометрично изгаряне, при което двигателят напълно изгаря горивото.
Още преди година AVL обяви, че разработва подобен двигател, като тогава целта беше той да генерира 402 к.с. и 500 Нм. Постигната мощност е малко по-голяма - 410 к.с., а въртящият момент си остава същият. Те са достъпни съответно при 6500 об/мин и 3000-4000 об/мин.
Това е първият двигател, собствена разработка на AVL, като той е направен в сътрудничество с HUMDA Lab - унгарска организация с нестопанска цел, специализирана в моторните спортове. Компанията е извършила подробни симулации, преди да постави двигател на тестов стенд. Следващата стъпка на AVL е да го постави в кола и да излезе на състезателната писта, за да тества допълнително технологията.