fallback

Изненада: Volkswagen вече е номер 2 в България

Skoda, BMW и VW имат най-голям ръст от водещите марки, абсолютният рекорд е за Tesla

За пръв път в по-новата история на българския автомобилен пазар Volkswagen изпреварва Dacia, Renault и Skoda, за да стане втората най-продавана марка у нас. Това показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрираните нови автомобили в МВР. Лидер на българския пазар остава Toyota - с растеж под средния за пазара, но с много силен месец септември.          България е един от най-слабите пазари за нови автомобили в Европа, но не и в най-високите пазарни сегменти. 30-те регистрации на BMW XM, чиято цена тръгва от 340,000 лева, го потвърждават за пореден път         Продажбите на марката Volkswagen са скочили с над 50% спрямо първите девет месеца на миналата година, сочат данните ни за регистрациите в категории М1 и N1. Пазарът като цяло се е увеличил с 22.3% на годишна база и достига 31,297 автомобила за деветмесечието.     

ТОП 10
Най-продаваните модели през септември Dacia Sandero - 156 Toyota C-HR - 147 Toyota Corolla - 112 Renault Clio - 106 Skoda Octavia - 94 Dacia Duster - 91 VW T-Roc - 88 Peugeot 208 - 72 Ford Fiesta - 71 Renault Express - 56

Марката с най-голям пазарен ръст е Tesla - 424% повече регистрации в сравнение с 2022, независимо, че американците все още нямат официално предлагане у нас. С трицифрени ръстове, макар и от ниска база, са също MAN и SsangYong. При още пет марки продажбите са скочили с по над 60% - Isuzu, Porsche, Subaru, Maserati и MINI.

От марките в Топ 20 с най-големи ръстове са Skoda (55%), BMW (50.5%) и VW (50.4%), докато при Mercedes, Toyota, Audi, Renault, Dacia и Kia растежът е под средното на пазара и те губят пазарен дял. Напук на процъфтяващия пазар някои марки дори отчитат свиване спрямо 2022 - минимално при Nissan, умерено при Citroen, Mazda Peugeot, и съществено при Honda, Fiat и Jaguar.

Най-голям спад спрямо миналата година имат българските представители на Mitsubishi - почти 69% под резултатите от 2022, което едва ли е чудно, защото японската компания ги остави само с два модела на нашия пазар - дребосъка Space Star и доста скъпия кросоувър Eclipse Cross.        Най-продаваните марки и модели в България през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

      

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Вижте кои фирми и държавни институции ги купуват ФВ и можем пак да си говорим. Българинът разбра, че от тази марка само проблеми може да има, както и разбра, че по-добре да си вземе здрав, икономичен и мадежден автомобил от Токота, отколкото да налее много повече пари ьа нещо със съмнително лачество, но да се фука, че е немско например.
  • #13
    Друг Гост ( преди 7 месеца )
    При такъв малък пазар не може да се правят генерални изводи. Две средни фирми да купят по 15 коли/бусове и правят ръст с 10%
  • #12
    анонимен ( преди 7 месеца )
    ФВ цял живот продават една и съща кола.
  • #11
    Нищо особени ( преди 7 месеца )
    Купуват ги правителствени структури например 90% от продажбите на ФВ са на бусовете за Мвр.
  • #10
    Констатация ( преди 7 месеца )
    Толкова малък народ, а толкова много ***!
  • #9
    Striker ( преди 7 месеца )
    Като цяло...коя нова кола в средния клас става за нещо? Всичките са еднодневки с по 1 или 1.2 литрови косачки. И да имаш пари е трудно. По-скоро или пълен електрик Тесла или нещо по-старо с 2, 3 литров нормален мотор.
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Рено се заформя като марка правеща само бусове и баничарки, сека като вкарат новите си цени съвсем няма да има и един човек да им купува.
  • #7
    Меч ( преди 7 месеца )
    Един от тези xCeed е наш. Чудесна кола.
  • #6
    До долния ( преди 7 месеца )
    Сто бона за артеон , или 95 за скода ! Е много ще спестиш , няма що !
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Атреона е добра кола, но можеш да си го вземеш по евтино ако е Шкода.
fallback
Последни