fallback

Изненада: Volkswagen вече е номер 2 в България

Skoda, BMW и VW имат най-голям ръст от водещите марки, абсолютният рекорд е за Tesla

За пръв път в по-новата история на българския автомобилен пазар Volkswagen изпреварва Dacia, Renault и Skoda, за да стане втората най-продавана марка у нас. Това показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрираните нови автомобили в МВР. Лидер на българския пазар остава Toyota - с растеж под средния за пазара, но с много силен месец септември.          България е един от най-слабите пазари за нови автомобили в Европа, но не и в най-високите пазарни сегменти. 30-те регистрации на BMW XM, чиято цена тръгва от 340,000 лева, го потвърждават за пореден път         Продажбите на марката Volkswagen са скочили с над 50% спрямо първите девет месеца на миналата година, сочат данните ни за регистрациите в категории М1 и N1. Пазарът като цяло се е увеличил с 22.3% на годишна база и достига 31,297 автомобила за деветмесечието.     

ТОП 10
Най-продаваните модели през септември Dacia Sandero - 156 Toyota C-HR - 147 Toyota Corolla - 112 Renault Clio - 106 Skoda Octavia - 94 Dacia Duster - 91 VW T-Roc - 88 Peugeot 208 - 72 Ford Fiesta - 71 Renault Express - 56

Марката с най-голям пазарен ръст е Tesla - 424% повече регистрации в сравнение с 2022, независимо, че американците все още нямат официално предлагане у нас. С трицифрени ръстове, макар и от ниска база, са също MAN и SsangYong. При още пет марки продажбите са скочили с по над 60% - Isuzu, Porsche, Subaru, Maserati и MINI.

От марките в Топ 20 с най-големи ръстове са Skoda (55%), BMW (50.5%) и VW (50.4%), докато при Mercedes, Toyota, Audi, Renault, Dacia и Kia растежът е под средното на пазара и те губят пазарен дял. Напук на процъфтяващия пазар някои марки дори отчитат свиване спрямо 2022 - минимално при Nissan, умерено при Citroen, Mazda Peugeot, и съществено при Honda, Fiat и Jaguar.

Най-голям спад спрямо миналата година имат българските представители на Mitsubishi - почти 69% под резултатите от 2022, което едва ли е чудно, защото японската компания ги остави само с два модела на нашия пазар - дребосъка Space Star и доста скъпия кросоувър Eclipse Cross.        Най-продаваните марки и модели в България през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

      

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Инвестор, оправете ги тези позиции на рекламните полета! Не се чете голяма част от статията през мобилен телефон!!!
  • #22
    raiders ( преди 1 година )
    Най-обичам статистика и цифри, няма емоции, а само чисто и просто какво купуваме ние. Евтино и служебно/държавно или най-скъпото и снаващо за хвалене. Нормално, ако правя далавери или съм политик ми дреме дали ще дам 100.или 200к за кола. Ама бедния работещ роб мисли и купува фв или тоуота. Реално всичко около 80к и.нагоре, ако не е Тесла си се минал. За тези пари получаваш най-много, голям автомобил, ускорение като на ферари, място все едно караш и ремарке и т.н., пробега е единствения минус.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма нищо изненадващо, предвид че Dacia, Renault и Skoda изравниха цените си с тези на Фолксваген!
  • #20
    До 17 ( преди 1 година )
    Ти колко пъти си опитал да заредиш bZ4X под, над, около, или встрани от 0 градуса температура по Целзий??? Много обичаме да говорим глупости без покритие, изсмукани от пръстите и подхранвани от немските клоаки...
  • #19
    Не съм впечатлен ( преди 1 година )
    Освен че държавните поръчки им помпат продажбите въщо и немските фирми например Бош естествено че ще купят Шкода или Фв но това не са частни клиенти
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    да се чете "под 0 градуса"
  • #17
    до 1 ( преди 1 година )
    И в Норвегия Тойота стои на стари лаври и електромобилът и, който иначе никой нормален човек не купува, защото е пълна скръб и е най-лошият на пазара, и то с много, излезе за кратко на второ място по продажби. Колко мислиш, че ще продължи това? Човек, колкото и да е необразован на тема автомобили, като не може да зареди над 0 градуса, дали някога дори ще помисли за Тойота? В БГ е същото - някои хора се вързват на ниските цени и леко по-добрия разход, но като види скръбта, ще му е за последно.
  • #16
    до 15 ( преди 1 година )
    най-много реекспорт правят ситроен и форд, както си пише и в статията. А долу разбирачите с държавните поръчки ептен пък нищо не са прочели :D
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Фолксваген правят най-много реекспорт и заради това са тези бройки. Всъщност реално са много по-малко, които са регистрирани и се движат по нашите пътища. Доста румънци и гърци идват и си ги купуват, защото у нас са по-евтини.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Вижте кои фирми и държавни институции ги купуват ФВ и можем пак да си говорим. Българинът разбра, че от тази марка само проблеми може да има, както и разбра, че по-добре да си вземе здрав, икономичен и мадежден автомобил от Токота, отколкото да налее много повече пари ьа нещо със съмнително лачество, но да се фука, че е немско например.
fallback
Последни