fallback

Citröen показа с какво ще конкурира Dacia Spring

Новото поколение на C3 получи електрическа версия, която ще струва под 25 000 евро

Настоящият Citroen C3 излезе още през 2016 г. и беше време да направи място на четвъртото поколение на модела. Той е един от най-важните в гамата на марката, като през 2022 г. на него се падат 30% от продажбите. А новата генерация се насочва и към надпреварата при електрически автомобили от нисък клас, където Citroen определено изостава.

Новият C3 получава дизайн на малък SUV с кубична форма, като отново залага на двуцветната каросерия. От компанията посочват, че 65% от C3 се продават в два цвята, като целта е при четвъртото поколение този показател да достигне 80%. Затова и при две от трите нива на оборудване двуцветната схема ще бъде стандарт, като също така това е първият автомобил на френската марка, който получава новото лого.

Идеята на Citroen е C3 да бъде практичен за ежедневна употреба. По този начин пътният просвет е увеличен с 30 мм, а позицията на водача е по-висока (+30 мм също), за да предложи по-добра видимост и по-лесно маневриране. Но преди всичко автомобилът остава компактен, тъй като ширината му е идентична със сегашния C3 (т.е. около 1,75 метра). Дължината му е 4,1 метра (3,99 метра при третото поколение).

Интериорът е доста семпъл, но има програмата Advanced Comfort с тапицирани седалки. Над волана всички инструменти са заменени от тънко острие в основата на предното стъкло, което действа като хед-ъп дисплей. Има и 10,25-инчов мултимедиен екран в горната част, докато версията You предлага възможност за свързване на смартфона чрез приложение.

Електрическата версия e-C3 получава двигател с мощност 113 к.с., като максималната скорост е ограничена на 135 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 11 секунди. Пробегът е само 320 км/ч, а благодарение на функция за бързо зареждане батерията се пълни от 20 до 80% за 26 минути. Вграденото зарядно устройство е с мощност 7 кВт, а като опция се предлага и допълнително устройство с 11 кВт.

Бензиновият C3 е оборудван с двигател PureTech със 100 к.с., като този вариант запазва стила на своя предшественик.

Целта на Citroen е електрическата версия да успее да се пребори с Dacia Spring, като се очаква цената да бъде под 25 000 евро (без държавните субсидии), като това е доста по-евтино от Peugeot e-208 (35 300 евро) или електрическия Opel Corsa (36 050 евро). В същото време Spring в новия, по-мощен вариант Extreme с 65 к.с. струва около 23 000 евро.

Още снимки на новия Citroen C3 - вижте в галерията:

​​​​​​​

fallback
  • #14
    Вин ( преди 1 година )
    Колата си е добра, но за съжаление в новия тренд на цените.
  • #13
    Докторът ( преди 1 година )
    До 12Аз купих чисто нова шкода камик за 22 000 евро. 1.5 tsi Evo на газ 150 коня.И това е истинска кола и можеш да отидеш навсякъде.Много коли може да купиш за 25 000 бона.Всякакви.
  • #12
    До 6 ( преди 1 година )
    А психически стабилен за коя кола би дал 25К евро?
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    На цената на Ярис хибрид
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Досегашният е по-симпатичен. Тук само джантите ми харесват.
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    уф тва избега... да довърша: Само преди няколко дни Евро-другарите се жалваха че всеки 2 от 4 младежа (демек бастуни до 30 год) са с ментални проблеми... еми ясно е на къде вървим!
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Докторе, лошото е, че има достатъчно такива зелени психопати :( И те са около нас и взимат решения и за нашия живот!
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    50 бона за тези джентълменски кожени търкала! Абе я да опъвате!
  • #6
    Докторът ( преди 1 година )
    Само психически нестабилен човек може да даде 25 000 евро за тази инвалидна количка.
  • #5
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Егати докъде ни докараха - да се радваме, че има кола за 25 000 евро...Вижте само какви коли се споменават - "Spring в новия, по-мощен вариант Extreme с 65 к.с." - уфффф егати лудницата - цели 65 к.с. - много ще да е екстремно. Представям си не екстремния вариант...
fallback
Последни