Според акаунт в Instagram на име Saabjorn, колата, която виждате тук, е проектирана от Андреас Рихтер от Берлин, Германия. Според Saabjorn, това лудо творение ще оживее до края на 2024 г. Многобройните коментари на Saabjorn на страницата му в Instagram разкриват, че това ще бъде направена по поръчка кола и че разработката на шасито и окачването ще започне скоро.
Работата по 2,0-литровия четирицилиндров двигател с турбо вече е започнала. Saabjorn твърди, че колата ще получи напълно подсилен двигател с полирана глава, специално изработени водачи на клапаните, по-големи вмукателни и изпускателни клапани и модернизирани разпределителни валове. Максималните обороти в минута ще бъдат увеличени до 7500 об./мин, което е сравнително висока стойност за толкова стар двигател с турбокомпресор.
Няма налични данни за мощността, но стандартният двигател генерираше 143 конски сили, когато беше нов. Максималната мощност при оригинала се достига още при 5000 об./мин. Дори Saabjorn да успее да увеличи мощността до 200 к.с., тази кола ще бъде абсолютен хит.
Стилът е брилянтен и няма да го сбъркате с нищо друго освен със Saab. Дизайнерът е премахнал част от фаровете, за да вкара повече въздух в двигателния отсек. По-широката задна част напомня за състезателна кола, Saab все пак са участвали в шампионати за туристически автомобили в различни страни.
Saab също са и неразривно свързани с турбокомпресора. Шведската марка често е възхвалявана като първата, въвела турбокомпресор в двигател автомобил, но това признание всъщност принадлежи на американците (Chevrolet Corvair Monza и Oldsmobile Jetfire). Но Saab направи нещо изключително важно, за да превърне турбокомпресора жизнеспособна и надеждна опция за модерните двигатели, изобретявайки wastegate клапана.