fallback

Skoda обнови най-мощния си модел

Enyaq RS получава 40 конски сили повече, по-голям пробег и по-бързо зарежзане

Skoda продължава да подобрява своя високопроизводителен SUV – Enyaq RS, който дебютира само преди 2 години. Чешкият производител официално представи обновената версия на модела, която получава повече мощност, по-голям пробег и по-бързо зареждане с постоянен ток.

Новата версия на Enyaq RS ще продължи да са предлага и като Coupe, като получава допълнителни 40 к.с. Така най-мощната Skoda в историята вече развива 335 к.с. от двата си електромотора, напълно засенчвайки бъдещи Superb, чиято топ-версия ще има 261 к.с. под капака. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,5 секунди, което е с цяла секунда по-бързо от досега.

Допълнителната мощност обикновено идва за сметка на пробега, но в случая не е така, защото обновеният Enyaq е по-ефективен от своя предшественик. Електрическите двигатели са прекалибрирани и има нов софтуер за управление на мощността, за да увеличат пробега с 25 км – до 541 км, при стандартния SUV. Версията Coupe RS получава допълнителни 26 км, като ще изминава до 547 км.

Skoda също повишава зареждането с постоянен ток от 135 kW на 175 kW, което ще намали с 8 минути времето, необходимо за зареждане на батерията от 10 на 80%. Сега това отнема 28 минути. Промени има и в графиките, използвани от цифровия инструментален панел, head-up дисплея и системата за информация и развлечения.

Едновременно с това стана ясно, че Skoda се присъединява към нарастващия брой производители на автомобили в Европа, които ще продават своите модели директно на клиентите. Новият метод предвижда дилърите да продават превозните превозните средства от името на производителя, вместо да ги купуват от него, както е сега.

Дъщерното дружество на VW Group ще въведе новата система бавно, като тя ще стартира от 2024 г. с появата на новия електрически SUV на марката – Elroq. След това схемата ще обхване цялата електрическа гама на Skoda и едва накрая ще стигне и до останалите автомобили. Очаква се новият модел на продажби да предложи финансова възвращаемост на дилърите, подобно на тази, която са има преди това.

„Планираното възнаграждение позволява на партньорите ни да постигнат подобна възвращаемост, както през предходните години, ако пренебрегнем последните две години. Възвращаемостта на партньорите на Skoda винаги е била по-добра от тази на конкурентите със сравним обем на продажби“, коментира Ян-Хендрик Хуелсман, ръководител на Skoda в Германия, без обаче да посочва конкретни нива на възвращаемост.

Според информациите всички марки на VW Group ще разчитат на възнаграждение от 6,5% при новия метод на продажбите. Съгласно новото споразумение рискът от запасите и разходите за рефинансиране за нови автомобили ще бъдат прехвърлени на Skoda. Разходите за персонал и сгради остават за търговските представителства.

Skoda обаче не очаква дилърите да поддържат същите стандарти при промяната на схемата на продажби. До края на годината компанията ще направи одит на мрежата си, за да може да направи правилна оценка на нейната бъдеща структура. В момента марката следва тенденцията на продажби на нови автомобили чрез по-големи представителства, като акцентът е върху броя на дилърите, а не върху тяхното местоположение.

fallback
  • #9
    Служител в Еуротек ( преди 1 година )
    Всички негативни коментари са изключително некоректни. В цялата моделна гама на Шкода се влагат само висококачествени пластмаси. Двигателите ни са надеждни защото са в оборот още от преди 20 години в колите на VW .
  • #8
    Коко ( преди 1 година )
    Кой двигател е по-добър 3 цилиндровия или дизела 110 коня. Чудя се кой е по добър за връщане на вторични. Май дизела. :)Съседа си направи шкодилака на кокошарник и каза че така е най-добра.
  • #7
    До 7. ( преди 1 година )
    Шкода е най-скучната и безлична щайга. Никой нормален човек не може да харесва това недоразумение. Барака с гуми. Мирише лошо още като нова. Фаравете тъмни, седалките неудобни, двигателя слаб, окачването некомфортно, багажник за селяни, дори клаксона е като на стара руска кола
  • #6
    Шкода фен ( преди 1 година )
    Не сте прави. Шкода е много хубава кола. Е сега не е като Фолксваген и съвсем не е като Алди но като седна вътре и чуя как почуква дизелака (махнал съм каталитика) и ме кефи много. Седалките са ми леко пропаднали но така седя по-нивко (спортно) и си представям че е м пакет. Колата ми е супер и даже името
  • #5
    Жгода ( преди 1 година )
    Школа е кола за загубеняци. Всеки който кара шкода е стиснат и всички виждат че е посредствен и скучен. Никоя нормална жена няма да хареса и уважава стиснат и скучен мъж. Шкода е диагноза. Ужасна кола. Идеята с която е направена е да задоволи групата на стиснатите счетоводители и задръстени бедняци. Никога не трябва да се взима такава кола. Тук всичко е последно качество и е компромис във всяко отношение. На ароматизатора за Шкода пише: мирис на евтиния. Всичките цветове са избелели още от ден 1
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Това да си вземеш електромобил и то Шкода говори за сериозен ментален дефицит!
  • #3
    Ехааа... ( преди 1 година )
    Комбинацията на Шкода, мощност и бързина винаги звучат, като виц!
  • #2
    Друг анонимен ( преди 1 година )
    ТапАтси са тия дето дават и 2лв за некое рено или неуДачия! А цената на тази шкода ще е близо до 50к.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Преброявят тапатсите кой ще даде 150 бона за тос кютук
fallback
Последни