Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) обяви мащабна проверка на автомобили Ford и Lincoln след установяване на проблеми с двигателя. Оказа се, че производствен дефект при детайли за 2,7 и 3,0 литровите бензинови турбо-двигатели EcoBoost е фатален и може да доведе до пълна повреда на мотора и необходимост от неговата замяна.
Разследването на проблема е започнало през лятото на 2022 г., когато собственици на Ford Bronco са започнали да се оплакват от проблеми с мотора. Регистрирани са 26 случая на повреда на 2,7-литровия V6 EcoBoost двигател. Първоначално е установено, че с този мотор са оборудвани над 25 000 бройки от Bronco, но по-късно се оказва, че проблемът засяга много повече превозни средства от различни марки и модели.
До тази есен Ford е получил 328 оплаквания от клиенти, 487 искания за ремонти по гаранция и 809 искания за замяна на двигателя. По време на разследването са идентифицирани много фактори, допринесли за разрушаването на всмукателните клапани на изследваните двигатели.
„Ford признава, че счупеният всмукателен клапан може да доведе до фатална повреда на двигателя и отбелязва, че превозното средство обикновено изисква пълна подмяна на двигателя“, отбелязва NHTSA.
Причината за повредата е новата сплав Silochrome Lite, която става твърде крехка при прегряване по време на обработката на детайла във фабриката. През октомври 2021 г. автомобилният производител е започнал модификация на конструкцията, преминавайки към използването на сплав, по-малко податлива на прегряване за производството на клапани, но автомобили с дефектни двигатели не са били изтеглени от експлоатация.
Според последните данни проблемът засяга 700 000 автомобила от моделите Ford Bronco, Ford Edge, Ford Explorer и Ford F-150, както и Lincoln Aviator и Lincoln Nautilus. Всички не са оборудвани с двигатели EcoBoost 2.7 и EcoBoost 3.0.