fallback

Volvo S80 – една класика от бъдещето

Бившият флагман на марката отбелязва 25 години от дебюта си

През последните 50 години има само няколко серии Volvo, които не предлагат комби вариант. В допълнение към 164, изключения представляват най-вече т.нар. "холандски серии" 340/360 и 440/460/480.

Преди 25 години Volvo представя нов модел, който се предлага само като седан. Неговият предшественик се нарича S90, включително V90 комби. Става въпрос за S80.

Моделът дебютира през май 1998 г. с дължина от 4,82 метра и междуосие от 2,79 метра. По отношение на дизайна, колата следва моделите от 1940 г.; сега са популярни извивките вместо ръбовете. Най-впечатляващата характеристика е повдигнатият ръб на спойлера отзад. Концептуалният автомобил ECC от 1992 г. служи като модел на главния дизайнер Питър Хорбъри.

S80 е първото Volvo с нова архитектура, вътрешнофирмено известна като P2. S60, V70 (от 2000 г.), XC70 и XC90 също са базирани на P2. Това представлява нова стратегия: преди S80 повечето модели на Volvo са продавани както като седани, така и като комбита, но S80 няма опция комби. Той е насочен към клиенти, които искат голям и ексклузивен седан, който няма нищо общо с по-практичните комбита.

S80 включва редица технически нововъведения, включително защитна въздушна възглавница при страничен удар и предни седалки с вградена защита от камшичен удар.

Под капака стандартната бензинова версия има 2-литров двигател с мощност до 200 конски сили, като колата предлага задвижване на четирите колела при моделната 2003 г. Има и варианти с 6-цилиндрови двигатели с обем между 2783 и 2922 куб. см. Мощността на S80 варира от 196 до 272 к.с.

За тези, които предпочитат дизел, получават 5-цилиндров двигател с мощност между 130 и 163 к.с. Най-малко 25 процента от шофьорите в Германия, закупили S80, избират именно дизелово задвижване.

Volvo предлага автоматична скоростна кутия за почти всеки двигател, като единствените изключения са мощният T6 и 2.4 BiFuel.

През пролетта на 2003 г. фейслифтът на първото поколение S80 носи, наред с други неща, прозрачни стъклени фарове и боядисани с цвета на ламарината брони. Колата е заменена от второто поколение S80, след като са произведени точно 388 595 автомобила (не е лошо число, като се има предвид, че има само един тип каросерия). Наследникът предлага 4,4-литров V8 двигател, разработен съвместно с Yamaha.

Какво е положението днес? Първото поколение S80 става все по-трудно за намираме. Предлагат се изненадващо много дизелови двигатели, както и автомобили с голям пробег. Ако това не ви плаши, можете да купите такава кола, все още.

 

 

fallback
  • #13
    Не разбиращ ( преди 11 месеца )
    Никога не съм имал Волво. Имал съм обаче удоволствието няколко пъти да карам ида се возя на s60 и s80. Е това е кола. Удобна, голяма, сигурна и мнооооооого здрава. Едното s80 беше служебно, произведено 2001-ва. На 470 000км, си беше в перфектно състояние.
  • #12
    21М ( преди 11 месеца )
    Няколко месеца трябваше да карам едно S40 от първото поколение, докато собствениците й бяха в чужбина. Евтинджос неща има в тази кола, но като за стар компактен седан е ок. Скъпи части и далеч от очакванията ми 1.8 16V мотор. 11/100.На една платформа с Mitsubishi Carisma от 90-те. Май за това съм разочарован като пътно поведение.Искрено се надявам първите поколения S60 (2000-2010) и S80 (1999-2008) да са далеч по читави и солидни коли.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди 2 год взех волво с80 2015-та. Би турбина, без да съм фен заради ниска застраховка и изгодна продажба цена тъй като в чужбина това се гледа главно. Седалки като по поръчка за мен лично,мнооого удобни, управление хареса ми, много системи за сигурност и разход за 8 степенна автоматична кутия с двама души и скорост 100-120км под 5 даа може би беше 4.7 или 4.6
  • #10
    Народ ( преди 1 година )
    До #5 Пич, явно като малък си падал на главата си...силно надценена марка, викаш? И умозаключенията ти са бадирани на? Просто си пишем...карай си БМВ-то и не пиши глупости! Който не се е докоснал до Волво, той не знае за каква здравина и комфорт става въпрос! Иначе много разбирачи.. #5 и той..
  • #9
    Фен ( преди 1 година )
    Карам S80 от 2008 година. Колата е 1999 година. Не мисля да я сменям. Автоматик, турбо, круиз контрол, автоматични фарове и чистачки, климатроник. Има и касетофон. Вози супер комфортно. Натискам без страх. Супер сигурна е. И Кларксън да го духа
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Автомобил за да му въртиш километри, не за софистите задръствания
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Старите волваци са железни, а 5 цилиндровите им мотори класика в автомобилостроенето да не говориме за сигурността.
  • #6
    S80D5 ( преди 1 година )
    Преди четири години си купих S80-ка от 2004г.Просто търсех кола за"'убиване".Взех най-ефтината на пазара но това "животно" явно е като котките.......има седем живата...След всичкия тормоз и никаква поддръжка все още е в много добра кондиция.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    силно надценена марка който не разбира волво си избира радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон
  • #4
    До#3 ( преди 1 година )
    Да, комбито е далеч по-практично, в това спор няма, но на мен ми трябва само лятото, т.к. не живея в България и тази я ползвам само за разходки по 10-15 000 км за 3 месеца. Нито много багаж товаря в нея(въдици и раници за планина и за риба, куфари и чанти за морето), нито предпочитам дизайна на комбината пред седаните. Още повече, че седана е по-безшумен вътре, заради затворения багажник.Но не се оплаквам, от другото. Супер доволен съм от ултраудобните седалки, от дизайна вътре, волана.
fallback
Последни